مقالات آموزشی

کارایی ارزشمند زمین شوی صنعتی در صنعت و تجارت

بسیاری از مدیران مشاغل و صاحبان کسب و کار با مزایای دستگاه های اسکرابر آشنا هستند و در حال حاضر تعداد انگشت شماری از آن ها به استفاده از شیوه های سنتی تمایل نشان می دهند. میان روش های سنتی و مکانیزه نظافتی تفاوت های آشکاری وجود دارد و با مقایسه آن ها می توان دریافت که سرمایه گذاری برای تهیه زمین شوی صنعتی به چه میزان ارزشمند و سودمند است. در بیشتر محیط های صنعتی ذرات گرد و غبار زیان آور و در محیط های تجاری گرد و خاک یافت می شود که جلوگیری از انباشت آن ها با بهره مندی از تجهیزات پیشرفته نظافت صنعتی امکان پذیر خواهد بود؛ از همین رو سالیان زیادی است دستگاه های اسکرابر جایگزین تی های رشته ای شده اند.

 

شیوه سنتی تی کشی در مقایسه با کارایی زمین شوی صنعتی

برای آن که بدانیم روش های سنتی و مدرن دارای چه تفاوت هایی هستند، مزایا و معایب این روش ها باید یکدیگر مقایسه می گردد. بنابراین جنبه های مختلفی که در فرآیند نظافت و شستشوی محیط های صنعتی و تجاری به طور مستقیم و غیرمستقیم ارتباط دارند، مورد بررسی قرار می گیرند.

 

 

امور مربوط به منابع انسانی

دستگاه زمین شوی صنعتیحفظ و نگهداری مناطق بزرگ و وسیع به صورت دستی یعنی شستشوی سطوح با استفاده از سطل و تی، به سرعت می تواند منابع در اختیار را تحت تأثیر قرار دهد به ویژه زمانی که نیاز به رسیدگی دائمی و پیوسته دارند. این امر برای مراکز بزرگ تر به مشکلی عمیق تر تبدیل می شود و به دنبال آن توانایی ها و استعدادهای بالقوه به هدر می رود. دستگاه زمین شوی صنعتی یا کفشوی صنعتی با افزایش سرعت، دقت و کیفیت شستشوی سطح بسیاری از مشکلات نظافتی را از میان بر می دارد و سبب می شود سازمان ها بر امور مهم تر هم چون مدیریت محصول و بازاریابی تمرکز داشته باشند و در راه های درست و مناسب انرژی خود را صرف کنند.

 

 

کارایی و بهره وری

کارایی و بهره وری با زمین شوی صنعتیبه سادگی قابل مشاهده است که روش های دستی مؤثر و کارآمد نیستند. با استفاده از تی رشته ای نه تنها فرآیند نظافت مدت زمان زیادی به طول می انجامد بلکه این احتمال وجود دارد خاک و آلودگی همچنان بر روی سطح باقی بماند. هنگام استفاده از روش های دستی برای تمیزی بیشتر از مواد شوینده و شیمیایی بیشتری استفاده می شود که در محیط های بزرگ تر به معنای صرف هزینه بیشتر خواهد بود. نباید فراموش کرد که شوینده ها و حلال ها کارکنان را در معرض خطر قرار می دهد. دستگاه اسکرابر صنعتی به دلیل برخورداری از سیستم برس زنی نیاز به مصرف مواد شوینده را به حداقل می رساند و تنها در مواردی که شدت آلودگی زیاد باشد مقداری شوینده مخصوص کف به کار می رود. این امر نشان دهنده کارایی و بازدهی بالای زمین شوی صنعتی بهبود بهره وری و در نهایت دستیابی به محیطی پاکیزه با بهترین شرایط می باشد.

 

 

هزینه های بلند مدت

کاهش هزینه های بلند مدت با زمین شوی صنعتیسیستم نظافت دستی مراکز تجاری و صنعتی وسیع به صرف هزینه های زیاد منجر خواهد شد و این موضوع برای سازمان هایی که با محدودیت بودجه مواجه هستند، می تواند نگران کننده باشد. هم چنین باید به این نکته اشاره نمود که در برخی مواقع امکان دارد روش های دستی نظم سازمان، کارخانه، فروشگاه، پاساژ یا هر محیط دیگری را با اختلال مواجه کند؛ به این معنا که اگر لازم باشد برای شستشوی سطح، یک بخش یا مسیر مسدود شود، از لحاظ اقتصادی مطلوب نخواهد بود. این در حالی است که دستگاه اسکرابر یا کف شوی صنعتی به گونه ای طراحی شده که به راحتی در ساعت های کاری و حتی در زمان اوج تردد و شلوغی مورد استفاده قرار می گیرد. زمین شوی صنعتی دارای سیستم مکش یا خشک کن می باشد که با جمع آوری سریع آب و آلودگی خطر لغزندگی افراد حاضر در محیط را از میان برمی دارد و در نتیجه نیازی به بستن مسیرها یا تعطیلی خط تولید نیست که در بلند مدت هزینه های نظافت و شستشو را به میزان قابل توجه و محسوسی کاهش می دهد.

 

 

کاهش آلاینده های محیطی با زمین شوی صنعتی

تولید ذرات مضر و انواع گرد و غبار در محیط های صنعتی اجتناب ناپذیر است که ایمنی محیط کار و سلامت کارکنان را به خطر می اندازد. به همین دلیل نظافت و شستشوی عمیق و حرفه ای چنین محیط هایی امری ضروری به شمار می آید. دستگاه اسکرابر با آلودگی های پراکنده شده بر روی سطح مقابله می کند:

گرد و خاک و آلودگی های منتشر شده بر روی زمین در صنایع به دلایل مختلفی چون پرتاب ذرات هنگام تولید و فرآوری، بسته بندی، حرکت لیفتراک و جا به جایی مواد با نوار نقاله و در مراکز تجاری و اداری به دلیل حجم بالای رفت و آمدها، به وجود می آید. ماهیت طراحی و ساخت دستگاه های زمین شوی صنعتی به گونه ای است که با هر شرایطی در اماکن تجاری یا صنعتی سازگاری دارد. دستگاه کفشوی با شستشوی سریع و عمیق آلاینده های سطح زمین را حذف می نماید و هنگامی که این کار به صورت روزانه و یا دوره ای در فواصل مشخص انجام گیرد، از تجمع آلودگی ها و بروز مشکلات آتی جلوگیری به عمل می آید. اندازه، قدرت و ظرفیت دستگاه های اسکرابر می تواند متفاوت باشد که بر اساس نیازهای مشتری انتخاب می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا