مقالات آموزشی

نماشوی شیشه و کامپوزیت و کاربرد های آن

گسترش زندگی شهری باعث به وجود آمدن ساختمان های بلند در شهرها شده است و دیگر کمتر مکانی وجود دارد که ساختمان های بلند در آن به چشم نخورد. زندگی شهری امروزی مشکلات و چالش هایی را به وجود آورده که همین ساختمان های بلند نیز به نوبه خود در به وجود آمدن این مشکلات بی تاثیر نیستند. اما با توجه به این که تکنولوژی در حوزه های مختلف پیشرفت های فراوانی داشته، برای هر مشکلی می توان چاره ای یافت. در شهر های بزرگ وجود آلودگی های زیاد مانند آلاینده های ناشی از خودروها، کارخانه ها، نیروگاه ها، آتش سوزی ها و … بر تمیزی و ظاهر ساختمان ها اثرگذار بوده و لایه ای از آلودگی بر روی نما باقی می ماند. از همین رو لازم است نمای ساختمان ها جهت زیباتر شدن و هم چنین افزایش طول عمر مصالح، نظافت شوند. در رابطه با ساختمان های بلند مرتبه قطعا این کار ساده نخواهد بود و مستلزم یک سری دستگاه ها و ابزار ها می باشد. یکی از این دستگاه ها انواع نماشوی شیشه و کامپوزیت است که به طور اختصاصی برای شستشوی نمای ساختمان طراحی و تولید شده و بسیاری از چالش های نظافتی در این زمینه را از میان برداشته است.

نماشوی شیشه و کامپوزیت برای شستشوی بی خطر نما
دستگاه نماشوی شیشه و کامپوزیت

اهمیت تمیزی و زیبایی نمای ساختمان

نماشویی ساختمان ها یکی از مهم ترین مسائل در ساختمان ها به شمار می آید که مانند یک لباس زینتی بر روی ساختمان خود را نشان می دهد و باعث ایجاد زیبایی بصری در ساختمان ها می شود. از طرف باران های اسیدی و فضولات پرندگان و آلودگی هوایی که در شهرها وجود دارد، به مرور می توانند باعث تخریب نمای ساختمان ها شده و هزینه های گزافی را به دنبال داشته باشند. بنابراین می توان به اهمیت استفاده از نماشور شیشه و کامپوزیت پی برد. استفاده از نماشوی شیشه و کامپوزیت راه حلی مناسب برای جایگزینی روش های سنتی می باشد که وقت گیر، پر هزینه و حتی خطرناک هستند. معمولا برای ساختمان هایی که از نمای شیشه ای و کامپوزیت بهره می برند استفاده از نماشو ۳ الی ۴ بار در سال توصیه می شود. این نوع نماها به دلیل صیقلی بودن آلودگی را به سرعت نمایان می سازند و حتما بعد از یک فصل که بارندگی در آن اتفاق افتاده باشد نیاز به شستشو دارند.

نماشوی مکانیزه
اهمیت تمیزی و زیبایی نمای ساختمان

نماشوی مکانیزه راهکار مناسب شستشوی نما

استفاده از نماشوی مکانیزه مزیت هایی دارد که باعث برتری آن نسبت به موارد دیگر شده است؛ هنگام بهره مندی از نماشوی شیشه و کامپوزیت که ساختار و عملکرد مکانیزه دارد، لزومی به استفاده از هیچ گونه داربست و بالابری نخواهد بود که در نوع خود با مشکلاتی همراه هستند. نماشور شیشه و کامپوزیت دارای سیستم تصفیه و سختی گیر آب بوده و از این جهت می تواند کار نظافت نما را در بهترین حالت انجام دهد. از طرفی این نماشوهای مکانیزه دارای لنس تلسکوپی قابل تنظیم و سبک می باشند که می تواند در هر چه بهتر شدن کار کمک کند. برای نماشوی شیشه و کامپوزیت یک پمپ آب برای ارسال آب به کار رفته که کارکرد این نوع نماشو را بهینه ساخته است. بنابراین با توجه به موارد بالا می توان گفت استفاده از روش های مکانیزه باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شده و از طرفی نیاز به تعداد بالای نیروی کار انسانی را هم کاهش داده است که همین مورد هم می تواند به نوبه خود در پایین آمدن هزینه ها موثر باشد. از طرفی کاهش نیروی کار از به وجود آمدن مخاطرات انسانی نیز جلوگیری می کند و بنابراین استفاده از تجهیزات مکانیزه شستشوی نما که در گروه دستگاه نظافت صنعتی قرار می گیرند، راهکاری مناسب در رابطه با شستشوی نمای ساختمان ها به شمار می آید.

دستگاه شستشوی نما
نماشوی مکانیزه راهکار مناسب شستشوی نما

نماشوی شیشه و کامپوزیت

دستگاه نماشوی مکانیزه برای شستشوی نماهای شیشه ای و کامپوزیتی کاربرد دارد و در حقیقت می توان آن را ابزار نظافت سازه های شهری دانست که فرایند شستشوی نما را به سادگی فراهم می نماید. علاوه بر دستگاه نماشوی مکانیزه، یکی دیگر از دستگاه های نظافت صنعتی که برای تمیز کردن نمای ساختمان ها، کاربرد دارد واترجت صنعتی است. واترجت دستگاهی در حوزه نماشوی شیشه و کامپوزیت نیز دارای کاربرد بوده که آب را با فشار بالا به سطح مورد نظر پاشش می کند و از این طریق آلودگی ها را از بین می برد. معمولا فشار در نظر گرفته شده برای این نوع از نماشوی شیشه و کامپوزیت ۱۸۰ الی ۲۵۰ بار می باشد. برای نما های شیشه ای و کامپوزیتی از دستگاه های کارواش صنعتی تک فاز یا سه فاز استفاده می کنند. در به کارگیری از انواع واترجت ها دو نوع واترجت آب گرم و واترجت آب سرد وجود دارد که با توجه به نوع آلودگی دستگاه مناسب انتخاب می گردد.

نماشوی مکانیزه شیشه و کامپوزیت
نماشوی شیشه و کامپوزیت

بخش های تشکیل دهنده نماشوی شیشه و کامپوزیت

در استفاده از دستگاه نماشوی مکانیزه نیاز به استفاده از هیچ گونه مواد شوینده ای نیست و آب خالی برای تمیز کردن سطوح شیشه و کامپوزیت با این دستگاه کافی می باشد. در رابطه با ساختار دستگاه نماشوی شیشه و کامپوزیت باید گفت که این دستگاه ها از سیستم فیلتراسیون، پمپ پاشش آب، لنس تلسکوپی و برس قابل تنظیم ساخته شده اند.

۱- سیستم فیلتراسیون: این سیستم در نماشور شیشه و کامپوزیت آب را به طور کامل تصفیه کرده و به این ترتیب تمام ناخالصی های موجود در آب را از بین برده و هیچ گونه لکه ای بر روی شیشه و کامپوزیت باقی نمی گذارد. علاوه بر این هنگامی که از آب خالص برای نظافت این سطوح استفاده می شود، سرعت جذب آلودگی مجدد کاهش یافته و همین موضوع هزینه های شستشو را به اندازه زیادی کاهش می دهد.

۲- پمپ پاشش آب: برای این که آب از مخزن به ارتفاع برسد یک پمپ قوی بر روی دستگاه تعبیه شده که آب را با فشار لازم از طریق لنس به سمت نازل خروجی هدایت می کند.

۳- لنس تلسکوپی: این لنس در نماشوی شیشه و کامپوزیت با وزن کمی که دارد می تواند این قابلیت را به کاربر بدهد که دستگاه را تا ارتفاع مورد نظر تنظیم کند بدون این که هیچ گونه احساس خستگی داشته باشد.

۴- برس قابل تنظیم: پد های در نظر گرفته شده برای نماشوی مکانیزه شیشه و کامپوزیت قابلیت تشستشو و تعویض دارند. برس به یک مفصل با امکان تغییر زاویه متصل است و کاربر می تواند متناسب با شیب سطح، زاویه را تنظیم نماید.

نماشور شیشه و کامپوزیت
بخش های تشکیل دهنده دستگاه نماشو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا