مقالات آموزشی

چگونه نظافت کافه را بهینه کنیم، چک لیست نظافت رستوران

ایمنی کارکنان و مشتریان کافه ها و رستوران ها و هر جایی که غذا و نوشیدنی سرو می شود، اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مکان ها مردم یکدیگر را ملاقات می کنند و با غذا و نوشیدنی در تماس هستند. در نتیجه تمیزی و پاکیزگی رستوران برای حفظ بهتر مواد غذایی و نوشیدنی ها ضروری است. انجمن نظافتی شرکت های ایتالیایی (Afidamp) گزارشی را در مورد اصول نظافت رستوران و کافه ارائه نموده است. بر طبق این گزارش استاندارد هایی برای نظافت موثر محیط رستوران و کافه وجود دارد. علاوه بر این روش های ویژه ای برای مقابله با اپیدمی کووید ۱۹ منتشر شده است. در این مقاله این استاندارد ها به تفصیل بیان می شود.

نظافت در کافه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. محیطی که به خوبی نگهداری شده و بهداشتی باشد نه تنها تجربه مشتری را افزایش می دهد، بلکه سلامت و ایمنی مشتریان و کارکنان را نیز ارتقا می دهد. در این مقاله، مزایای بهینه‌سازی نظافت کافه‌ها را مورد بحث قرار می‌دهیم و راهنمای جامعی در مورد چگونگی دستیابی به یک روال تمیز کردن مؤثر ارائه می‌کنیم.

مدیران و دارندگان رستوران باید این باور را داشته باشند که زیبایی صرفاً به معنای استفاده از لوازم لوکس و گران قیمت نیست، بلکه پاکیزه نگه داشتن همواره نمای رستوران، وسایل و تجهیزات پذیرایی امری حیاتی و کلیدی تلقی می شود. نظافت و شستشوی منظم به شیوه درست و اصولی بخش های مختلف یک رستوران جلوه ای بی نظیر به محیط آن می بخشد و رونق کسب و کار بیش از پیش کمک می کند. تمیزی بی نقص رستوران با بهره مندی از دستگاه واترجت صنعتی فراهم می گردد.

اهمیت تمیزی و نظافت محیط سالن پذیرایی در رستوران و کافه

بهینه سازی نظافت کافه، آشپزخانه صنعتی و رستوران ها

در بین روش ها و راهکار های نظافت آشپزخانه ها و رستوران های بزرگ، بکارگیری انواع تجهیزات مکانیزه نظافت و دستگاه نظافت صنعتی میتواند به عنوان بهینه ترین و کارآمد ترین روش های نظافتی به شمار آیند. استفاده از انواع مختلف تجهیزات در نظافت مجموعه های رستورانی و آشپزخانه های صنعتی در بهبود کیفیت و کاهش هزینه های این فرایند تاثیرگذاری بسزایی خواهد داشت. از انواع این تجهیزات دستگاه واترجت و زمین شوی صنعتی پرکاربرد ترین دستگاه های نظافت رستوران به شمار می آیند. با این حال استفاده از انواع دستگاه بخارشوی صنعتی و تجهیزات نظافت دستی مانند ترولی ها نیز در این مجموعه ها رایج است.

بهینه‌سازی نظافت کافه‌ها برای حفظ محیطی تمیز، ایمن و جذاب برای مشتریان و کارکنان شما ضروری است. با تعیین نیازهای نظافتی خود، ایجاد یک برنامه جامع نظافت، استفاده از محصولات مناسب، آموزش کارکنان و نظارت بر اثربخشی فرآیندهای خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که کافه شما فضایی بهداشتی و پذیرا باقی می ماند. با در نظر گرفتن این نکات، شما در راه رسیدن به یک کافه تمیزتر و کارآمدتر هستید.

نیازهای نظافتی خود را مشخص کنید

قبل از ورود به فرآیند تمیز کردن، ضروری است که نیازهای تمیزی کافه خود را مشخص کنید. اندازه کافه خود را ارزیابی کنید. مشخص کردن اندازه و چیدمان کافه شما زمان، تلاش و منابع مورد نیاز برای تمیز کردن را تعیین می کند. تخمین حدودی از تعداد مشتریان روزانه تعیین کنید. هر چه روزانه به مشتریان بیشتری خدمات رسانی کنید، نیاز به نظافت بیشتر و دقیق تر است. بخش های پر رفت و آمد را در محیط کافه خود بشناسید. این بخش ها شامل مناطقی که مشتریان و کارکنان اغلب از آنجا عبور می کنند یا تجمع دارند می شود. تجهیزات و لوازم نظافت مناسب برای محیط را ارزیابی و فراهم کنید. آماده سازی یک لیست از تجهیزات و لوازم نظافتی مورد نیاز در فرایند سرعت کار نظافت کافه شما را بالا میبرد.

بهینه سازی نظافت کافه

یک برنامه نظافتی جامع تهیه کنید

یک برنامه جامع و منظم برای تمیز نگه داشتن محیط کافه و عملکرد بهینه شما در نظافت کافه بسیار مهم است. برای ایجاد یک برنامه زمان بندی موثر چند مرحله را باید در نظر بگیرید. وظایف را به کارهای روزانه، هفتگی و ماهانه تقسیم کنید. این به شما کمک می کند منابع را تخصیص دهید و زمان خود را به طور موثر مدیریت کنید. وظایف را به کارکنان خاصی محول کنید و مطمئن شوید که همه از مسئولیت های نظافت خود آگاه هستند. وظایف نظافتی را بر اساس اهمیت آنها اولویت بندی کنید و روی مناطق پرتردد و سطوحی که با مواد غذایی در تماس هستند بیشتر تمرکز کنید، زیرا این موارد نیاز به بیشترین توجه و سطح نظافت دارند.

در انتخاب راهکار نظافت کافه و محصولات پاک کننده دقت کنید

اغلب اوقات استفاده از راهکار های نظافتی میتواند به شما در بهبود سرعت و کیفیت نظافت کمک بسیاری کند. انتخاب محصولات پاک کننده و شوینده های مناسب برای حفظ یک محیط تمیز و بهداشتی نیز ضروری است. دقت داشته باشید محصولاتی را انتخاب کنید که برای کافه شما ایمن هستند، محصولات تمیزکننده غیر سمی و سازگار با محیط زیست را انتخاب کنید که به مشتریان یا کارکنان شما آسیبی نرسانند.

از محصولاتی استفاده کنید که برای نوع سطح تمیز شده موثر باشند. سطوح مختلف به محصولات تمیز کننده خاصی نیاز دارند. مطمئن شوید که از محصول مناسب برای کار استفاده می کنید تا از آسیب دیدن سطوح یا باقی ماندن بقایای آن جلوگیری کنید.

آموزش کارکنان در مورد تکنیک های تمیز کردن مناسب

آموزش کارکنان خود در مورد تکنیک های تمیز کردن مناسب برای تمیز نگه داشتن کافه ضروری است. نکات زیر را برای اطمینان از اینکه کارکنان شما برای انجام کارهای نظافتی مجهز هستند، اجرا کنید:

  • آموزش تکنیک های مناسب نظافت کافه به کارکنان
  • استفاده از دستورالعمل‌های نظافتی واضح برای نحوه استفاده از محصولات نظافتی
  • تاکید بر اهمیت پاکیزگی در اجرای فرایند نظافت محیط کافه رستوران

بهینه سازی نظافت آشپزخانه کافه

نظارت و ارزیابی فرآیندهای تمیز کردن

برای اطمینان از مؤثر بودن فرآیندهای تمیز کردن، مهم است که به طور منظم آنها را بررسی و ارزیابی کنید. این مراحل را دنبال کنید تا روال تمیز کردن خود را در مسیر درست نگه دارید. بازرسی های معمولی را انجام دهید تا مطمئن شوید که وظایف تمیز کردن به درستی و به طور مداوم انجام می شود. ارزیابی کنید که آیا برنامه تمیز کردن شما به خوبی کار می کند و آیا محصولات انتخابی شما نتایج مورد نظر را ارائه می دهند یا خیر. اگر مشکلی را شناسایی کردید، بر اساس آن برنامه، محصولات یا آموزش کارکنان خود را اصلاح کنید.

چرا در نظافت رستوران باید از تجهیزات مکانیزه استفاده نمود؟

با طراحی و ساخت دستگاه های مکانیزه نظافتی هم چون اسکرابر، روش های سنتی نظافت جای خود را به این تجهیزات داده اند و در مقایسه شیوه های مدرن و سنتی، نتایج حاصل از ماشین آلات نظافت مکانیزه متفاوت خواهد بود. دستگاه های اسکرابر در عین سادگی و سهولت کاربری کارایی بی نظیری ارائه می دهند و همواره شرایط بهداشت و تمیزی محیط را ارتقا داده و بهبود می بخشند. با توجه به این که رستوران ها حساسیت های بهداشتی بالایی دارند، نظافت و شستشوی سطوح کف باید به طور پیوسته و مستمر انجام گیرد که با استفاده از ابزارهای سنتی می تواند به فرآیندی خسته کننده و در نهایت بی کیفیت تبدیل شود؛ این در حالی است که اسکرابرها با داشتن طراحی ارگونومیک و کاربر پسند امکان نظافت های طولانی مدت را بدون خستگی کاربر فراهم می آورند.

بخش های نظافت رستوران برای مقابله با انتشار ویروس کرونا

محیط های رستوران برای نظافت به سه بخش محل های ارتباط مشتری، کانتر و آشپزخانه و بخش های نیروهای خدماتی می شود.

نظافت محل های تماس مشتری

در این بخش ها شستشوی عمومی برای مثال تمیز کردن سطوح کف، دیوار ها و میز ها دارای اهمیت است. نظافت منظم سرویس بهداشتی بخش دیگر این مرحله نظافت رستوران و کافه می باشد. ضدعفونی تمام سطوحی که مشتری با آن در ارتباط است، بعد از ترک کردن رستوران توسط هر مشتری برای کنترل انتقال ویروس اهمیت دارد. تمیز کردن منو دیگر اقدامی است که برای کنترل رشد ویروس کرونا در بخش مشتریان اهمیت دارد.

نظافت کانتر و آشپزخانه

در این بخش ابتدا پاکیزگی عمومی یعنی تمیز کردن سطوح کف، دیوار ها و کلید ها باید انجام گیرد. همچنین سینک ها، بخش پیشخوان یا کانتر با توجه به لمس زیاد افراد و در معرض آلودگی قرار گرفتن آنها باید نظافت و تمیز شوند. در این بخش تمیز کردن تجهیزات آشپزخانه بصورت روزانه انجام شود. سایر امور نظافتی این بخش شامل تمیز کردن آشپزخانه، تمیز کردن یخچال و فریزر و ماشین ظرفشویی می شود.

بکارگیری ترولی نظافت در رستوران و آشپزخانه صنعتی

نظافت رستوران و نظافت بخش کارگران

نیروی های خدماتی رستوران در تماس با سطوح مختلفی هستند. نظافت این سطوح در این بخش بررسی می شوند. تمیز کردن سطوح کف و حمام مورد استفاده نیروی خدماتی یک بخش مهم برای کنترل انتشار ویروس در بین آن هاست. تمیز کردن اتاق تعویض لباس، انبار و بخش استراحت و خواب این نیرو ها حتما باید در این بخش نظافت و ضدعفونی روزانه شود.

چک لیست نظافت کافه و آشپزخانه رستوران

  • استفاده از دستکش اولین نکته برای تمیز کردن رستوران و کافه است.
  • مواد شوینده مورد نیاز نباید به سطح پاشش شوند و باید آنها را بر روی دستمال اعمال کنید.
  • استفاده از دستمال های نظافتی جداگانه با رنگ های مختلف برای هریک از بخش ها اقدام مهم دیگری در این زمینه است. دستمال بخش های بسیار آلوده را نباید برای بخش های دارای میزان آلودگی کم استفاده کنید. اینکار ریسک انتشار آلودگی را کاهش می دهد.
  • استفاده از دستگاه های نظافتی مکانیزه مانند اسکرابر صنعتی و واترجت اقدام مهم دیگری است که به شکل چشمگیری از سرعت نظافت می کاهد.
  • برای بخش های دارای عرض کم و پله ها از تی دستی استفاده کنید.
  • روند شستشو و نظافت سطوح و ضدعفونی رستوران و کافه باید از تمیز ترین بخش به کثیف ترین آن انجام شود. اینکار انتشار میکروب ها به محیط تمیز را کاهش می دهد.
  • باز کردن پنجره ها برای تهویه هوای رستوران و ورود هوای تازه به محیط برای کاهش انتقال بیماری ها بخصوص ویروس کرونا اهمیت دارد.
  • شستشو و ضدعفونی کردن دستگیره های در ها بصورت روزانه از انتشار و انتقال آن جلوگیری میکند.
  • تمیز کردن تجهیزات مورد استفاده در رستوران برای طبخ بخش آخر نظافت رستوران است.
چک لیست نظافت محیط کافه
روزانه
سطح و محیط مورد نظر تجهیزات نظافت قابل استفاده توضیحات
سطوح دیواره را پاک کنید ترولی و دستمال نظافتی  
پیشخوان ها را تمیز و ضدعفونی کنید دستمال نظافتی و مواد شوینده  
میزها را تمیز و ضدعفونی کنید دستمال نظافتی و مواد شوینده  
صندلی ها، سالن و نیمکت ها را نظافت و گردگیری کنید ترولی و دستمال نظافتی  
تمام دستمال ها، سفره ها و پیش بند ها را بشویید مواد شوینده  
زباله و مواد بازیافتی را به خارج از محیط انتقال دهید ترولی نظافت  
سطل های زباله را تخلیه، نظافت و ضدعفونی کنید ترولی و دستگاه واترجت صنعتی  
کفپوش ها را نظافت و کف را جاروبکشید. زمین شوی صنعتی و جاروبرقی  
سرویس بهداشتی را به طور کامل ضدعفونی و نظافت کنید اسکرابر صنعتی و مواد شوینده  
دستگیره های درب را تمیز و ضدعفونی کنید مواد شوینده  
هفتگی
تجهیزات روشنایی را نظافت کرده و گرد گیری کنید ابزار گردگیری و ترولی  
درها را تمیز و ضدعفونی کنید دستمال نظافتی و ضدعفونی کننده سطوح صنعتی  
شیشه ها و پنجره ها را پاک کنید شیشه و نماشوی صنعتی  
ماهانه
تزئینات و لوازم دکوری را نظافت و گردگیری کنید دستمال نظافتی و مواد شوینده  

استفاده از تجهیزات و ابزار نظافت دستی در نظافت تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران

اهمیت بهداشت و تمیزی رستوران

بسیاری از مشتریان آشنایی با رستوران ندارند و تنها به دنبال مکانی مناسب برای غذا خوردن هستند، بنابراین بر اساس تمیزی و زیبایی محوطه و نمای بیرونی ساختمان قضاوت نموده و وارد رستوران می شوند. قضاوت این افراد هنگامی درست خواهد بود که با قدم گذاشتن به داخل رستوران و مشاهده محیط و تجهیزات، از پاکیزگی و بهداشت آن اطمینان حاصل نمایند. علاوه بر دستگاه زمین شوی صنعتی که برای شستشوی انواع کفپوش مورد استفاده قرار میگیرد، دستگاه واتر جت صنعتی یک ابزار نظافتی چند منظوره است که در رستوران کاربردهای زیاد و منحصر به فردی ارائه داده و به میزان قابل توجهی به ارتقای سطح بهداشت محیط کمک می کند.

نظافت محیط یک رستوران به دو بخش سالن پذیرایی و آشپزخانه تقسیم می شود. اهمیت هر دو بخش به جهت حفظ بهداشت و ارائه خدمات بهداشتی و بهینه به مشتریان بسیار بالا می باشد.

چک لیست نظافت آشپزخانه در رستوران
روزانه
دیوارها را پاک کنید ترولی و دستمال نظافتی  
گریل و اجاق گاز را نظافت و ضدعفونی نمایید دستگاه بخارشوی صنعتی  
سینی، سینی، تخت، و سرخ کن را تمیز کنید بخارشوی صنعتی و دستگاه واترجت صنعتی  
باقیمانده مواد غذایی را از محیط جمع آوری نمایید. ترولی نظافت  
فویل یا محافظ روی میز را تعویض نمایید ابزار نظافت دستی  
سایر تجهیزات مانند قهوه ساز، توستر و مایکروویو را پاک کنید مواد شوینده و دستگاه بخارشوی  
تمام سطوح آماده سازی غذا از جمله تخته های برش را تمیز و ضدعفونی کنید مواد شوینده  
تمامی ظروف و تجهیزات سرو غذا و پذیرایی را به صورت کامل نظافت و ضدعفونی نمایید. مواد شوینده صنعتی  
سینک ها را به طور کامل نظافت و ضدعفونی کنید شوینده صنعتی و دستگاه بخارشوی  
پارچه ها، حوله، پیش بند، کت سرآشپز و یونیفرم خدمه را نظافت و مرتب نمایید. ترولی و ابزار نظافت  
صابون یا محلول ضدعفونی کننده دست در محیط سرویس بهداشتی و یا آشپزخانه را دوباره پر کنید دستی  
زباله ها و مواد بازیافتی را از محیط آشپزخانه خارج کنید ترولی و ابزار نظافت  
سطل های بازیافت را تخلیه، نظافت و ضدعفونی کنید ترولی و دستگاه واترجت صنعتی  
چربی گیرها را خالی و تمیز کنید مواد شوینده صنعتی  
هفتگی
فرها را تمیز کنید دستگاه بخارشوی صنعتی  
تجهیزات طبخ مواد غذایی را به طور کامل نظافت کنید واترجت صنعتی و دستگاه بخارشوی  
کفپوش محیط آشپزخانه را با روش های مناسب نظافت و ضدعفونی نمایید. زمین شوی صنعتی و مواد شوینده  
یخچال‌ها و محل نگهداری مواد غذایی را تمیز کنید دستی  
ماهانه
پشت تجهیزات پخت و پز را به طور کامل و دقیق نظافت کنید اسکرابر صنعتی و دستگاه بخارشوی  
فریزرها را خالی، تمیز و ضدعفونی کنید دستی  
کویل های یخچال را تمیز کنید دستی  
دیوارها و سقف آشپزخانه را تمیز و ضد عفونی کنید ترولی و ابزار نظافت  
هودهای هواکش را تمیز کنید ترولی و ابزار نظافت  
در صورت استفاده از تله و مواد سمی برای دفع آفات و موجودات موذی، آنها را بررسی و در صورت نیاز جایگزین نمایید. دستی  

بخش ها و لوازم قابل شستشو با واترجت صنعتی در رستوران

در یک رستوران هر بخش، سطح و جسمی که قابل شستشو باشد باید شستشو گردد و بدون تردید برای تمیز شدن هر یک راهکاری وجود دارد. واترجت صنعتی دستگاهی قدرتمند با کارایی بالا بوده که طی چند دقیقه انواع سطوح آلوده را در بخش های بیرونی و داخلی رستوران تمیز می گرداند.

نظافت رستوران و آشپزخانه صنعتی

آشپزخانه مهم ترین بخش یک رستوران می باشد چرا که فرآیند پخت و پز و آماده سازی غذا در این قسمت انجام می گیرد و از همین رو تمیز بودن محیط آشپزخانه و تمامی وسایلی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با مواد غذایی در تماس هستند، باید به طور صحیح و مداوم شستشو شوند. دیگ ها، قاشق و چنگال، فیلترهای هود و دیگر سطوح چرب و روغنی که در برابر آب و فشار بالا مقاوم هستند، به وسیله واترجت صنعتی شستشو می شود و با توجه به این که در آشپزخانه رستوران اغلب آلودگی ها از نوع روغنی است باید از واترجت آب گرم استفاده شود. این دستگاه در کنار استفاده از دستگاه طی صنعتی علاوه بر این که چربی ها را از بین می برد سبب ضد عفونی شدن سطوح نیز می گردد. در صورت وجود راه آب در محیط آشپزخانه امکان شستشوی دیوارها، لوله ها و سطح کف نیز با استفاده از شوینده فشار قوی وجود دارد که این طریق جرم های قدیمی را از میان بر می دارد.

شستشوی سطوح و تجهیزات آشپزخانه رستوران با دستگاه واترجت صنعتی

شستشوی محوطه

گاهی اوقات برخی از صاحبان رستوران به اندازه ای بر زیبایی فضای داخلی تمرکز و توجه دارند که نظافت منظم و درست محوطه بیرونی و تأثیر آن بر موفقیت کسب و کار را فراموش می کنند. محوطه بیرونی اولین تصویری است که مشتریان آن را می بینند و فرصتی به جذب و جلب توجه این افراد می دهد. برای شستشوی پیاده رو، جداول، آبنما و … دستگاه واترجت صنعتی کاربرد دارد و گرد و خاک، سیاهی ها، آدامس و سایر آلودگی های مربوط به محوطه بیرونی رستوران را از بین می برد. از دیگر کاربردهای مهم دستگاه کارواش صنعتی در رستوران ها می توان به شستشوی سطل های زباله اشاره نمود. سطل های زباله دارای بیشترین آلودگی هستند و هیچ روشی به اندازه شستشوی فشار قوی نمی تواند از میزان آلودگی آن بکاهد.

مزایای واترجت صنعتی برای نظافت رستوران

شستشوی فشار قوی در مقایسه با روش های دستی مزیت های مهمی به همراه دارد:

– کاهش حجم کاری

تمیز نگه داشتن محیط رستوران و نظافت کافه به صورت پیوسته می تواند یک چالش واقعی باشد چرا که انبوهی از فعالیت های نظافتی باید به طور روزانه انجام پذیرد. اما یک واترجت صنعتی آب گرم با دارا بودن سرعت عمل بالا و کیفیت مناسب بخش زیادی از فشارهای ناشی از فعالیت های نظافتی را از میان می دارد. در حقیقت شستشوی فشار قوی سبب می شود به جای آن که کاربران با عمل فیزیکی و مصرف آب و مواد شوینده زیاد سطوح مورد نظر را در رستوران شستشو دهند، بدون احساس خستگی و فشار در مدت زمانی کوتاه به تمیزی مورد نظر دست یابند.

– ارائه نتایج بهتر با واترجت صنعتی

بهره مندی کارواش آب گرم نه تنها سبب از بین رفتن سریع انواع آلودگی ها در بخش های مختلف رستوران می شود بلکه سطح بالاتری از بهداشت را ارائه می دهد. جریان پرفشار آب با ضربه زدن به جرم ها این آلاینده ها را از سطح جدا نموده و آن ها را به طور کامل از بین می برد، هم چنین با استفاده از مدل های آب گرم، حرارت بالای آب سبب ضدعفونی شدن سطوح می گردد و به بهداشت بیشتر رستوران و در نتیجه تولید مواد غذایی باکیفیت تر کمک می کند.

– پیشگیری از آسیب ها

ریزش چربی و روغن در آشپزخانه یک مشکل متداول در آشپزخانه رستوران ها است. در صورت وجود روغن و چربی بر روی سطوح کف، زمین به شدت لغزندگی پیدا می کند و احتمال خطر برای کارکنان آشپزخانه بالا می ورد. واترجت آب گرم مواد چرب و روغنی باقی مانده بر روی سطوح زمین را کاملاً در خود حل کرده و از بین می برد و ایمنی محیط کار برای کارکنان فراهم می گردد.

شستشو و ضدعفونی سطوح کف رستوران با دستگاه اسکرابر یا کفشوی

یکی از بخش های مهم رستوران که در معرض آلودگی های زیاد قرار دارد، سطوح کف رستوران است. این بخش با تردد افراد انتشار آلودگی ها در محیط را در پی دارد. دستگاه اسکرابر صنعتی یکی از تجهیزات نظافتی کاربردی برای شستشوی سطوح کف رستوران می باشد. اسکرابر ها با استفاده از سیستم نظافتی مکانیزه برس زنی سطوح را شستشو داده و بطور همزمان به کمک سیستم خشک کنن، یک سطح خشک و بدون رطوبت را ایجاد می کنند. کار با این دستگاه بسیار ساده بوده و به کمک آن می توان کیفیت و سرعت شستشوی سطوح را چند برابر نمود. برای نظافت رستوران استفاده از دستگاه اسکرابر دستی با توجه به وسعت محیط و عرض کم بین میز ها نسبت به کف شوی خودرویی ارجحیت دارد. در بین اسکرابر های دستی مدل های باتری دار با برخورداری از باتری و عدم استفاده از کابل، دارای قدرت مانور بالاتری نسبت به مدل های کابلی هستند. البته اسکرابر کابلی قدرت نظافتی بالاتری داشته و بعلت وزن کمتر، با سهولت بیشتری توسط کاربر هدایت و کنترل می شود. همچنین از اسکرابر می توان برای ضدعفونی سطوح کف در جهت مقابله با ویروس کرونا بهره برد. برای انجام اینکار مواد شوینده مناسب با عملکرد دستگاه در مخزن ریخته شده و عملیات ضدعفونی انجام می شود. البته می توان ماده شوینده مد نظر را بصورت دستی بر روی سطح پخش نموده و سپس با دستگاه اسکرابر برس زنی مواد شوینده بر روی سطح را انجام داد.

نظافت سالن پذیرایی رستوران و کافه با دستگاه زمین شوی صنعتی یا اسکرابر

چگونگی نظافت رستوران با اسکرابر

فضای رستوران ها مملو از میز و صندلی است و بر مبنای آن دستگاه های اسکرابر دستی مورد استفاده قرار می گیرند و در آشپزخانه ها و سالن های بزرگ و وسیع نیز امکان بهره گیری از اسکرابر سرنشین دار وجود دارد. دستگاه های کف شوی صنعتی باتری دار با هداست دستی از قدرت مانور بالایی برخوردار هستند و به آسانی در فضای میان میزها و صندلی ها به حرکت در می آید.

مزایای بهره مندی از تجهیزات مکانیزه در نظافت تالار

دستگاه اسکرابر یا کف شوی میزان آب و مواد شوینده مصرفی را کاهش می دهد، از هزینه های مربوط به امور نظافتی می کاهد و نتیجه ای با کیفیت مطلوب بر جای می گذارد. این رده از تجهیزات مکانیزه نظافتی با دارا بودن سیستم مکش قوی، بخش قابل ملاحظه ای از آب و آلودگی را جمع آوری نموده که سبب می شود پس از نظافت کافه روند جذب دوباره آلودگی به کندی هر چه تمام تر صورت گیرد و مهم تر از آن کاربر و سایر افراد حاضر در محیط رستوران در معرض تهدید خطر لغزش و سر خوردن قرار نگیرند.

دستگاه های نوین و پیشرفته نظافتی از قبیل سوییپر، اسکرابر و … محیط های بیرونی و درونی تالار پذیرایی و رستوران را همواره در شرایط تمیز و پاکیزه نگه می دارد که در نهایت جلب رضایت هر چه بیشتر مشتریان حاصل می گردد. هم چنین نظافت و شستشوی حرفه ای و باکیفیت، کاهش مصرف آب و انرژی، کاهش هزینه های نظافت، افزایش بهره وری نیروهای انسانی و … از دیگر مزیت های بهره گیری از اسکرابر صنعتی و سوییپر به شمار می آید.

نظافت محوطه بیرونی رستوارن و پذیرایی با سوییپر

از دیگر بخش هایی که در نظافت یک رستوران باید به آن توجه داشته باشید، نظافت محوطه بیرونی مجموعه است. محوطه بیرونی یک تالار و یا رستوران نقش به سزایی در جلب توجه افراد دارد و زیبایی و تمیزی آن به طور ناخود آگاه مشتریان را به سمت خود جذب می کند. طراحی محوطه و استفاده از ابزارهای تزئینی تأثیرات ویژه خود را بر نگرش افراد می گذارد اما در کنار آن تمیزی محیط بیش از هر چیز دیگری حائز اهمیت خواهد بود که مانع انتقال آلودگی از بیرون به داخل تالار می گردد. به این معنا که می توان با نظافت دقیق و منظم و بدون صرف هزینه های گزاف برای طراحی، به طور مستقیم مخاطبان بیشتری را به سمت کسب و کار جذب نمود. به منظور نظافت محوطه های بیرونی یک تالار پذیرایی به ویژه در وسعت بالا دستگاه سوییپر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

مطالب مرتبط

۴ دیدگاه

    1. سلام ممنون. برای از بین بردن لکه های چربی از روی سطح با این دستگاه، میشه از مواد شوینده مخصوص این دستگاه و مناسب حذف این آلودگی استفاده کرد.

    1. سلام دوست عزیز
      شرکت ابراهیم دارای خدمات پس از فروش را جهت ارج نهادن به حقوق مشتریان، برای ارائه خدمات گسترده و تامین قطعات دایر نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا