مقالات آموزشی

کاربرد و ویژگی های سوییپر صنایع چوب

یکی از بزرگترین و مهم ترین دغدغه ها در صنایع تولید چوب، حجم بالای آلودگی هایی نظیر خاک اره و تراشه می باشد که در بخش های مختلف  ایجاد می گردتد. جمع آوری صحیح و به موقع این ذرات می تواند در حفظ سلامت کارکنان و کیفیت محصول تولیدی نقش مستقیم داشته باشد. از این رو استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی نظیر سوییپر صنایع چوب در این مراکز امری ضروری است که به وسیله آن می توان نظافت یک محیط صنعتی با وسعت بالا را به سادگی و با کیفیت انجام داد.

صنعت چوب بری و جاروب مکانیزه

حجم بالای آلودگی های تولید شده در کارخانه و یا کارگاه های تولید چوب از یک سو، خاصیت پودری و قابلیت پخش سریع این مواد در محیط از سوی دیگر می تواند چالش بزرگی را در جمع آوری این آلودگی ها به وجود آورد. گرد و غبار کمتر در محیط به معنی ایمنی بیشتر کارکنان، تضمین کننده سلامتی آنان، نیاز به صرف هزینه کمتر به منظور تعمیر آسیب های احتمالی ایجاد شده بر دستگاه ها و تولید محصولات با کیفیت تر می باشد. از این رو نیاز است تا نظافت در این مراکز به صورت روزانه و پیوسته انجام  پذیرد. استفاده از دستگاه های تخصصی می تواند این نظافت را سهولت بخشد.

 

مشکلات روش سنتی نظافت در صنایع چوب

بدون شک نظافت سنتی یکی از اصلی ترین روش ها در برقراری بهداشت در محیط های مختلف اعم از صنعتی، تجاری، اداری و مسکونی بوده است. اما با پیشرفت تکنولوژی و طراحی دستگاه های تخصصی نظافت، استفاده از این روش ها در بسیاری از محیط ها و مراکز، دیگر پاسخگوی حجم بالای آلودگی ها نمی باشد. امروزه با توجه با هر نوع آلودگی می توان از دستگاهی کاملا مکانیزه بهره برد که عملیات نظافت را تسهیل می بخشد. سرعت و کیفیت پایین نظافت، امکان پراکنده شدن آلودگی ها در محیط، سایش سطوح، نیاز به کارگیری تعداد بالای نیروی خدماتی و… از جمله مشکلات نظافت در مراکز تولید چوب می باشد.

 

نظافت مراکز با وسیع با روش سنتی عملا غیرممکن است
نظافت مراکز وسیع با روش سنتی عملا غیرممکن است

 

سوییپر صنایع چوب چیست؟

جاروب صنعتی یک وسیله کاملا مکانیزه به منظور جمع آوری آلودگی های صنعتی جامد کوچک و بزرگ می باشد که در محیط های مختلف از جمله انبارهای صنعتی، کارخانه ها، محوطه های باز مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با برخورداری از یک برس غلطکی و دو برس دیسکی در کناره می تواند آلودگی ها را با سرعت بالا جمع آوری نماید. هدایت زباله های کوچک و بزرگ به طرف برس مرکزی از طریق دو برس کناری صورت می گیرد. این دو برس دسترسی بالایی به گوشه و کناره ها و فضاهای دور از دسترس دارند. آلودگی ها پس از مکش به داخل مخزن دستگاه پرتاب می شوند. تخلیه مخزن به دو شیوه دستی و مکانیزه صورت می پذیرد. دستگاه های جاروب صنعتی غالبا به سیستم فیلتراسیون قوی مجهز می باشند که از بازگشت مجدد آلودگی های مکش شده به محیط جلوگیری می کند. این امر می تواند کیفیت نظافت را به طرز چشم گیری افزایش دهد.

 

انتخاب سوییپر صنایع چوب مناسب

حجم مخزن در دستگاه های سوییپر صنعتی متفاوت بوده و این امر تاثیر مستقیم بر ابعاد دستگاه و سرعت نظافت خواهد داشت. واضح است که دستگاه با مخزن بزرگ، ابعاد بزرگتری داشته و تخلیه مخزن در دفعات کمتری انجام می پذیرد در نتیجه سرعت نظافت افزایش می یابد. اما توجه به وسعت فضا نیز عاملی مهم به هنگام انتخاب و خرید سوییپر صنایع چوب می باشد. کارگاه های تولیدی و چوب بری کوچک و یا انبار های با دسترسی محدود، نیاز به دستگاهی با ابعاد فشرده و مانورپذیری بالا دارند.

 

کدام بخش ها در صنعت چوب بری با جاروب شهری قابل نظافت است؟

امکان تمیزکاری سطح زمین بدون دخالت مستقیم کاربر از مهم ترین ویژگی های یک جاروب شهری مناسب می باشد. این وسیله عموما در محیط هایی نظیر انبارها، فضای بیرونی کارگاه ها و کارخانه ها و یا سالن ها تولیدی مورد استفاده قرار گرفته و با کارکردی کم صدا و تولید آلودگی کم به هنگام نظافت می تواند حتی در ساعات فعالیت بخش های ذکر شده عملیات نظافت را انجام دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا