مقالات آموزشی

حفظ و نگهداری دستگاه سوییپر صنعتی

فرآیند نظافت و شستشو در یک محیط با توجه به شرایط آن محیط و امکانات پیش روی کاربران انجام می گیرد. به منظور دست یابی به تمیزی هر چه بیشتر و بهتر همواره راهکارهای نوین و کارآمد برای نظافت محیط های مختلف معرفی می گردد. اگر برای نظافت یک محیط مراحل و دستورالعمل هایی وجود داشته باشد بدون تردید نظافت سطح زمین در میان اولویت ها قرار دارد و صرف نظر از نوع کاربری محیط سطوح کف باید تمیز شوند. به منظور جاروب سطح زمین در محیط های تجاری، صنعتی و … دستگاه های مکانیزه سوییپر صنعتی طراحی و ساخته شده اند. این تجهیزات جایگزین های مناسبی برای جاروهای دستی هستند زیرا در محیط های پر گرد و خاک استفاده از جاروهای دستی روش مناسبی نبوده و بیشتر با پخش شدن گرد و غبار در هوا سبب آسیب رساندن به نیروهای انسانی می شود. این در حالی است که دستگاه های سوییپر صنعتی با دارا بودن سیستم مکش به میزان قابل توجهی از انتشار گرد و خاک در هوا جلوگیری می نماید.

 

عملکرد دستگاه سوییپر

طراحی و تولید دستگاه های سوییپر با در نظر گرفتن مشکلات نظافت و با هدف رفع آن ها صورت گرفته است. بنابراین کیفیت نظافت، دوام و استحکام، سرعت عمل بالا، سهولت کاری و بازدهی بالا از ویژگی های منحصر به فرد سوییپرهای صنعتی به شمار می آیند و سبب دگرگونی نظافت در محیط های گوناگون گردیده اند. جهت حفظ کارکرد بهینه دستگاه، افزایش طول عمر آن و هم چنین بالا رفتن سطح ایمنی لازم است اصول و استانداردهایی در زمینه استفاده و حفظ و نگهداری دستگاه رعایت گردد.

 

رعایت نکات و اصول ایمنی هنگام استفاده از دستگاه

سوییپر صنعتی مکانیزه از طراحی دقیق مهندسی برخوردار بوده و به همراه آن دستورالعمل هایی جهت کاربرد صحیح از جنبه های گوناگون ارائه گردیده است. با بررسی و آشنایی دقیق با این دستورالعمل ها کیفیت، کارایی، امنیت و طول عمر دستگاه افزایش قابل توجهی خواهد یافت و کاربران با اطمینان خاطر می توانند به کار با دستگاه بپردازند.

 

مطالعه دقیق دفترچه راهنمای جاروی شهری

مطالعه دفترچه راهنمای ارائه شده به همراه دستگاه سوییپر ضروری بوده و نقش بسیار مؤثری در استفاده صحیح و بهینه آن دارد. دفترچه راهنمای دستگاه ها شامل اطلاعاتی از قبیل نحوه راه اندازی، نحوه هدایت و راهبری دستگاه، فرا رسیدن زمان بررسی قطعات مصرفی و سایر اجزای دستگاه، عملکرد سیستم مکش، نحوه عملکرد سیستم برس زنی و چگونگی فعال شدن آن، چگونگی کار با بخش های کنترلی و اهرم ها، نحوه تخلیه مخزن و … می باشد.

 

بررسی سوییپر قبل و بعد از استفاده

در پایان کار با سوییپر صنعتی در هر بار باید بخش های مختلف دستگاه مورد بررسی گیرد تا هم برای کاربردهای بعدی آماده باشد و هم از خرابی دستگاه به دلیل باقی ماندن آلودگی در میان اجزای آن جلوگیری به عمل آید. علاوه بر این بهتر است پیش از شروع به کار با سوییپر از صحت عملکرد آن و سالم بودن قطعات مصرفی اطمینان حاصل نمود تا در کارکرد دستگاه اختلال به وجود نیاید و نظافت با بهترین کیفیت انجام شود. عملکرد برس ها، سیستم مکش، کلیدها، چراغ های هشدار و … از جمله موارد مهمی است که پیش از کار با دستگاه بررسی می شوند.

 

توجه به شرایط محیطی

هنگامی که قصد استفاده از دستگاه سویپر در یک محیط وجود دارد، باید پیش از به کارگیری آن وضعیت محیط نیز مورد بررسی قرار گیرد. به عنوان مثال در صورت امکان موانع موجود در مسیر حرکت سوییپر برداشته شود، به این ترتیب از بروز برخوردهای نخواسته جلوگیری خواهد شد.

 

اصول مراقبتی سوییپر صنعتی

کارکرد بهینه و با کیفیت دستگاه سوییپر به وسیله عملکرد درست و هماهنگ اجزای مختلف آن حاصل می گردد، از همین رو بررسی بخش های مختلف آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. تعویض فیلتر سوخت در مدل های دیزلی، بررسی سطح روغن، بررسی خنک کننده ها، نظافت و یا تعویض برس ها، تعویض فلپ محافظ و … از فعالیت های مهمی است که در بازه های زمانی مشخص و مناسب در جهت حفظ و نگهداری از دستگاه سوییپر انجام می پذیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا