مقالات آموزشی

تاثیر مکنده صنعتی بر کیفیت در صنایع غذایی

در صنایع غذایی بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما نظافت مداوم به منظور رعایت بهداشت در اماکن مرتبط با صنایع غذایی، نیازمند بکارگیری تجهیزات صنعتی می باشد و با روش های سنتی نظافتی قابل انجام نخواهد بود. بهترین روش برای نظافت و افزایش بهداشت در محیط های مربوط به صنایع غذایی، بهره گیری از دستگاه های نظافت صنعتی مانند مکنده صنعتی می باشد.

اثرات مکنده صنعتی بر کیفیت محصولات در صنایع غذایی

دستگاه های نظافت مکانیزه تاثیرات مفید زیادی بر محیط های صنعتی دارند؛ در ادامه چند اثر مثبت بکارگیری مکنده صنعتی بر کیفیت در صنایع غذایی را بررسی خواهیم کرد.





جمع آوری آلودگی و ممانعت از بازگشت به محیط توسط فیلتر های قوی

مکنده صنعتیدر دنیا افراد بسیاری سالانه توسط مواد حساسیت زا ناشی از صنایع غذایی که به پاتوژن معروف هستند، مسموم شده و برخی از آنان جان خود را از دست می دهند. به همین دلیل نیاز است تا در اماکنی که مرتبط با صنایع غذایی هستند، از تولید و ماندگاری باکتری های مضر جلوگیری شود. در این صنایع هزینه های زیادی صرف پیشگیری و نظافت پس از آلودگی می شود، در صورتی که می توان با بهره گیری از دستگاه های نظافت صنعتی و نظافت به صورت مداوم، همه آلودگی ها و باکتری های آسیب زننده را از محوطه ها و خط تولید حذف نمود. به این منظور می توان از مکنده هایی که فیلتر های قوی و موثر دارند استفاده کرد. فیلتر های قدرتمند می توانند از بازگشت باکتری های مضر جلوگیری کنند؛ این فیلتر ها در مکنده های رده صنعتی وجود دارد. برخی از اشکالات روش های سنتی به شرح زیر است:

۱- جارو کردن باعث انتقال هوای آلوده می گردد و از جذب و بازگشت آن به محیط جلوگیری نمی کند.

۲- سرعت نظافت توسط روش سنتی بسیار پایین بوده و نمی توان از این روش به طور مداوم و در طول روز استفاده کرد.

پس بهتر است به منظور استفاده مداوم از جاروبرقی های رده صنعتی استفاده کرد تا با فیلتراسیون قدرتمند خود، کیفیت محصول تولید شده در صنایع غذایی را بالا برند.





جلوگیری از انتقال آلودگی توسط مکنده صنعتی

مکنده صنعتی صنایع غذاییباقی ماندن آلودگی ها و باکتریای های مضر در صنایع غذایی و به خصوص خط تولید، باعث افت کیفیت و حتی سمی و خطرناک شدن محصولات تولیدی می گردد. این محصولات روانه بازار شده و به همین ترتیب آلودگی ها منتقل می شوند. در صورت نظافت مداوم، سطح آلودگی ها به شدت پایین آمده و این باکتری های مضر پیش از تولید نهایی و ورود به بازار، از بین خواهند رفت. به همین ترتیب کیفیت محصول بسیار بالا رفته و تولید نهایی از کیفیت سلامت برخوردار است.





نظافت اماکن دور از دسترس

مکنده صنایع غذاییدر کارخانجات گوناگون، همیشه محیطی وجود دارد که دسترسی به آن ها به منظور نظافت بسیار دشوار است. عدم نظافت در این نواحی باعث می شود که آلودگی در این بخش ها بماند و سپس به نواحی دیگر منتقل شود. وجود بخش های همواره کثیف در کارخانجات صنایع غذایی، باعث افت کیفیت محصول نهایی خواهد شد. پس می بایست از طریقی این آلودگی ها دفع شوند. دستگاه های مکنده صنعتی با وجود تجهیز به سری های مخصوص و باریک، قادرند هر نقطه ای را تمیز کرده و از همین طریق باعث افزایش کیفیت محصول شوند.





تجهیزات مکنده صنعتی با دسترسی ساده

نظافت داخل مکنده صنعتییکی از مهمترین نکات در نظافت، تمیز شدن کامل خود ابزار های نظافتی است. در صورت عدم نظافت کامل این تجهیزات، آلودگی داخل آن ها باقی مانده و سپس به نقاط دیگر منتقل می شود. به همین ترتیب نظافت از طریق این دستگاه ها نه تنها مفید نخواهد بود، بلکه زمینه های رشد میکروبی در داخل دستگاه های نظافت صنعتی برای این اماکن مضر نیز می باشد. از طریق مکنده های صنعتی که مجهز به سیستم های تمیز کننده ساده هستند می توان فرآیند پاکسازی این دستگاه را با سهولت و به طور کامل افزایش داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا