مقالات آموزشی

آشنایی با دستگاه واترجت صنعتی

در دنیای امروزی اهمیت نظافت و حذف الودگی ها از محیط زندگی و کسب و کار بر کسی پوشیده نیست. استفاده از شیوه های سنتی نظافت اگرچه تا حدودی نیاز های نظافتی محیط را بر طرف می سازد اما توانایی لازم و کافی در ارایه نظافتی موثر و منطبق با استاندارد های جوامع مدرن و پیشرفته را ندارد. در حالیکه استفاده از شیوه های نوین و به کار گیری دستگاه های مکانیزه ایی چون شوینده های فشار قوی یا همان دستگاه واترجت ، نظافت موثر و با کیفیت را در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه دهد. آشنایی با اساس عملکرد و کارآیی دستگاه نقش مهمی در افزایش سرعت و کیفیت نظافت دارد.



معرفی دستگاه واترجت صنعتی

واترجت و شستشوی شیشهواترجت صنعتی یا همان شوینده فشار قوی دستگاهی مکانیزه می باشد که با استفاد از پاشش آب پر فشار بر روی سطوح هدف، به آلاینده های چسبیده بر روی سطوح ضربه زده و با سست نمودن پیوند های مولکولی ایجاد شده بین ذرات آلاینده و سطوح، آنها را حذف می نماید. ورودی آب، موتور، پمپ، شلنگ فشار قوی، لنس، نازل و تفنگی اجزای اصلی دستگاه واترجت یا کارواش صنعتی می باشند. در این دستگاه ها پمپ اصلی ترین بخش دستگاه بوده و وظیفه افزایش فشار آب و پاشش پر فشار آن به بیرون را بر عهده دارد. همزمان با فشرده شدن ماشه تفنگی دستگاه، آب پر فشار از طریق شلنگ فشار قوی، لنس و نازل دستگاه بر روی سطوح هدف پاشش شده و سطوح را نظافت می نماید.

فاکتور های مهم در دستگاه کارواش صنعتی

واتر جت و نظافت انواع سطوحفشار و سرعت ( دبی) آب خروجی دو فاکتور مهم و کلیدی در دستگاه های کارواش صنعتی بوده و مشخص کننده توان کاری دستگاه می باشند. به عبارت دیگر هر چه فشار آب خروجی بیشتر باشد، توانایی دستگاه در نظافت و شستشوی لایه های عمیق آلودگی بیشتر شده و هر چه سرعت یا دبی آب خروجی بیشتر باشد سرعت عملیات بیشتر بوده و نظافت در زمان کوتاه تری انجام می گیرد.



طبقه بندی واتر جت ها بر اساس میزان فشار کاری

کارواش صنعتی و نظافت بدنه کشتیشوینده های فشار قوی بر اساس میزان فشار کاری به دو دسته واترجت های فشار قوی و فوق فشار قوی طبقه بندی می شوند. نمونه های فشار قوی بسته به میزان فشار تولید شده توسط پمپ، کاربرد گسترده ایی در نظافت های خانگی تا صنعتی چون شستشو و زنگ بری از روی تجهیزات داشته در حالیکه نمونه های فوق فشار قوی با تولید فشار های بسیار بالا برای انجام عملیات های سنگین نظافتی چون تخریب بتن، لایه برداری از روی سطوح، کندن پوست درختان، کندن آسفالت و پاک کردن قیر، زنگ بری از روی بدنه کشتی ها و تجهیزات صنعتی، پاک کردن خط کشی های سفید و خطوط ترمز در خیابان ها کاربرد ویژه ایی دارند.



طبقه بندی دستگاه های واتر جت صنعتی بر اساس دمای آب خروجی

کارواش صنعتی اب گرم یا واترجتدستگاه های کارواش صنعتی بر اساس دمای آب خروجی، به دو دسته واترجت های آب سرد و اب گرم تقسیم می شوند. اگر چه دستگاه های واترجت آب سرد توانایی بسیار بالایی در نظافت و از بین بردن انواع آلودگی ها دارد، اما دستگاه های آب گرم به واسطه استفاده از حرارت های بالای آب کاربری ویزه ایی در نظافت آلودگی های چرب و الکتروستاتیک دارند. این دستگاه ها به منظور افزایش دمای آب خروجی مجهز به سیستم گرمکن الکتریکی یا دیزلی می باشند. از آنجایی که ورود آب داغ به داخل بمپ دستگاه به آن آسیب زده و کاهش در عمر مفید دستگاه را در پی دارد، سیستم گرمکن چه به صورت یکپارچه و داخلی و چه به صورت مجزا و خارجی همواره بعد از پمپ قرار می گیرد. تجهیز این دستگاه ها به سیستم گرمکن موجب افزایش ابعاد و وزن آنها در مقایسه با نمونه های آب سرد گردیده است. کارواش های آب سرد به واسطه ابعاد کوچکتری که دارند به فضای کمتری برای نگهداری نیاز داشته و وزن سبکتر آنها در مقایسه با نمونه های آب گرم، حمل و نقل و جا به جایی انها را تسهیل نموده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا