مقالات آموزشی

نقش کاربردی سوییپر در جمع آوری و حذف آلاینده ها

تولید و ایجاد آلانیده ها در محیط کسب و کار امر بدیهی می باشد. جمع آوری و حذف آلاینده های انباشته در فضای بیرونی محیط های کاری و تجاری با استفاده از شیوه های سنتی و با توجه به وسعت محیط بسیار دشوار و زمان بر بوده و به تعداد زیادی نیروی خدماتی نیاز دارد. همچنین استفاده از شیوه های دستی جاروکشی، موجب انتشار حجم بالایی از گرد و غبار در فضا می گردد. با توجه به دشواری های استفاده از شیوه های سنتی و دستی نظافت، استفاده از سیستم های نوین و مکانیزه می تواند راهگشای مناسبی برای ارائه نظافتی موثر و با کیفیت در زمانی کوتاه باشد. یکی از این دستگاه های کاربردی که جمع آوری موثر آلاینده ها را تسریع می نماید،‌استفاده از دستگاه سوییپر صنعتی می باشد.



دستگاه سوییپر صنعتی چیست؟

سوییپر صنعتیسوییپر صنعتی از جمله دستگاه های مکانیزه ای می باشد که با هدف تسهیل و تسریع در امر جمع آوری آلاینده های خشک از روی سطوح هموار افقی طراحی و تولید شده است. این دستگاه ها به منظور جمع آوری مکانیزه آلاینده های خشک از روی سطوح کف، مجهز به سیستم برس زنی می باشند. سیستم برس زنی دراین دستگاه ها مشتمل بر دو نوع برس می باشد.




ساختار و نحوه عملکرد برس های دستگاه سویپر صنعتی

دستگاه های سوییپر به منظور جمع اوری آلانیده ها و آلودگی های انباشته در محیط مجهز به دو نوع برس می باشند. ساز و کار هماهنگ این برس ها موجب جمع آوری آلاینده ها و انتقال آنها،‌ به داخل مخزن زباله دستگاه می گردد. دستگاه سوییپر صنعتی به منظور جمع آوری آلاینده ها مجهز به دو نوع برس دیسکی و برس رولی می باشد.


نقش برس دیسکی

سوییپر صنعتیبرس دیسکس برس جانبی در دستگاه سوییپر می باشد. معمولا دستگاه های سوییپر مجهز به دو برس دیسکی جانبی می باشند. جهت چرخش این برس ها خلاف گرد می باشد تا بتوانند آلاینده ها را از فضای اطراف به بخش میانی دستگاه هدایت نمایند. از جمله ویژگی های برس های جانبی می توان به این نکته اشاره نمود که ارتفاع این برس ها به منظور ایجاد سطح تماس موثر با سطوح کف قابل تغییر می باشد. مسلما تنظیم ارتفاع برس دستگاه تاثیر بسزایی در حفظ کیفیت برس ها داشته و استهلاک آنها را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.



برس رولی مرکزی دستگاه سویپر

برس رولی مرکزی، برس اصلی دستگاه می باشد. این برس وظیفه انتقال آلاینده های جمع شده در بخش میانی دستگاه به داخل مخزن را بر عهده دارد. ساختار و شکل الیاف این برس تاثیر مستقیمی بر میزان کیفیت نظافت ارائه شده توسط این دستگاه ها دارد. بر اساس بررسی ها و مطالعات انجام شده ساختار V شکل الیاف موجب انتقال هر چه بهتر آلاینده ها به داخل مخزن می شوند. علاوه بر این چرخش پادساعتگرد برس رولی مرکزی تاثیر بسزایی در استفاده بهینه از ظرفیت مخزن دستگاه دارد. با توجه به اینکه در چرخش پادساعتگرد برس رولی مرکزی، آلاینده ها از بخش بالایی به داخل مخزن منتقل می شوند،‌ حجم بیشتری از ظرفیت مخزن استفاده شده و در نتیجه تعداد دفعات تخلیه مخزن کاهش می یابد. لازم به ذکر است ارتفاع این برس نیز قابل تنظیم بوده و از این رو تنظیم مناسب ارتفاع برس،‌ ضمن کاهش استهلاک برس،‌ موجب افزایش عمر مفید آن می گردد.


نقش سوییپر در جمع آوری موثر آلاینده ها

سوییپر صنعتیسوییپر ها با استفاده از سامانه های مکانیزه عملیات جمع آوری آلاینده ها را انجام می دهند، از این رو در مقایسه با شیوه های سنتی و دستی سرعت عمل بالاتری دارند. بر خلاف شیوه های سنتی و دستی نظافت که موجب انتشار گرد و غبار در فضای پیرامون می شوند. این در حالی است که دستگاه های سوییپر به منظور ممانعت از انتشار ذرات گرد و غبار در اثر حرکت چرخشی برس ها، مجهز به سیستم کنترل گرد و غبار بر روی برس ها می باشند. سیستم کنترل گرد و غبار با مکش ذرات ریز معلق مانع از انتشار آنها در فضای پیرامون شده و در نتیجه کیفیت هوای پیرامون حفظ می شود. سیستم فیلتراسوین به کار رفته در مخزن این دستگاه ها نیزبا ممانعت از خروج ذرات ریز گرد و غبار کیفیت نظافت ارائه شده توسط این دستگاه ها را دو چندان می نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا