مقالات آموزشی

آشنایی با بهترین راهکارهای نظافت انبار

در صنایع گوناگون به ویژه صنایع غذایی فرآیند نظافت و جمع آوری آلودگی های به وجود آمده به منظور فراهم ساختن محیطی سالم و ایمن، ضروری می باشد. انجام نظافت تنها به محیط خاصی محدود نمی شود و لازم است تمامی بخش های درونی و بیرونی تمیز گردد. انبار ها محل نگهداری مواد خام و یا محصولات تولیدی کارخانجات می باشد. که حفظ نظافت آن در نگهداری بهینه مواد و محصولات در آن از اهمیت بالایی برخوردار است. محیطی کاملا پاکیزه و به دور از آلودگی قرار بگیرند تا کیفیت اولیه آن ها حفظ شود. از طرفی محیط انبار ها نیاز به نظم دارد تا بتوان هنگام ورود و خروج محصولات، سریع و آسان جابجا شوند تا مشکلی در رفت و آمد افراد به وجود نیاید. امروزه از دستگاه های نظافتی مدرن و مکانیزه برای نظافت انبار ها استفاده می شود که هر یک از این دستگاه ها برای یک نوع عملیات به کار می روند.

راهکار های مکانیزه نظافت انبار

در واحدهای صنعتی استفاده از تجهیزات مکانیزه نظافتی هم چون دستگاه سوییپر صنعتی یا جاروبرقی صنعتی متداول بوده و از آن جایی که این دستگاه دارای ساختاری صنعتی و مقاوم است، جهت به کارگیری در نظافت سوله مجموعه های صنعتی بسیار مناسب خواهد. با بهره مندی از ابزارهای مکانیزه نظافتی حجم آلودگی های تولید شده به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و شرایط محیط کاری برای کارکنان امن تر و سالم تر می گردد.

راهکار های مکانیزه نظافت انبار

اهمیت نظافت سوله چیست؟

برای افزایش بازدهی نظافت سوله چه باید کرد ؟ برای افزایش بازدهی نظافت در انبار و بالا بردن سرعت پیدا کردن و جابجایی کالاها، انبار باید از هرگونه آلودگی و ضایعات بزرگ و کوچک خالی شود. نظافت سوله، بخش اداری، اتاق استراحت، پارکینگ و سایر بخش های مرتبط با انبار، باید به طور مدام بررسی شود. نظافت محیط علاوه بر تضمین کیفیت کالا ها، برای بهداشت و سلامت کارمندان و کارگران مجموعه بسیار مهم است. وجود تجهیزات و ضایعات اضافی در محیط می تواند برای افراد حاضر در محل خطرناک باشد. به همین دلیل باید به سلامت و ایمنی افراد دقت و توجه مورد نیاز را لحاظ نمود.

نظافت سوله با دستگاه ها و تجهیزات مکانیزه

امروزه دستگاه ها و تجهیزات مکانیزه نظافت برای سرعت بخشیدن و ارتقا کیفیت نظافت سطوح و تجهیزات در محیط های گوناگون و برای نظافت آلودگی های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. این تجهیزات با بهبود کیفیت نظافت در این فضا ها، ایمنی، سلامت و بالا بردن استاندارد ها را به همراه دارد. تنوع دستگاه ها و تجهیزات مختلف نظافت مکانیزه باعث شده این دستگاه ها در نظافت صنایع و مجموعه های مختلف کارایی داشته و قابل استفاده باشند. نظافت محیط انبار با استفاده از این تجهیزات به دلیل افزایش سرعت فرایند و بالا بودن کیفیت نظافت یکی از کاربردی ترین شیوه های حفظ بهداشت آن خواهد بود.

تجهیزات متنوعی را میتوان در نظافت سوله با دستگاه های نظافت مکانیزه، مورد استفاده قرار داد که از جمله آنها دستگاه زمین شوی صنعتی، سوییپر و جاروبرقی های صنعتی قابل ذکر هستند.

نحوه عملکرد سوییپر صنعتی در نظافت انبار

به کار گیری تجهیزات و دستگاه های نظافت مکانیزه برای ارتقا سلامت و ایمنی محیط های صنعتی از جمله انبار ها از اهمیت بالایی برخوردار است. سوییپر صنعتی یا جاروی خیابانی یکی از دستگاه های کاربردی نظافت مکانیزه صنعتی در انبار های کارخانجات و کارگاه های صنعتی و تولیدی است. این دستگاه با قابلیت جمع آوری آلودگی ها و ذرات ریز و درشت از محیط ایمنی لازم در تردد وسایل نقلیه و کاربران در انبار را فراهم خواهد آورد. دستگاه سویپر با داشتن برس های چرخشی و رولی میتواند انواع آلودگی ها، ضایعات تولید، مواد زائد ریخته شده در محیط و سایر آلودگی های خشک از این قبیل را به راحتی جمع آوری نموده و در ارتقا کیفیت نظافت انبار ها تاثیر گذاری بالایی داشته باشد.

دستگاه های سوییپر صنعتی با برخورداری از دو سیستم مکانیکی و مکشی محیطی به دور از آلودگی و گرد و غبار فراهم می کند و عملکردی قدرتمند و سریع ارائه می دهد. سوییپر خودرویی قابل تنظیم بوده و کاربر به آسانی کنترل و راهبری آن را در دست می گیرد. در سوییپرهای سرنشین دار کاربر به طور کامل بر محیط اطراف تسلط داشته و با دارا بودن دید کافی علاوه بر آن که تمامی بخش های محیط نظافت می شود، سطح ایمنی افزایش یافته و از بروز خطرات احتمالی جلوگیری به عمل می آید.

نحوه عملکرد سوییپر صنعتی در نظافت انبار

مزیت نظافت انبار و سوله با دستگاه سوییپر

نظافت انبارها و سوله های صنعتی از مهم ترین کاربردهای دستگاه های سوییپر است که آلودگی های سطوح کف سالن ها و محوطه های بیرونی را حذف می گرداند. در انبارها به دلیل جا به جایی محصولات و نشت مواد از بسته بندی ها گرد و خاک و آلودگی در محیط انتشار پیدا می کند و با استفاده از جاروب صنعتی یا دستگاه سوییپر فرآیند نظافت به خوبی انجام می پذیرد. سوییپرها در مدل های دارای موتور الکتریکی ارائه شده اند که با هر بار شارژ شدن زمان زیادی را به نظافت می پردازند و از طرف دیگر جهت به کارگیری در محیط های بسته بسیار مناسب هستند.

طراحی و ابعاد سوییپر

با توجه به این که در بسیاری از محیط ها محدودیت فضا وجود دارد، بنابراین دستگاه های سوییپر صنعتی دارای طراحی منسجمی هستند که حرکت و جا به جایی آن را آسان ساخته و به این ماشین نظافتی قدرت مانور بالا بخشیده است. سویپرهایی با ابعاد بزرگ تر کارایی بی نظیر و سرعت عمل بسیار بالایی دارند که جهت نظافت محوطه های وسیع در کارخانه ها، نظافت سوله ها و انبار های صنعتی و … بسیار مناسب و کارآمد هستند.

دستگاه سوییپر صنعتی و انواع آن

دستگاه های سوییپر از لحاظ منبع تغذیه به دو دسته الکتریکی و بنزینی (یا دیزلی) تقسیم بندی می شوند که هر یک دارای ویژگی ها و کاربردهای منحصر به فردی می باشند که متناسب با شرایط محیط کاری و مورد استفاده قرار می گیرند. جاروب محوطه در مقیاس های بزرگ و کوچک ساخته شده اند که از توانایی کارکرد بالایی برخوردار هستند. این دستگاه ها برای نظافت سطوح آسفالتی، بتنی، سیمانی، اپوکسی و … به کار می روند و به طور استاندارد به یک برس رولی در بخش مرکزی و دو برس جانبی تجهیز گردیده اند.

عملکرد دوگانه

در محیط های پر گرد و خاک حرکت سویپر صنعتی و چرخش برس های آن باعث انتشار گرد و غبار در هوا خواهد شد و به همین دلیل بر روی برس های جانبی و مرکزی دریچه هایی برای مکش هوا تعبیه گردیده است تا علاوه بر انجام عملیات برس زنی گرد و غبار ناشی از برس زنی به وسیله سیستم مکنده دستگاه مکش شود. به این ترتیب با به کارگیری جاروی صنعتی زباله های بزرگ تر و گرد و خاک جمع آوری و پاک سازی می گردند. در کنار سیستم مکشی محافظ هایی از جنس لاستیک در اطراف دستگاه قرار داده شده است تا مانع از پراکنده شدن گرد و خاک شود.

شستشو و نظافت سطوح کف انبار با اسکرابر صنعتی

شستشو و نظافت سطوح کف با اسکرابر صنعتی

آلودگی های انبار همیشه به صورت ذرات در محیط وجود ندارند. گاهی این آلودگی ها لکه های روغن، رد لاستیک ها و آلودگی هایی از این دست هستند که بر اثر گذشت زمان و در مدت کارکرد ماشین آلات، محیط به آنها دچار می گردد. در اینجا دستگاه اسکرابر صنعتی یا زمین شوی میتواند یکی از کاربردی ترین و بهینه ترین دستگاه های نظافت و شستشوی سطوح باشند. دستگاه زمین شوی با قابلیت شستشوی عمقی آلودگی ها از انواع سطوح، میتواند کیفیت مطلوبی از نظافت را بر جای بگذارد. زمین شوی صنعتی مجهز به سامانه مکش آلودگی است. این سیستم به دستگاه قدرت مکش آب و آلودگی جدا شده از سطح را میدهد که خشک شدن سطح را به همراه خواهد داشت. بدین ترتیب ایمنی کار در محیط انبار و نظافت سوله به طور همزمان تامین خواهد شد.

نظافت انبار با استفاده از دستگاه اسکرابر باعث افزایش ایمنی سطوح کف انبار شده که سلامت محصولات به هنگام جابجایی و استقرار در انبار را تضمین می نماید.

جاروبرقی های صنعتی نظافت انبار

اکثر انبار ها و سوله های نگهداری محصولات در کارخانجات تولیدی یا صنعتی برای دسته بندی محصولاتشان از قفسه بندی استفاده میکنند. به همین دلیل حفظ نظافت سوله‌ با دستگاه ها و روش های معمول و عادی کاری دشوار و سخت است. از این رو استفاده از دستگاه مکانیزه ای که بتواند به راحتی آلودگی ها را از زیر قفسه ها جمع آوری نماید میتواند فرایند نظافت انبار ها را به کیفیت بهتر و سرعت بالاتر به انجام رساند. جاروبرقی های صنعتی از جمله کاربردی ترین تجهیزات نظافت در این راستا هستند. استفاده از انواع مختلف جاروبرقی های صنعتی، نیمه صنعتی یا تجاری در جمع آوری آلودگی ها از محیط انبار مجموعه ها میتواند به میزان زیادی در بالا بردن استاندارد های نظافتی این محوطه ها تاثیر گذار باشد.

جمع آوری آلاینده ها و مواد پودری، ذرات و مواد اشتعال زا، روغن ها و مایعات ریخته شده بر سطح از جمله کاربرد های انواع دستگاه جاروبرقی صنعتی در تمیز نمودن انبارهای صنعتی و کارگاه های تولیدی است.

شرکت ابراهیم ارائه دهنده تجهیزات و دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی با ارائه مشاوره خرید تجهیزات و دستگاه های شستشوی مکانیزه به شما کمک میکند تا در انتخاب و خرید تجیهزات نظافت مکانیزه مناسب برای محیط انبار صنعتی و نظافت سوله کارگاه های تولیدی خود بتوانید به بهترین و بالا ترین سطح از کیفیت نظافت دست یابید. بکار گیری این تجهیزات و دستگاه های مکانیزه میتواند در کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری از نیروی کار به شکل بهینه تاثیر گذاری بسیاری داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا