مقالات آموزشی

کاربرد جاروبرقی صنعتی در عملیات کفسابی

برای احیا و آماده سازی سطوح برای پرداخت نهایی و یا نصب کفپوش های تازه ماشین آلات و ابزارهای کفسابی مورد استفاده قرار می گیرد. کفسابی شامل لایه برداری از سطوح سخت مانند انواع سطوح سنگی، بتنی، چوبی، گچی و … است و در این فرآیند به دلیل جدا شدن لایه هایی از بافت خود سطح، تولید گرد و غبار و ضایعات جامد اجتناب ناپذیر می باشد. شرکت های ساخت و ساز، پیمانکار، خدماتی و ارائه دهنده خدمات کف در زمینه احیای سطوح فعالیت دارند و انواع دستگاه های کفساب را برای دست یابی به این منظور به کار می گیرند. گرد و غبار حاصل از کف سابی یا ساب زنی که به سرعت در هوا پراکنده می شوند، حاوی درصد زیادی ذرات سمی و خطرناک هستند. برخی از دستگاه های کفسابی سیستم های محافظتی دارند اما آن چنان که باید ایمنی کافی ندارند و لازم است در کنار دستگاه های کف سابی تجهیزات پیشرفته تری هم چون جاروبرقی صنعتی استفاده گردد.

 

کاربرد جاروبرقی صنعتی در کف سابی

کاربرد جاروبرقی صنعتی کفسابی در کف سابیآلاینده ها و ضایعات تولید شده در عملیات کف سابی مشکلات زیادی را در زمینه ایمنی، سلامتی و نظافت به دنبال دارد. جهت به حداقل رساندن حجم آلودگی ها و در نتیجه کاهش مضرات آن می توان دستگاه جاروبرقی صنعتی را به طور مستقیم به دستگاه کفساب متصل نمود. با اتصال مکنده صنعتی به دستگاه ساب گرد و غبار و ذرات جامد ایجاد شده از منبع تولید و به صورت مستقیم مکش می شوند و بدون این که به محیط راه پیدا کنند درون مخزن مکنده و مخزن رابط می ریزند. مکش آلاینده از نقطه تولید به معنای تمیزی دست یابی به تمیزی بیشتر و افزایش سرعت نظافت در پایان کار می باشد.

 

 

 

نحوه اتصال جاروبرقی صنعتی کفسابی به دستگاه کفساب

نحوه اتصال جاروبرقی صنعتی کفسابی به دستگاه کفسابامکان نصب دستگاه جاروبرقی صنعتی به کف ساب هم به طور مستقیم و هم به همراه مخزن رابط وجود دارد. به هنگام استفاده از مخزن رابط ذرات پودری و ضایعات به جا مانده از لایه برداری کف به داخل مخزن رابط می ریزد و ذرات ریز گرد و غبار نیز به مخزن جاروبرقی صنعتی انتقال می یابند. با توجه به حجم کاری، مدت زمان کفسابی و شدت آلودگی می توان از دستگاه های جاروبرقی نیمه صنعتی نیز بهره گرفت.

 

 

 

حذف گرد و غبار خطرناک با جارو برقی صنعتی

حذف گرد و غبار خطرناک با جاروبرقی صنعتی کفسابیگرد و غبار ایجاد شده در طی فرآیند کفسابی برای ایمنی محیط کار و سلامتی کاربران و دیگر افرادی که در محیط حضور دارند، بسیار مضر و خطرناک هستند و بهترین و کارآمدترین روش برای مقابله با این آلاینده ها مکش از نقطه تولید به وسیله جاروبرقی صنعتی می باشد. مکنده های صنعتی علاوه بر دارا بودن ساختار صنعتی، قدرتمند و مستحکم از سیستم فیلتراسیون کارآمدی برخوردار هستند که از بازگشت دوباره ذرات به محیط جلوگیری به عمل می آورد. بنابراین یک جاروی صنعتی به منظور جمع آوری و حذف انواع آلاینده ها با ماهیت های متفاوت مثل گرد و غبار، مواد خشک و پودری و حتی مایعات کاربرد دارد.

 

 

نظافت حرفه ای با جاروبرقی صنعتی کفسابی

نظافت حرفه ای با جاروبرقی صنعتی کفسابیدستگاه های مکنده صنعتی با هدف کاهش و به حداقل رساندن تولید آلودگی برای عملیات کف سابی به کار می روند و سطح ایمنی و سلامت محیط را برای کاربران ارتقا می دهند. برای انتخاب جارو برقی مناسب و متناسب با شرایط محیطی در زمان کف سابی باید چند نکته مهم در نظر گرفته شود:

۱- سیستم فیلتراسیون : یکی از مهم ترین بخش هایی که عملکرد مکنده صنعتی مستقیماً تحت تاثیر قرار می دهد، فیلتر دستگاه است. تمامی دستگاه های جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی مجهز به فیلتر اولیه با کلاس های L یا M هستند. اغلب این جاروها امکان تجهیز به فیلتر ایمنی هپا (HEPA) را نیز دارند که می توانند ذرات ۳/۰ میکرونی را در خود نگه دارند. با توجه به این که در فرآیند کف سابی گرد و غبار ریز به وجود می آید، تجهیز جارو برقی به فیلتر هپا ضرورت دارد و به نحو موثری کارایی مکنده را بهبود می بخشد.

۲- سیستم تخلیه مخزن ایمن : جهت تخلیه آسان مکنده ها، مخزن به وسیله اهرم مخصوص از دستگاه جدا می گردد و توسط چرخ های کوچک و روان قرار گرفته در زیر آن تا محل تخلیه حمل می شود. از طرف دیگر نوعی از مخزن ها با عنوان مخزن کیسه طراحی و تولید شده اند که امکان ریزش آلودگی را به طور مستقیم در این کیسه ها فراهم نموده و در نهایت کاربر بدون هیچ گونه تماسی با آلاینده و کاملاً ایمن کیسه را از دستگاه خارج نموده و به محل دفن می برد.

۳- ابعاد و ظرفیت : تنوع در طراحی جاروهای صنعتی یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه ها به شمار می آید و پیش روی کاربران این امکان وجود دارد که با توجه به حجم کار و میزان آلودگی مکنده ای با ابعاد و ظرفیت مناسب انتخاب نمایند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا