مقالات آموزشی

دستگاه جاروبرقی صنعتی (مکنده) نیروگاه

با توجه به روند تولید انرژی در نیروگاه ها، نیاز به استفاده از دستگاهی تخصصی به منظور نظافت، انتقال و بازیابی مواد وجود خواهد داشت. عملیات نظافت در نیروگاه ها به منظور حفظ سلامت کارکنان بسیار ضروری می باشد. همچنین خاص بودن مواد موجود در نیروگاه انتقال آن ها را دشوار می کند. ارزش موادی که در فرآیند تولید از چرخه خارج می شوند نیز بسیار بالا بوده و می بایست مجددا  آن ها را به چرخه ها بازگرداند. به همین منظور می توان از جاروبرقی صنعتی که یک مکنده تخصصی برای انجام چنین فرآیند هایی است در نیروگاه ها بهره برد.

 

 

اهمیت بهره گیری از جاروبرقی صنعتی در نیروگاه ها

استفاده از جاروبرقی صنعتی در نیروگاهفرآیند نظافت و انتقال مواد به دو صورت انجام می گیرد: گاهی نیاز است تا به صورت موازی با تولید و فرآیند اصلی عملیات جانبی نظافت صنعتی صورت گیرد و در برخی مواقع می توان این فرآیند را پس از اتمام روند اصلی صنعتی کارخانجات نیروگاهی انجام داد. به همین منظور می بایست از دستگاهی استفاده کرد که به سادگی قادر به انجام نظافت صنعتی در حین انجام فرآیند های اصلی نیز باشد. دستگاه جاروبرقی صنعتی در رده های قدرتمند قادر است تا همه فرآیند های مورد نیاز نظافتی اعم از انتقال، بازیابی و حذف مواد را به سادگی و با بهترین کیفیت انجام دهد. در ادامه هر یک از فرآیند هایی که با مکنده صنعتی قابل انجام خواهد بود را شرح می دهیم.

 

نظافت و حذف آلودگی ها

جاروبرقی صنعتی نیروگاه هابرخی از مواد بوجود آمده در روند تولید در نیروگاه ها بسیار پر خطر می باشد. به همین ترتیب می بایست به طور منظم در حین انجام فرآیند های صنعتی تولید و تجزیه، نظافت انجام شود تا همه آلودگی ها از محل تولید دفع شوند. به همین منظور می توان از دستگاه مکنده در رده صنعتی بهره گرفت تا علاوه بر امکان نظافت کامل همه سطوح پس از انجام فرآیند های صنعتی نیروگاه، در حین کار نیروگاه نیز بتوان بدون بروز خطر به زدودن آلودگی ها پرداخت. چند مورد از رایج ترین نظافت های انجام پذیر توسط مکنده عبارت اند از: زدودن خاکستر خشک از پشته و قیف و همچنین از کانال های ورودی و خروجی رسوب دهنده، نظافت و پاکسازی فضا های مرده در بویلر، زدودن شن و ماسه در ایستگاه های بیابانی و…

 

انتقال مواد

انتقال با جاروبرقی صنعتیگاهی اوقات نیاز است تا مواد تولید شده، یا تجزیه شده و حتی برخی مواد خام از محل نیروگاه به بخشی دیگر در نیروگاه و یا مکانی خارج از محل نیروگاه منتقل شوند. به همین ترتیب می توان از دستگاه جاروبرقی صنعتی به منظور انتقال مواد نیروگاهی بهره گرفت. ظرفیت بالای مخزن، سهولت در امر انتقال مواد را به همراه خواهد داشت. همچنین تجهیز دستگاه جاروبرقی صنعتی به فیلتر های بسیار قدرتمند موجب جداسازی موادی که قرار است منتقل شود خواهد شد.

 

 

 بازیابی مواد ارزشمند به چرخه تولید

نظافت با جاروبرقی صنعتیبرخی از موادی که در چرخه تولید انرژی و سوخت فسیلی در نیروگاه ها به صورت مواد زائد بر روی سطوح گوناگون و در لابلای دستگاه ها می مانند، بسیار ارزشمند و گران قیمت بوده و در صورتی که بتوان آن ها را به چرخه تولید بازگرداند، بهره وری در نیروگاه ها تا حد بسیار زیادی افزایش خواهد یافت. به همین ترتیب می توان از دستگاه جاروبرقی صنعتی که مجهز به فیلتر های قدرتمند می باشد، به منظور بازیابی این مواد ارزشمند به چرخه تولید در نیروگاه ها بهره گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا