مقالات آموزشی

نظافت ایده آل با استفاده از دستگاه سوییپر خودرویی

سوییپر خودرویی دستگاهی مکانیزه و کارآمد برای نظافت و جمع آوری موثر وبا کیفیت آلاینده های خشک از روی سطوح هموار کف می باشد. این دستگاه مجهز به صندلی بوده و کاربر با قرار گرفتن بر روی صندلی دستگاه عملیات نظافت را هدایت می نماید. از آنجایی که در این مدل از دستگاه ها کاربر روی دستگاه نشسته و عملیات را به انجام می رساند کمتر خسته شده و از این رو توان بیشتری برای ادامه نظافت خواهد داشت. دستگاه های سوییپر خودرویی به واسطه داشتن پهنای کاری بالا، گزینه ای مناسب برای نظافت محیط هایی با وسعت بالا می باشند. اجزای تشکیل دهنده و مهم دستگاه سوییپر صنعتی شامل برس های جانبی، برس مرکزی، مخزن زباله، فیلتر، سیستم نظافت فیلتر و سیستم کنترل گرد و غبار می باشد. در این دستگاه چرخش برس های جانبی موجب هدایت آلاینده ها به بخش میانی دستگاه شده و در نهایت چرخش عقب گرد برس میانی دستگاه تمامی آلاینده ها را به داخل مخزن دستگاه منتقل می نماید. تجهیز دستگاه سوییپر صنعتی به سیستم کنترل گرد و غبار که اغلب شامل سیستم مکنده می باشد با مکش کامل گرد و غبار معلق در هوا مانع از انتشار آنها در فضای پیرامون شده و در نتیجه کیفیت هوای محیط را حفظ می نماید.




 

نکات قابل ملاحظه در هنگام استفاده از دستگاه سوییپر خودرویی

سوییپر خودروییقبل از انجام شروع عملیات نظافت بت دستگاه سویپر محیط را به خوبی بازبینی نمایید

از حرکت دستگاه بر روی سیم ها، طناب ها، بند ها، نقاط خیس و مرطوب اجتناب کنید. با توجه به چرخش برس ها و فعال بودن سیستم مکش این موارد می تواند صدمات پر هزینه ای را به دستگاه وارد نماید.

پس از هر بار نظافت، با استفاده از سیستم تکاننده فیلتر، فیلتر دستگاه را نظافت نمایید.

در صورت بالا بودن حجم آلاینده های انباشته در محیط، پیش از انجام نظافت فلپ جلوی دستگاه را به سمت بالا حرکت داده و پس از ان اقدام به جمع آوری نمایید.

در صورت مرطوب بودن یا خیس بودن سطوح کف پیش از انجام عملیات نظافت سیستم مکنده دستگاه را خاموش نمایید. مکش مایعات و نفوذ آنها به داخل مخزن موجب آسیب فیلتر دستگاه می گردد.

از دستگاه سوییپر برای جمع آوری آلاینده های اشتعال زا استفاده نکنید.

نظافت محیط های بسیار آلوده را در دو مرحله انجام دهید. در مرحله اول نظافت را تنها با برس رولی انجام داده و در محله دوم نظافت را با استفاده از برس های جانبی و سیستم مکنده به انجام برسانید.

در حین انجام نظافت از نزدیک شدن افراد به ویژه کودکان به دستگاه خودداری شود.

اهمیت سرویس و نگهداری از دستگاه

سوییپر خودروییقطعات مصرفی دستگاه سوییپر خودرویی مانند برس ها، فیلتر و تسمه همانند تمامی تجهیزات دیگر، در دراز مدت فرسوده شده و به منظور بهبود عملکرد دستگاه و افزایش راندمان کاری نیازمند، تعویض می باشند. مسلما عدم رسیدگی و تعویض به موقع قطعات مصرفی دستگاه موجب کاهش کیفیت نظافت می گردد. به طور کلی رسیدگی و باز بینی منظم موتور برس، فن مکش، موتور پیشرانه و میزان روغن هیدرولیک دستگاه موجب افزایش عمر مفید دستگاه می شود. چرخش کم سرعت برس ها، سرعت بالای حرکت دستگاه سوییپر بر روی سطوح کف، فشار نا متعارف برس ها بر روی سطوح و پیچیده شدن سیم یا طناب دور برس های دستگاه می تواند از جمله عوامل موثر در کاهش کیفیت نظافت با دستگاه سوییپر خودرویی باشد. از این رو بازبینی و سرویس دستگاه در بازه های زمانی معین می تواند کیفیت نظافت با دستگاه را ارتقا داده و از تحمیل هزینه های گزاف تعمیر و یا تعویض قطعات ممانعت نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا