مقالات آموزشی

ارتقا عملکرد و بهبود کارایی دستگاه سوییپر صنعتی

سوییپر صنعتی دستگاهی مگایزه و تخصصی یم باشد که با هدف سهولت در جمع آوری و نظافت سطوح کف طراحی و به بازار عرضه شده است. با توجه به اینکه دستگاه های سوییپر صنعتی با استفاده از سامانه های مکانیزه عملیات نظافت راانجام می دهند، افزایش بهره وری و کاهش در هزینه ها را در پی دارند. همچنین نظافت ارائه شده توسط دستگاه های مکانیزه ای چون سویپر در مقایسه با شیوه های سنتی و دستی نظافت،‌ از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد. بر خلاف شیوه های سنت یو دستی که موجب انتشار ذرات ریز گرد و غبار در هوای پیرامون می گردید،‌ دستگاه های سوییپر دارای سیستم های کنترل گرد و غبار بوده و در نتیجه با مهر ذرات معلق در هوا مانع از انتشار آنها در هوا می گردند. ا زدیگر مزایای استفاده از دستگاه های سوییپر می توان به کاهش در تعداد نیروی خدماتی و در نتیجه کاهش در هزینه ها اشاره نمود.


بخش های اصلی یک دستگاه سوییپر صنعتی

سوییپر یا جاروب خیابانیدستگاه سوییپر دارای اجزای بسیاری می باشد که ساز و کار هماهنگ این اجزا با یکدیگر موجب نظافت و جمع آوری آلاینده ها می گردد. البته بخش های اصلی این دستگاه شامل سیستم برس زنی، سیستم کنترل گرد و غبارو سیستم فیلتراسیون می باشد.  سوییپر ها به منظور هدایت و جمع آوری آلاینده ها دارای دو برس دیسکی جانبی و یک برس رولی مرکزی هستند. برس های جانبی وظیفه هدایت آلاینده ها به بخش میانی را بر عهده داشته و در نهایت آلاینده ها به واسطه چرخش پادساعتگرد برس رولی مرکزی، به داخل مخزن منتقل می شود. سیستم کنترل گرد وغبار که دراغلب سوییپر ها  براساس مکش می باشد با مکش و جمع آوری ذرات معلق در هوا، مانع از انتشار آنها در فضای پیرامون می گردد. علاوه بر این مخزن این ستگاه ها به منظور ممانعت از خروج و باز نشر ذرات ریز گرد و غبار ئر محیط، مجهز به فیلتر می باشد.


ارتقا عملکرد دستگاه سوییپر صنعتی

رسیدگی به دستگاه و توجه به نکات ریز در هر بار استفاده از دستگاه سوییپر صنعتی تاثیر بسزایی در حفظ راندمان کاری دستگاه داشته و می تواند بهره وری آن را افزایش دهد. از جمله موارد مهم و قابل بررسی در هر بار استفاده از دستگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود:


بررسی برس های دستگاه

سویپر صنعتیبرس های دستگاه ابزار جمع آوری آلاینده ها می باشند. در نیتجه هر چه کیفیت انها بهتر بوده و سطح تماس موثر تری با سطوح داشته باشند،‌ کیفیت نظافت افزایش می یابد. نظافت برس ها پس از هر بار استفاده از جمله عواملی می باشد که تاثیر بسزایی در حفظ کیفیت برس ها دارد. علاوه بر این برس های دستگاه سویپر صنعتی به گونه ای می باشد که ارتفاع آنها قابل تنظیم است. تنظیم ارتفاع برس سطح تماس موثر آن با سطح زیمن را افزایش داده و ضمن افزایش توان نظافتی دستگاه، مانع از استهلاک برس ها می گردد.




رسیدگی و نظافت فیلتر

همانطور که پیش تر اشاره شد، دستگاه های سوییپر مجهز به فیلتر می باشند. فیلتر این دستگاه وظیفه ممانعت از خروج ذرات ریز گرد و غبار را بر عهده دارد. به دام افتادن ذرات ریز در منافذ فیلتر موجب خفگی فیلتر و در نتیجه عدم عملکرد مناسب آن می گردد. به منظور افزایش بهره وری سیستم فیلتراسیون رسیدگی به فیلتر و نظافت آن و در صورت لزوم تعویض فیلتر راهکار مناسب و ایده آلی برای بهبود عملکرد دستگاه سوییپر می باشد.


تخلیه مخزن دستگاه

سوییپرپر بودن مخزن دستگاه جاروب خیابانی مانع از جمع آوری آلاینده ها می گردد، چرا که فضایی برای انباشت آلاینده های تازه وجود ندارد. از این رو تخلیه به موقع مخزن با فراهم نمودن فضای لازم و کافی برای آلاینده ها، نقش بسزایی در ارتقا کیفیت نظافت دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا