مقالات آموزشی

مروری بر ویژگی های لاستیک تی اسکرابر صنعتی و اصول نگهداری از آن

اسکرابر ها برای عملکرد صحیح و موثر شستشو و خشک کردن سطوح کف بایستی دارای برس و تی با کیفیت و دارای ساختار مناسب باشند. بخش خشک کن دستگاه شامل موتور مکش و تی مکنده است. سیستم تی زمین شوی  صنعتی دارای بخش شاسی، لاستیک تی و اتصالات مربوطه می باشد. لاستیک تی اسکرابر صنعتی در تماس با سطح زمین بوده و وظیفه جمع آوری آب از اطراف را بر عهده دارد. هر دستگاه کفشوی دارای دو لاستیک تی است که هر کدام از دو طرف قابل استفاده اند. لاستیک باید به خوبی روی سطح کشیده شده و از طرفی به مرور زمان در اثر تماس با سطح زمین به سرعت دچار فرسایش نشود. در این مقاله مروری بر ویژگی ها و مشخصات لاستیک تی و نحوه نگهداری اصولی آن تشریح می شود.

 

مروری بر مشخصات لاستیک تی اسکرابر صنعتی

تی اسکرابرلاستیک تی یکی از بخش های مهم دستگاه اسکرابر صنعتی به حساب می آید. به بیان ساده لاستیک تی یک تکه لاستیک، پلی اورتان یا لیناتکس است که در پشت دستگاه اسکرابر به شاسی تی وصل می شود. در فضای بین دو لاستیک تی مورد استفاده در دستگاه اسکرابر صنعتی، یک خلا ایجاد می گردد. در نتیجه موتور مکش به راحتی قادر است تا آب آلوده جمع شده توسط هر لاستیک تی را به داخل مخزن انتقال دهد. مخزن آب کثیف دستگاه که مقصد این آب های آلوده می باشد، بعد از مدتی پر شده و بایستی آنرا تخلیه نمود.

 

فرآیند خشک کردن سطح با لاستیک تی اسکرابر صنعتی

ترکیبی از تجهیزات شاسی تی مانند شلنگ ها، لاستیک تی و موتور مکش عملکرد بهینه خشک کردن سطح و جمع آوری آب را انجام می دهند. در این بین لاستیک تی بعلت انجام چند وظیفه تمیز کردن سطح، خشک کردن و ایمن نمودن آن برای جلوگیری از سر خوردن افراد، یکی از بخش های مهم سیستم خشک کن دستگاه اسکرابر است. اگر تی و بخصوص لاستیک آن بطور مناسب نگهداری نشوند، ممکن است دستگاه کفشوی رد آب بر جای بگذارد. در نتیجه علاوه بر اتلاف وقت و انرژی، هزینه اضافی نظافت مجدد به مدیریت خدماتی مجموعه تحمیل می شود.

 

جنس لاستیک تی اسکرابر صنعتی

تی اسکرابرمواد مختلفی از جمله لاستیک و پلی اورتان در ساخت لاستیک تی اسکرابر استفاده می شوند. هر ماده دارای کیفیت خاصی است که آنرا مناسب نوع خاصی از سطح یا کفپوش نموده است. لاستیک تی لاستیکی کم هزینه تر هستند و تعویض آن ها هزینه کمی را به افراد تحمیل می نماید. این لاستیک ها کمی سفت تر بوده و برای سطوح کف داخلی نرم توصیه می شوند. اما این لاستیک تی ها در برابر مواد شیمایی مقاوم نیستند. اما لاستیک تی پلی اورتانی در برابر مواد شیمایی مقاوم بوده و بنابراین برای تمیز کردن سطوح کف در محیط هایی که با مواد روغنی سر و کار دارند، مناسب می باشند. جنس بعضی دیگر از لاستیک تی ها نیز از نوع Linatex می باشد. این مواد دارای مقاومت فوق العاده بالا در عملکرد های طولانی مدت هستند.

 

نگهداری و تعویض لاستیک تی کفشوی

لاستیک تی یکی از بخش های مهم اسکرابر است که بعلت استفاده زیاد و مصرفی بودن آن، بعد از مدتی باید تعویض شود. با این حال راهکارهای متعددی وجود دارد که می توان هزینه تعویض آنها را کاهش داده و عملکرد بهینه ای را انتظار داشت. چرخاندن لاستیک تی و استفاده از طرف دیگر آن یک راهکار بعد از فرسوده شدن لاستیک تی می باشد. خرابی و فرسایش لاستیک تی اسکرابر به جنس آن و شرایط کف بستگی دارد. لاستیک تی باید بصورت روزانه بررسی شود و تعویض یا چرخش آن در دستور کار قرار گیرد. اصرار به استفاده از لاستیک تی فرسوده و عدم تعویض آن منجر به کاهش کیفیت نظافت و باقی ماندن رد آب می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا