مقالات آموزشی

کاربرد واترجت صنعتی در شستشو و ضدعفونی معابر شهری

شستشوی کوچه و خیابان ها و به طور کلی سطح شهرها عملی ضروری و حیاتی است که باید جهت حذف آلودگی های محیطی،‌ زیباسازی مناطق شهری، افزایش پاکیزگی و ارتقای بهداشت عمومی جامعه انجام پذیرد. شستشوی معابر به پاکسازی و تمیزتر شدن شهر و محیط زندگی شهروندان می انجامد که نقش مهم و مستقیم بر تأمین سلامت این افراد دارد. هر چه شدت آلودگی در فضای شهری بیشتر باشد، عموم افراد بیشتر در معرض میکروب ها و بیماری ها قرار گرفته و به میزان بیشتری از طریق رفت و آمد آلودگی را به داخل منزل یا محل کار انتقال می دهند. به همین منظور شستشوی دوره ای بخش های مختلف شهر با استفاده از تجهیزات مناسب مانند واترجت صنعتی به اندازه زیادی به بهبود بهداشت عمومی و سلامت کمک می نماید.

 

نحوه شستشوی معابر و فضاهای شهری

نظافت معابر با واترجت صنعتی معابر شهری

محیط شهر فضای وسیع و گسترده است و به همین دلیل شاید این پرسش به وجود آید که چگونه می توان نسبت به شستشوی همه این بخش ها اقدام نمود؟ آیا امکان پذیر است؟ چه مدت زمانی طول می کشد تا یک خیابان یا محله شستشو شود؟ و یا چه مقدار آب مصرف خواهد شد؟ دستگاه واترجت صنعتی پاسخی برای همه پرسش های به وجود آمده می باشد. این دستگاه ها به همراه مواد شوینده و ضدعفونی کننده غیر خورنده قابل استفاده می باشند و به این ترتیب قدرت پاک کنندگی و سطح بهداشت بیش از پیش افزایش می یابد.

 

ویژگی ها و مزایای واترجت صنعتی معابر شهری

شستشوی معابر با دستگاه واترجتشوینده های فشار قوی تجهیزاتی هستند که جهت شستشوی انواع سطوح مقاوم به آب کاربرد دارند و با بهره مندی از نیروی آب سطوح را تمیز می گردانند. در حقیقت این دستگاه ها به یک پمپ تجهیز گردیده اند که جریان آب معمولی را به جریان آب فشار قوی تبدیل می نماید و از همین رو به جای آن که حجم زیادی آب برای شستشو مصرف شود، نیروی بالای آب با ضربه شدن به سطح سبب حذف آلودگی ها می گردد. از طرف دیگر سرعت بالای پرتاب آب افزایش سرعت عمل و کاهش مدت زمان نظافت را به دنبال دارد. با توجه به ویژگی های عنوان شده می توان کارواش صنعتی را یک ابزار نظافتی سودمند و کارآمد برای شستشوی معابر شهری دانست چرا که می تواند طی یک دوره شستشو سطح وسیعی را با مصرف کم آب تمیز نماید.

 

کاربردهای دستگاه کارواش صنعتی

شوینده فشار قوی معابر شهریکارواش صنعتی یا واترجت صنعتی در انواع الکتریکی و بنزینی طراحی و تولید شده است و کاربران می توانند متناسب با امکانات پیش رو دستگاه مناسب را انتخاب نمایند. به منظور شستشوی محیط های شهری واترجت بنزینی بیشترین کاربرد را دارد و در صورتی که به منبع برق دسترسی باشد امکان بهره گیری از مدل های الکتریکی نیز وجود دارد. برخی از سطوحی که برای شستشو و ضدعفونی کردن آن ها در سطح شهر واترجت صنعتی معابر شهری استفاده می شود، عبارت اند از:

 

جدول

جدول های حاشیه خیابان ها و پیاده روها با روش شستشوی فشار قوی به خوبی تمیز شده و رنگ و ظاهر اصلی آن ها پس از شستشو نمایان خواهد شد. علاوه بر جدول سطح خیابان، خط کشی ها و علائم نقش بسته بر روی سرعت گیرها بدین روش قابل شستشو هستند.

 

پیاده رو

به منظور برقراری پاکیزگی، حفظ زیبایی و از بین بردن جرم های سرسخت پیاده روها، می توان از دستگاه واتر جت صنعتی بهره مند شد. این بخش ها اغلب از موزائیک یا سنگ فرش پوشیده شده اند و در میان بندهای آن همواره آلودگی های زیادی انباشته شده و یا در مناطق مرطوب در آن ها خزه تشکیل می شود. چنین آلودگی هایی علاوه بر این که از جلوه ظاهری پیاده رو می کاهد به تخریب کفپوش و تحمیل هزینه های زیاد می انجامد. شستشوی منظم به راحتی از بروز این مشکلات جلوگیری به عمل می آورد.

 

آب نماها و مجسمه ها

در پارک ها و گوشه و کنار شهرها مجسمه، حوضچه ها و آب نماهایی به چشم می خورد که نمای شهر را زیباتر می کنند. جهت شستشو و ضدعفونی شدن این بخش ها کارواش صنعتی مورد استفاده موثر قرار گرفته و آلودگی هایی را مانند جرم، دوده و سیاهی هایی که بر اثر آلودگی هوا و دود خودروها تشکیل شده اند، از بین می برد. شستشو نه تنها به زیبایی و بهداشت بلکه به طول عمر این اجسام نیز کمک می کند.

 

نیمکت ها

نیمکت های در پارک ها و فضاهای سبز سطح شهرها تعبیه شده است و روزانه افراد متعدد بر روی آن ها می نشینند، بنابراین شستشوی این نیمکت ها ضروری خواهد بود. دستگاه واترجت صنعتی معابر شهری به عنوان یکی از بهترین و کارآمدترین تجهیزات نظافت عمومی با سرعت و کیفیت نیمکت ها را شستشو داده و آلودگی را از سطح آن حذف می کند.

 

سطل زباله

سطل های زباله منبع قوی برای تجمع و تکثیر انواع میکروب و آلودگی هستند و بیش از هر بخش دیگری در شهرها نیازمند شستشو و ضدعفونی سازی هستند و برای عملیات شستشوی سطل های زباله هیچ روشی به اندازه شستشوی فشار قوی مناسب نخواهد بود. شستشو با واترجت کاربر را از تماس مستقیم با سطل کاملا بی نیاز می سازد و قدرت و فشار آب در کنار یک ماده شوینده یا ضدعفونی کننده مناسب شستشویی موثر را امکان پذیر می سازد.

 

سایر سطوح

دیوارها، تیرهای برق، محوطه بیرونی فروشگاه ها، پارکینگ های عمومی، پلکان، نمای ساختمان ها و … از دیگر سطوحی هستند که در سطح شهرها به وسیله روش شستشوی فشار قوی تمیز می شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا