مقالات آموزشی

ویژگی های سوییپر پارکینگ و محوطه

قبل از پرداختن به معرفی سوییپر پارکینگ و محوطه بهتر است در رابطه با لزوم استفاده از آن در محیط های مورد نظر صحبت کنیم. امروزه پارکینگ ها در مراکز مختلفی مانند فروشگاه ها، باشگاه ها، مجتمع های تجاری، مجتمع های مسکونی و … وجود دارند و به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند. با توجه به این که رفت و آمد خودرو به پارکینگ ها زیاد می باشد و روزانه شاهد تعداد کثیری از افراد در این محیط هستیم، می توان اظهار داشت که میزان آلودگی در چنین مکانی هایی بسیار بالا است. این مشکل به خصوص در پارکینگ های عمومی در سطح شهر ها به چشم می خورد و رفت و آمد بیش از اندازه انواع خودرو می تواند محیط را به سرعت تحت تاثیر خود قرار داده و باعث آلودگی آن شود. در محوطه های باز محلی هم چنین این مشکل وجود دارد. برای مثال در محوطه باز یک مجتمع تجاری به دلیل رفت و آمد تعداد بالایی از افراد می توان شاهد آلودگی سریع آن بود. بنابراین چنین مکان هایی نیازمند نظافت مرتب و دوره ای خواهند بود. با توجه به این که وسعت پارکینگ ها و محوطه های باز در چنین مکان هایی بسیار بالا است، استفاده از روش های سنتی برای نظافت پاسخگو نبوده و بنابراین باید از دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی موجود در این حوزه بهره گیری نمود. یکی از معروف ترین و کارآمدترین این دستگاه ها سوییپر خودرویی می باشد.

روش های نظافت پارکینگ و محوطه های باز

برای تمیز کردن پارکینگ ها و محوطه های باز می توان از دو روش کلی دستی و یا مکانیزه استفاده کرد. روش های دستی همان روش های قدیمی هستند که امروزه با توجه به وسعت یافتن پارکینگ ها به کار بردن آن ها توصیه نمی شود. چرا که برای مثال اگر بخواهیم پارکینگ یک مجتمع تجاری را که وسعت بالایی دارد نظافت کنیم باید از تعداد بالایی نیروی انسانی استفاده کنیم که در نهایت باز هم به نتیجه ی مطلوب نخواهیم رسید. بنابراین بهتر است از روش نظافت مکانیزه برای چنین مکان هایی بهره بریم. یکی از این دستگاه های مکانیزه که به عنوان جاروی مکانیزه شناخته می شود سوییپر صنعتی می باشد. جاروی پارکینگ و محوطه به راحتی با سرعت بالا مکان مورد نظر شما را نظافت می کند. برای آشنایی بیشتر شما با سوییپر پارکینگ و محوطه کاربرد های آن را بیان خواهیم کرد.

سوییپر پارکینگ و محوطه - شرکت ابراهیم
سوییپر پارکینگ و محوطه

کاربرد سوییپر پارکینگ و محوطه برای نظافت سطح زمین

جاروب پارکینگ و محوطه به عنوان یکی از تکنولوژی های جدید در حوزه نظافت به شمار می آید. به طور کلی می توان گفت که سوییپر پارکینگ و محوطه به عنوان جاروب شهری از پنج بخش منبع تغذیه، سیستم فیلتراسیون، سیستم مکش، سه برس و یک مخزن تشکیل شده است. در این دستگاه حرکت برس ها زباله ها را جمع آوری کرده و در نهایت این مواد به درون مخزن خاکروبه هدایت می شوند. دو جهت چرخش ساعتگرد و پادساعتگرد را برای این برس ها در نظر گرفته اند که برای جمع آوری همه ی زباله ها جهت پادساعتگرد بهتر خواهد بود چرا که سبب می گردد بیشینه ظرفیت مخزن مورد استفاده قرار گیرد. سیستم فیلتراسیون در جاروی پارکینگ و محوطه به جمع آوری گرد و غبار های موجود در کف کمک کرده و از بازگشت دوباره آن ها به محیط جلوگیری می کند. در واقع برای این که کاربرد جاروی پارکینگ و محوطه را بیان کنیم می توانیم چنین بگوییم که نوعی سوییپر شهری می باشد که کار آن جمع آوری زباله ها و گرد و خاک زمین بدون دخالت دست و با استفاده از سیستم برس زنی مکانیزه و سیستم مکش است.

دستگاه های سوییپر صنعتی در دو نوع دستی و سرنشین دار طراحی و تولید و به بازارهای جهانی عرضه شده اند. هر یک با توجه به شرایط و کارکردی که دارند انتخاب شده و به کار می روند. در جاریو پارکینگ و محوطه که به طور دستی می باشد اپراتور باید به صورت ایستاده دستگاه را هدایت کند. این نوع سوییپرها در اندازه های کوچک طراحی شده اند و امکان جا به جایی آسان آن وجود دارد و مناسب پارکینگ هایی هستند که وسعت خیلی بالایی ندارند. سوییپر پارکینگ و محوطه که به صورت سرنشین دار ساخته شده، برای محیط هایی با مساحت بالاتر به کار می روند. این رده از دستگاه های سوییپر صنعتی یک صندلی برای اپراتور در نظر گرفته شده است و هدایت آن به راحتی انجام می پذیرد. اندازه و ظرفیت کاری چنین سوییپرهایی نسبت به نوع دستی آن بزرگ تر بوده و از کارایی بی نظیری بهره مند گردیده است. منبع تغذیه ای که برای سوییپر پارکینگ و محوطه در نظر می گیرند، به وسیله باتری (نیروی محرکه الکتریکی) و یا دیزل (سوخت فسیلی) تامین شود و به طور معمول انواع باتری دار جهت نظافت فضاهای سرپوشیده و انواع دیزلی برای نظافت محیط های باز کاربرد دارند.

سوییپر پارکینگ و محوطه - شرکت ابراهیم
سوییپر پارکینگ و محوطه

مزایای سوییپر پارکینگ و محوطه

جاروی صنعتی پارکینگ و محوطه به عنوان یک جاروی شهری مزایایی دارد که باعث شده است در این مکان ها استفاده از روش های سنتی کنار گذاشته شود و از آن به عنوان نظافت صنعتی یاد کرد. نظافت صنعتی ویژگی های منحصر به فردی را شامل می شود که سویپپر پارکینگ و محوطه هم از آن ویژگی ها برخوردار است. برای آشنایی بیشتر به مواردی از مزایای این دستگاه ها اشاره خواهیم کرد.

۱_ کار کردن با این دستگاه ها بسیار سریع و آسان بوده به صورتی که کاربر بلافاصله نحوه عملکرد را می آموزد و می تواند در مدت زمان کوتاهی به نظافت بخش وسیعی بپردازد.

۲_ امکان جمع آوری حجم بالایی از گرد و خاک و آلودگی در کوتاه ترین زمان ممکن در دستگاه جاروب پارکینگ و محوطه وجود دارد، به طوری که هیچ گونه گرد و غباری در کف باقی نخواهد ماند.

۳_ این دستگاه ها عملکردی ایمن و کاربر پسند دارند و میزان آسیب کاربرها در هنگام کار با سویپر صنعتی در پایین ترین میزان است.

۵_ کاهش هزینه های نظافت که یکی از مهم ترین موضوعات در حوزه نظافت است، به عنوان یکی دیگر از مزایای دستگاه سوییپر پارکینگ و محوطه به شمار می آید.

سوییپر پارکینگ و محوطه - شرکت ابراهیم
سوییپر پارکینگ و محوطه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا