مقالات آموزشی

کاربردهای نظافتی جاروبرقی در صنعت (۲)

در مقاله قبل گفته شد که جاروبرقی صنعتی دارای مدل های مختلف برای کاربردهای متنوع و خاص می باشد. بنابراین در هر شرایط کاری از یک مدل دستگاه متناسب با محیط کاری و نوع مواد مورد نظر استفاده می شود. از جاروبرقی صنعتی برای نظافت، جمع آوری مواد و بازیابی آن ها و همچنین انتقال مواد استفاده می شود که این مواد می توانند به صورت جامد و یا مایع باشند. در این مقاله برخی دیگر از کاربردهای مکنده صنعتی بیان می گردد.

 

جمع آوری ضایعات چوب و خاک اره در صنایع چوب

در چوب بری ها خاک اره و گرد و غبار چوب همواره در حال تولید است که معضلی بسیار جدی محسوب می شود. این گرد و خاک باید فورا جمع آوری شود زیرا انباشه شدن آنها علاوه بر این که برای سلامتی افراد مضر است، می تواند در کار آن ها نیز مشکلاتی به وجود آورد به نحوی که محصول با کیفیت بالا ارائه نگردد. یکی دیگر از مشکلات انباشه شدن خاک اره، بالا رفتن خظر انفجار در این محیط ها می باشد. با جمع آوری خاک اره با مکنده صنعتی و یا مکنده مرکزی می توان علاوه بر حفظ امنیت محیط و کارگران، به بالا بردن کیفیت محصولات نیز کمک کرد.

 

جمع آوری تراشه های فلز در صنایع آلومینیوم

در کارگاه ها و صنایع مربوط به آلومینیوم و PVC مانند کارخانه های تولید در و پنجره، یکی از مهمترین مشکلات وجود ضایعات، گرد و خاک و تراشه ها می باشد. وجود این تراشه ها و خرده های فلزات می تواند برای کارگران خطر آفرین باشد. وجود این تراشه ها در محیط کار بر روی کیفیت محصولات نیز تاثیری منفی خواهد داشت. به منظور حفظ ایمنی محیط و کارگران می توان با استفاده از دستگاه مکنده صنعتی که قابلیت جمع آوری ذرات ریز را داشته باشد این کار را انجام داد. به دلیل وجود احتمال انفجار در محیط های انباشته از تراشه آلومینیوم، این ذرات باید با استفاده از نوعی جاروبرقی صنعتی خاص با نام مکنده ضد انفجار جمع آوری گردد. کار با این دستگاه ها بسیار ایمن بوده و کاربران و کارگران را از خطرات احتمالی محافظت می نماید.

جمع آوری آزبست از محیط های مختلف

آزبست ماده ای است که در صنایع مختلفی از جمله ساختمان سازی و تولید لباس ها و تجهیزات آتش نشانی مورد استفاده قرار می گیرد. اما گرد و خاک این ماده، سمی می باشد و تنفس آن برای افراد حاضر در منطقه بسیار مضر می باشد. گرد و خاک حاصل از تخریب دیوار ها و ساختمان ها می تواند باعث تولید گرد و خاک آزبست گردد. برای سالم سازی و ایمن سازی محیط کار برای کارگران می توان با استفاده از جارو برقی صنعتی مخصوص آزبست این مواد را به راحتی از منشاء تولید، جمع آوری نمود. بدین طریق می توان خطرات احتمالی را از محیط کار دور کرد و محیطی ایمن فراهم نمود.

 

نگهداری از دستگاه ها در صنایع فلزی

در صنایع فلزکاری به دلیل تولید تراشه های زیاد و پراکنده شدن آن ها بر روی دستگاه ها باعث کاهش بهره وری دستگاه ها می گردد. بنابراین باید برای حفظ ایمنی و افزایش بهره وری، دستگاه ها مدت زمانی متوقف شوند تا بتوان عملیات جمع آوری تراشه های فلزی و امولسیون از روی دستگاه ها جمع آوری گردند. با استفاده از مکنده صنعتی که قابلیت جدا کردن امولسیون و تراشه ها را دارد می توان از این تراشه ها برای استفاده مجدد بهره برد. استفاده از این نوع جاروبرقی صنعتی باعث صرفه جویی در خرید امولسیون می گردد و زمان توقف دستگاه ها نیز کاهش می یابد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا