مقالات آموزشی

تامین نیاز مشتریان اسکرابر با طراحی صنعتی حرفه ای

اسکرابر صنعتی از پر کاربرد ترین تجهیزات نظافتی مکانیزه در محیط های صنعتی و تجاری می باشد. این کف شوی ها توسط تولید کنندگان مختلفی از برند های معتبر دنیا طراحی و به بازار روانه می شوند. سبک طراحی و فناوری های مورد استفاده در هر بخش اسکرابر ها بر اساس ایده های نوآورانه و با دلایل قطعی صورت گرفته است. سبک طراحی صنعتی عبارتی است که به نوع طراحی در نظر گرفته شده برای دستگاه اسکرابر صنعتی اطلاق می شود. در این مقاله به مفهوم طراحی صنعتی اسکرابر ها و توضیحاتی در مورد سبک طراحی صنعتی اسکرابر ها بیان می گردد.

معرفی اسکرابر صنعتی

اسکرابر صنعتیکفشوی صنعتی یکی از انواع تجهیزات نظافتی مکانیزه به حساب می آید. این دستگاه بدون نیاز به زحمت زیاد کاربر و تعداد زیاد نیروی خدماتی، سطح زمین را بصورت مکانیزه شستشو می دهد. اسکرابر ها یک یا دو برس نظافتی دارند که با چرخش بر روی سطح و به کمک محلول شستشو، سطح را عاری از آلودگی و جرم می کنند. بخش مهم دیگر این دستگاه، سیستم خشک کن مکانیزه می باشد. این سیستم با استفاده از تی و موتور مکش آب و آلودگی ها را از سطح جمع آوری نموده و سطح را بطور کامل خشک می نماید.

مفهوم طراحی صنعتی

طراحان صنعتی بر خلاف تصور یک کارخانه یا مرکز صنعتی را طراحی نمی کنند. در عوض این طراحان با ترکیب خلاقیت و مهارت هنری، یک محصول را با طراحی کاربردی ارائه می دهند. اسکرابر های به خوبی طراحی شده، تجربه لذت بخش و با سهولت بیشتری را برای مشتریان فراهم می آورد.

نحوه عملکرد تیم طراحی صنعتی اسکرابر

تیم فنی طراحی صنعتی بیشترین تاثیر را در ابتدای فرآیند تولید یک محصول مانند اسکرابر صنعتی دارند. این تیم ابتدا بررسی می کند که چه موضوع و بخش هایی برای مشتری اهمیت دارد و سپس راهکار هایی را در جهت سهولت کاربری و کارآمد بودن کف شوی ارائه می دهد. بعلاوه در طراحی صنعتی انسجام و مباحث زیبا شناختی مد نظر قرار می گیرد.

مهم ترین اطلاعات مورد نیاز تیم طراحی صنعتی قبل از تولید

در اولین گام تیم طراحی صنعتی بایستی با مشکلات کاربر دستگاه اسکرابر در حین کار با دستگاه آشنا باشد تا در طراحی محصولات جدید آن ها را به کار ببندد. این موضوع با ارتباط گرفتن با مشتریان و گرفتن بازخورد از آنها صورت می گیرد. البته اغلب بیشتر بازخورد ها از نیروهای خدماتی مشغول کار با دستگاه گرفته می شود.

فرآیند طراحی محصول جدید در کمپانی  Tennant

این روند ابتدا با تحقیق و دریافت بازخورد ها از مشتریان و نیرو های خدماتی آغاز می شود. پس از انجام تحقیقات میدانی، تیم طراحی صنعتی بررسی ها را ارزیابی نموده تا نیاز ها را پیدا کنند. ایده های مختلف در نهایت به یک ایده مناسب تبدیل شده تا مرحله اجرا در آید. ایده جدید آزمایش شده و در نهایت بصورت تجاری در اسکرابر جدید اعمال می گردد.

تشریح مثالی از فعالیت تیم طراحی کف شوی Tennant

اسکرابر صنعتییک مثال ساده از فعالیت تیم طراحی صنعتی کمپانی Tennant، بخش نگهدارنده تجهیزات جانبی در پشت دستگاه های اسکرابر دستی و سرنشین دار می باشد. بسیاری از مشتریان این شرکت برای جمع آوری زباله هایی که در مسیر نظافت می دیدند، با مشکل روبرو بودند. بعضی از کاربران اسکرابر برای جمع آوری زباله، یک کیسه را در جلوی دستگاه روی کنسول کنترل آویزان می کردند. در نتیجه تیم فنی طراحی صنعتی Tennant ایده را در این زمینه تولید کرد که بر اساس آن قلاب هایی در پشت کف شوی تعبیه شدند. این قلاب ها محلی برای نگهداری انواع وسایل اضافی کاربر مانند بطری های مواد شوینده، علائم ایمنی و کیسه زباله مورد استفاده قرار گرفت و مشکل کاربران حل شد. این راه حل ساده، ایمنی عملکرد را تضمین نموده و نیاز های مشتری و کاربر اسکرابر را بهتر برآورده نمود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا