مقالات آموزشی

انواع مختلف آبگیر ترولی نظافتی

ترولی دارای بخش مهمی با عنوان آبگیر می باشد که به منظور خشک نمودن تی مورد استفاده قرار می گیرد. در طول فرآیند نظافت با استفاده از ترولی های نظافتی، خشک نمودن و تخلیه آب تی از طریق سیستم مکانیکی و ساده اما کارآمد آبگیر انجام می پذیرد. نظافت تی به وسیله کاربر عملی وقت گیر و غیر بهینه بوده که با استفاده از آبگیر علاوه بر این که میزان مصرف آب و مواد شوینده کاهش پیدا می کند، تمیزی و پاکیزگی با کیفیت مطلوب تری حاصل می گردد. سیستم آبگیر بر روی ترولی نصب گردیده و به نوع فشاری (پرسی) و رولی تقسیم بندی می شود که هر یک به فراخور موقعیت و ساختار ترولی تولید شده و کارایی خیره کننده ای ارائه می دهند.

 

انواع آبگیر ترولی نظافتی

طبقه بندی آبگیرها بر حسب شکل ظاهری و نحوه عملکرد آن ها صورت می گیرد که شامل آبگیر فشاری و رولی است.

 

آبگیر رولی

آبگیر ترولی نظافتی
آبگیر رولی

آبگیر رولی تعبیه شده بر روی یک ترولی نظافت از یک رول و یک اهرم تشکیل گردیده که با کمک این اهرم امکان به کارگیری رول فراهم شده و کاربر به آسانی قادر به کنترل آن خواهد بود. این آبگیر ضمن تمیز نمودن تی، سرعت عمل بالا و کیفیتی مناسب را برای کاربران فراهم می آورد و او می تواند با اطمینان خاطر نظافت را در دست گیرد. آبگیرهای رولی سبک هستند و از دوام و مقاومت بالایی برخوردار می باشند، هم چننی ابزارهایی سازگار با محیط زیست به شمار می آیند زیرا که از جنس پلی پروپیلن ساخته شده و قابلیت بازیافت دارند.

 

ساختار آبگیر رولی

قسمت پایین آبگیر باز بوده و در نتیچه بلافاصله پس از عمل آبگیری، آب آلوده به مخزن آب کثیف ترولی وارد شده و در آن باقی می ماند. با بهره مندی از سیستم آبگیر آب آلوده به میزان قابل توجهی از تی خارج شده، از چکیدن آب بر روی زمین و دیگر سطوح جلوگیری می شود و علاوه بر آن لزومی به رفت و آمدهای متععد کاربر جهت شستشو و آبگیری تی نخواهد بود. به منظور افزایش انطباق پذیری آبگیر تی شور بخش رولی آن در سه وضعیت مختلف قرار می گیرد که با باز و بسته نمودن پیچ ها به راحتی تغییر حالت می دهند. پیچ مرکزی آبگیر حالت استاندارد آن است و با ارائه عملکردی با کیفیت همراه می باشد. حالت افقی پیچ به منظور کارهای سبک تر بوده و وضعیت به علاوه هنگام آبگیری های قدرتمند و با شدت مورد استفاده قرار می گیرد. دسته اهرمی شکل آبگیر از طراحی و ساختاری ارگونومیک برخوردار بوده و در ضمن آن استحکام بالا و کاربری آسان دارد. در این آبگیر دیواره های کناری مانع از پاشش آب به محیط اطراف می شوند.

 

آبگیر پرسی (فشاری)

آبگیر ترولی پرسی
آبگیر پرسی

آبگیر فشاری نوع دیگری از آبگیر ترولی نظافتی می باشد که با فشردن الیاف تی عمل تخلیه را انجام می دهد و با بهره گیری بهینه از فشار به وجود آمده پاکیزگی تی فراهم می گردد. آبگیرهای فشاری با ارائه عملکردی مطلوب در دو دسته پرس آرواره ای و پرس از کنار (دیواره ای) تقسیم بندی می شود. پرس آرواره ای آبگیر پلاستیکی بوده و از چرخ دنده های گالوانیزه ساخته شده است که به منظور خشک کردن و تخلیه آب تی نخی و انواع پد به کار می رود.

 

ساختار آبگیر پرسی

آبگیر تی شوی دارای حرکتی رو به بالا و پایین بوده و با تحت فشار قرار دادن تی آب آلوده را از درون تی و پد خارج می گرداند. آبگیر ترولی پرس از کنار، با مکانیزم پرس از کنار دسته دیگری از آبگیرهای فشاری می باشد که از یک بخش متحرک و دیواره ای مستحکم و ساخته شده از جنس پلی پروپیلن تشکیل گردیده است. پلی پروپیلن ماده ای قابل بازیافت، سبک و با دوام بالا بوده و تجهیزات را به ابزارهایی کارآمد و موثر تبدیل می گرداند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا