مقالات آموزشی

چگونگی عملکرد دستگاه نماشوی

نمای ساختمان ها به واسطه مجاورت با فضای بیرون و قرار گرفتن در معرض انواع نزولات جوی، مستعد انواع آلودگی ها می باشند. مسلما نشست و انباشت آلاینده هایی چون بقای حشرات، نزولات جوی و فضولات پرندگان بر روی سطوح نمای ساختمان نه تنها جلوه های بصری محیط را کاهش می دهد بلکه به واسطه ماهیت اسیدی آلاینده ها می تواند خسارات پر هزینه و بعضا جبران ناپذیری را بر روی سطوح نما ایجاد نماید. با توجه به تاثیرات نا مطلوبی که آلاینده ها بر روی سطوح نما دارند، شستشو و نظافت آنها امری لازم و ضروری می باشد. یافتن راهی مناسب، مقرون به صرفه و ایمن برای حذف موثر و با کیفیت آلاینده های انباشته بر روی سطوح نمای ساختمان از اصلی ترین چالش های مدیران ساختمان می باشد. در دنیای مدرن و پیشرفته امروز، استفاده و به کارگیری تجهیزات مکانیزه و صنعتی چون دستگاه نماشوی که با هدف تسهیل و تسریع در فرآیند شستشوی نمای ساختمان ها طراحی و تولید شده اند، گزینه ای مناسب برای شستشو و نظافت سطوح بیرونی ساختمان ها می باشد.

 

اجزای اصلی دستگاه نماشویی

اجزای اصلی دستگاه نما شوی شامل، سیستم فیلتراسیون، لنس و برس دستگاه می باشد. هر یک از اجزای اصلی دستگاه به واسطه عملکرد مجزا و منسجم خود با دیگر اجزا، سطوحی تمیز و عاری از آلودگی ایجاد می نمایند. سیستم فیلتراسیون دستگاه نماشوی متشکل از یک مخزن پر شده از رزین می باشد. عبور آب از داخل بستر رزین فیلتر، موجب جدا شدن املاح و عناصر موجود در آب شده و در نهایت آب خالص و عاری از هر گونه موادی را ایجاد می نماید. لنس های به کار رفته در این دستگاه نما شوی به منظور سهولت در کاربری و در عین حال افزایش مقاومت از جنس کربن و یا آلومینیوم بوده و امکان شستشو و نظافت بخش های مرتفع را به راحتی از روی سطح زمین برای کاربر مهیا می نماید. اتصال بین لنس های دستگاه نما شوی از نوع تلسکوپی یا کوپلی بوده و از این رو از مقاومت کافی در حین فرایند شستشو برخوردار می باشند. تجهیز این دستگاه های نما شوی به برس موجب حذف موثر و با کیفیت آلاینده ها از روی سطوح می شود. آب وارد شده به داخل مخزن پس از جداسازی املاح و افزایش درصد خلوص از طریق لنس و شیلنگ به برس منتقل شده و حرکت برس بر روی سطوح همراه با آب موجب حذف آلاینده ها و ایجاد سطوحی تمیز و عاری از آلودگی می گردد.

یکی از راهکار های کاهش هزینه های نظافت نمای ساختمان استفاده از دستگاه نماشوی ابراهیم است که با کاهش هزینه ها و افزایش ایمنی نظافت نماشویی، سهولت اجرای فرایند نماشویی را به همراه دارد.

 

چگونگی عملکرد سیستم فیلتراسیون دستگاه شیشه شوی

سیستم فیلتراسیون دستگاه شستشوی نما متشکل از مخزن با دانه های رزین می باشد. دانه های رزین دانه هایی کروی می باشند که دارای یک بخش یونی متحرک و یک بخش یونی ثابت هستند. حرکت آب در بین دانه های رزین موجب تبادل یونی بین آب و رزین شده و جایگزین یون های متحرک رزین می شوند. این در حالیست که آب و رزین هر دو از نظر بار الکتریکی خنثی می باشند. بستر های رزینی معمولا دارای ذرات آنیونی و کاتیونی بوده و بنابر این تمامی یون های موجود در آب را جدا نموده و تصفیه می نماید. البته با توجه به اینکه در فیلتر های رزینی، یون های محلول در آب، جایگزین یون های متحرک رزین می شوند، عملکرد فیلتر های رزین ها دائمی نبوده و از این رو بنا به سختی آب و میزان استفاده از دستگاه نماشو، نیازمند تعویض می باشند.

 

علت استفاده از آب خالص در دستگاه نماشوی

از آنجایی که آب خالص واکنش پذیری بیشتری از آب معمولی دارد، توان نظافتی آن در مقایسه با آب معمولی بیشتر می باشد. آب خالص در هنگام شستشو تمامی آلاینده ها را به صورت کاملا موثر در خود حل نموده و سطوحی تمیز و عاری از آلودگی بر جای می گذارد. استفاده از آب خالص در شستشو و نظافت نمای ساختمان مانع از ایجاد رد ناشی از خشک شدن سطح شده و در نتیجه عملیات شستشو و نظافت در کوتاه ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به انجام می رسد. علاوه بر این در شستشو و نظافت با آب خالص ضریب آلودگی مجدد سطح به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد و در نتیجه سطوح برای مدت زمان بیشتری پاکیزه و تمیز باقی می مانند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا