مقالات آموزشی

افزایش بهره وری دستگاه فرش و موکت شوی با چند نکته ساده اما کلیدی

استفاده از دستگاه فرش و موکت شوی گزینه ای مناسب  ایده آل برای شستشو و نظافت موکت ها و فرش ها در اماکن وسیع و پر تردد می باشد. دستگاه های موکت شوی با استفاده از سه سیستم مکانیزه شستشو، برس زنی و مکش، عملیات شستشو و حذف آلاینده ها از روی سطوح را به انجام می رسانند. این دستگاه ها به واسطه ویژگی های منحصر به فرد و چگونگی عملکرد کاربرد گسترده ای در هتل ها، تالار ها و امکان مذهبی دارند. رعایت نکات مهم و کلیدی در هنگام استفاده از این دستگاه می تواند تاثیر بسزایی در بهبود کیفیت شستشو و نظافت داشته باشد.



انتخاب برس مناسب دستگاه فرش شوی

فرش و موکت شوینفوذ و انباشت آلاینده ها در بین الیاف فرش و موکت موجب تغییر رنگ و کاهش جلوه های ظاهری آنها می گردد. ضمن اینکه ماندگاری بلند مدت آلاینده ها در بین الیاف با گذشت زمان می توان آسیب های جبران ناپذیر و بعضا پر هزینه ای را در پی داشته باشد. اساس عملکرد دستگاه موکت شوی بر پایه پاشش آب تمیز و مواد شوینده بر روی فرش یا موکت و چرخش برس می باشد. چرخش برس و نفوذ الیاف آن در بین الیاف فرش و موکت تمامی آلاینده های انباشته را بیرون کشیده و از محیط حذف می نماید. برس دستگاه موکت شوی به منظور ممانعت از آسیب به فرش ها و موکت ها از نوع غلطکی بوده و پهنای آن تعریف کننده پهنای نظافتی دستگاه می باشد. هر چه پهنای برس بیشتر باشد پهنای کاری دستگاه بیشتر می شود. با توجه به اینکه عامل حذف کننده آلاینده ها برس های دستگاه می باشند توجه به ساختار برس و کیفیت مناسب ان نقش بسزایی در کیفیت شستشو و حفاظت از فرش و موکت ایفا می نماید. برس های بی کیفیت قادر به خروج و حذف کامل آلاینده ها از بین الیاف فرش و موکت نبوده و از این رو با گذشت زمان و ماندگاری بلند مدت آلاینده ها موجب پوسیدگی و از بین رفتن فرش و موکت می گردد.

استفاده از شوینده های تخصصی در موکت شوی

فرش و موکت شویحضور لکه های ناشی از مواد روغنی، چرب و مواد غذایی بر روی فرش ه و موکت ها جلوه های ظاهری محیط را به شدن تحت تاثیر قرار می دهد. به منظور ارتقا کیفیت شستشو و حذف موثر و با کیفیت آلاینده ها از روی فرش ها و موکت ها، استفاده از مواد شوینده تخصصی بسیار معقول و مقرون به صرفه می باشد. این مواد با شکستن پیوند های ایجاد شده در بین الیاف و آلاینده ها موجب حذف بهتر و سریع تر آلاینده ها می گردند. تجهیز دستگاه فرش و موکت شوی به سیستم دوزینگ یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه ها می باشد که امکان تنظیم میزان پاشش مواد شوینده را به راحتی برای کاربر مهیا می نماید. استفاده از شوینده مناسب بدون ایجاد آسیب به بافت و الیاف فرش و موکت موجب حذف سریع  با کیفیت آلاینده ها می گردد.

حفظ سرعت مناسب شستشو و نظافت با دستگاه فرش شوی

فرش و موکت شویاستفاده از تجهیزات مکانیزه در مقایسه با شیوه های سنتی نظافت موجب افزایش چشم گیر در سرعت عملیات شستشو و نظافت می گردد. به طور کلی شستشو و نظافت با سرعت مناسب موجب ارتقا کیفیت شستشو و نظافت می گردد. این در حالیست که افزایش سرعت نامتعارف در شستشو و نظافت با دستگاه فرش و موکت شوی مانع از برس زنی موثر و حذف کامل آلاینده ها می گردد. از این رو حفظ سرعت مناسب در حین انجام شستشو با دستگاه فرش و موکت شوی ضروری می باشد.



سرویس و نگهداری منظم و با برنامه دستگاه فرش و موکت شوی صنعتی

فرش و موکت شویساختار دستگاه فرش و موکت شوی صنعتی بسیار ساده می باشد. سرویس و نگهداری منظم دستگاه موجب حفظ کیفیت کاری دستگاه می گردد. بازبینی و تعویض به موقع قطعات مصرفی موجب بهبود و حفظ کیفیت شستشو و نظافت می گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا