مقالات آموزشی

تاثیر واترجت صنعتی آب گرم برای تسریع شستشو و ضدعفونی شدن

نظافت و شستشوی صنعتی فرآیندی بسیار مهم و اثر گذار است و هنگامی که از نظافت صنعتی صحبت به میان می آید، باید بدانیم که با موضوعی کاملاً متفاوت نسبت به نظافت های معمول و متداول خانگی رو به رو هستیم. شستشوی صنعتی شامل لایه برداری های عمیق، جرم بری های عمیق، رسوب زدایی و ضدعفونی کردن می شود و نکته کلیدی در روش های کاربردی پایداری آن و عدم آسیب رسیدن به سطح اولیه می باشد. در بین روش های نظافت صنعتی شستشوی فشار قوی با دستگاه واترجت صنعتی آب گرم شیوه ای کاملاً موفقیت آمیز است که در بخش های متعدد در زمینه های بی شمار کاربرد دارد. واترجت آب گرم به عنوان یکی از تجهیزات نظافتی پیشرفته نظافت و شستشوی صنعتی را دگرگون می سازد.

 

تأثیر گرما بر پاکیزگی

کارواش آب گرمگرما و حرارت یک عامل مهم در فرآیند تمیز کاری است و روند از بین بردن جرم های سخت و هم چنین میکروب ها را تسریع می بخشد. گرما سرعت واکنش های شیمیایی را افزایش می دهد و به این ترتیب آلودگی های سخت راحت تر از بین می روند. جریان آب فشار قوی در دستگاه های واترجت آب سرد به سطح آلوده نیروی مکانیکی وارد می کند و این نیرو می تواند به اندازه کافی قدرتمند باشد تا آلودگی از بین رود. در شرایطی که این آلاینده ها خاصیت چرب و روغنی داشته باشند و یا لزوم به ضدعفونی کردن هم باشد،‌ به جای دستگاه آب سرد باید از دستگاه کارواش صنعتی آب گرم استفاده شود.

 

ساختار واترجت صنعتی آب گرم

تفاوت شوینده های فشار قوی آب گرم با آب سرد در سیستم گرم‌کن آن ها می باشد. واترجت آب گرم مجهز به سیستم گرم‌کن یکپارچه هست که بلافاصله پس از روشن شدن آب جریان یافته در بویلر را داغ می کند. می توان از دستگاه واترجت آب گرم به عنوان واترجت آب سرد و دستگاه بخارشو نیز بهره گرفت. این دستگاه از قابلیت تولید بخار آب داغ نیز برخوردار است.

 

شستشوی مؤثر با واترجت صنعتی آب گرم

دستگاه واترجت آب گرمدستگاه واترجت آب گرم در صنعت و تجارت کاربردهای بسیار زیادی دارد و بیشترین موارد بهره مندی از آن هنگام مواجهه با چربی، پروتئین، دوده و سایر آلودگی های مشابه است. استفاده از سیستم شستشوی فشار قوی اثرات و مزایای زیست محیطی مشخص و روشنی دارد. آب گرم به تمیزی بهتر و موثرتر منجر می شود.

 

ارائه نتایج بهتری از پاکیزگی

با استفاده از آب داغ آلودگی های سخت چرب مانند چربی های حیوانی، پروتئین ها، گریس و … حل شده و به امولسیون تبدیل می شوند و در حقیقت قدرت پاک کنندگی تا چند برابر افزایش می یابد. واترجت صنعتی آب گرم هم زمان با پاشش آب پرفشار دمای آب را بالا می برد تا آلودگی هایی از این دست از بین روند.

 

کاهش مدت زمان شستشو با واترجت صنعتی آب گرم

دمای بالای آب خارج شده از واترجت صنعتی آب گرم سبب می گردد چربی ها و به طور کلی آلودگی ها سریع تر حذف شوند و در نتیجه مدت زمان انجام عملیات نظافت و شستشو به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. بنابراین انجام بسیاری از امور نظافتی در محیط های صنعتی، تجاری و … به وسیله این دستگاه کاربردی و سودمند می تواند کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی باشد.

 

کاهش مصرف مواد شوینده

در اغلب موارد روغن ها، چربی ها، رزین و غیره با شدت بالا در آب گرم حل شده و از بین می روند و این بدان معنا است که برای تمیزی بیشتر لزومی به مصرف مواد شوینده بیشتر نیست و حتی در برخی موارد ای امکان وجود دارد که هیچ نیازی به مصرف ماده شوینده و مواد شیمیایی نباشد. چنین ویژگی سبب حفاظت از محیط زیست، حفاظت از سلامت کاربر و صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد.

 

ضدعفونی کردن و از بین بردن میکروب ها

یکی از ویژگی های مهم و قابل توجه دستگاه های واترجت صنعتی آب گرم از بین بردن میکروب ها و در حقیقت ضدعفونی نمودن سطوح آلوده به میکروب ها است. این روش از ضدعفونی سازی نیازی به مواد ضدعفونی کننده ندارد و در برای بسیاری از موارد بهداشتی کافی خواهد بود. صنایع غذایی، صنایع دارویی، بیمارستان ها و … جهت ضدعفونی مخازن و تاسیسات خود می توانند از کارواش آب گرم بهره برند.

 

کاهش زمان خشک شدن

سطوحی که به وسیله آب داغ و کارواش آب گرم شستشو می شوند سریع تر هم خشک می شوند و بدین ترتیب جهت پردازش ها و فرآیندهای بعدی سطح مورد نظر آماده خواهد بود.

 

حفاظت از سطح زیرین با واترجت صنعی آب گرم

با انتخاب درست دستگاه های واترجت صنعتی یعنی متناسب بودن فشار و دمای آب خروجی با ماهیت سطح و آلودگی می توان اطمینان یافت که نه تنها هیچ گونه آسیبی به سطح زیرین وارد نمی شود بلکه کیفیت و حالت اولیه سطح باز می گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا