مقالات آموزشی

کاربرد جاروبرقی صنعتی در صنایع تولیدی آلومینیوم و pvc

در صنایع تولید آلومینیوم و pvc محصولاتی مانند پروفیل یا چارچوب در و پنجره تولید می شود. در این صنایع در حین فرآیند های تولید، حضور گرد و غبار و تراشه ها عملا اجتناب ناپذیر است. زمانیکه این گرد و غبار انباشته شده به درستی مدیریت نشوند، این موضوع بر روی بازدهی ماشین آلات و فرآیند تولید تاثیر می گذارد. گرد و غبار انباشته شده در این صنایع در بعضی موارد حتی می تواند خطر انفجار را ایجاد کند. احتمال انفجار در حضور گرد و غبار ریز آلومینیومی وجود دارد و سطح خطر مستقیما متناسب با اندازه ذرات است. برای کنترل ذرات و گرد و غبار در صنایع آلومینیوم و pvc استفاده از جاروبرقی صنعتی مخصوص یک راهکار ایده آل به حساب می آید. جاروبرقی های دارای گواهی ضد انفجار از احتمال رخ دادن انفجار در این صنایع جلوگیری می کنند.

مشکلات نظافتی در صنایع تولیدی آلومینیوم و pvc

صنایع آلومینیومهمانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، انباشته شدن ذرات گرد و غبار آلومینیوم و pvc با یک اندازه مشخص احتمال انفجار را در محیط بالا می برد. زمانیکه ذرات آلومینیوم اندازه ای کمتر از ۱۰۰ میکرون داشته باشند، گرد و غبار انباشته شده آنها به آسانی شروع به سوختن می کند و در نتیجه به یک منبع بالقوه احتراق تبدیل می شود. بنابراین حذف و جمع آوری گرد و غبار انفجاری از ضروریات یک کارخانه یا محیط صنعتی تولید کننده این مواد می باشد.

راه حل جمع آوری گرد و غبار در صنایع آلومینیوم

برای کاهش و حذف خطرات احتمالی در اثر انباشت گرد و غبار آلومینیوم، راهکار ایمن و سریع استفاده از مکنده صنعتی تخصصی و تجهیزات مربوطه می باشد. به دلایل مشکلات ذکر شده در بخش قبل، در فضاهای تولید آلومینیوم و pvc تجهیزاتی برای جمع آوری پیوسته و بی وقفه گرد و غبار آلومینیوم مستقیما از روی ماشین آلاتی مانند دستگاه های CNC مورد نیاز است. اینکار از انباشت ذرات خطرناک و آسیب های احتمالی جلوگیری می کند. تعبیه شدن مکنده صنعتی بر روی هر یک از ماشین آلات باعث می شود تا گرد و غبار و ذرات قبل از انتشار در محیط از روی دستگاه ها جمع آوری گردند.

مکنده تخصصی جمع آوری تراشه و گرد و غبار

مکنده صنعتی صنایع آلومینیوممکش و جمع آوری تراشه ها و گرد و غبار از روی ماشین آلات موجود در صنایع آلومینیوم بایستی بطور دقیق و بی وقفه انجام گیرد. این کار با استفاده از دستگاه جاروبرقی صنعتی مخصوص جمع آوری تراشه های فلزی و با حداکثر ایمنی صورت می پذیرد. مکنده تخصصی مکش تراشه ها ضایعات تولید را جمع آوری نموده و عملکرد صحیح ماشین آلات را تضمین می نماید.

مکنده مخصوص جمع آوری آلودگی های سطح کارخانه

در بخش های مختلف کارخانجات تولید آلومینیوم و pvc بر روی سطح زمین گرد و غباراتی ایجاد می شود. این ذرات بایستی با دستگاه جاروبرقی صنعتی بصورت ایمن جمع آوری گردد. این مکنده ها برای عملکرد بهینه و ایمن بهتر است دارای سیستم جریان معکوس هوا برای نظافت خودکار فیلتر باشد تا خللی در عملکرد مکش آن ایجاد نشود. ایجاد جریان هوای معکوس خودکار از گرفتگی فیلتر جلوگیری می نماید تا مکش حجم زیادی از تراشه ها در یک زمان کم امکان پذیر باشد.

مکنده صنعتی ضد انفجار

مکنده صنعتی صنایع آلومینیومیکی دیگر از تجهیزات نظافتی که در صنایع تولید آلومینیوم مورد نیاز است، جاروبرقی ضد انفجار می باشد. انباشت گرد و غبار ریز ناشی از فرآیند تولید ذرات آلومینیوم می تواند احتمال خطر انفجار را در این صنایع بوجود آورد. مکنده ضد انفجار با برخورداری از گواهینامه های بین المللی معتبر ایمن ترین گزینه برای جمع کردن این ذرات است. این تجهیزات که به فیلتر های آنتی استاتیک و تجهیزات اتصال به زمین مجهز هستند، در مدل های هواکار و جاروبرقی تولید می شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا