مقالات آموزشی

چگونگی دفع آزبست با جاروبرقی صنعتی

گروهی از ترکیبات معدنی با نام آزبست وجود دارند که دارای ویژگی هایی از جمله مقاومت بالا در برابر حرارت و آتش می باشند. به همین دلیل از این مواد در ساخت تجهیزات آتش نشانی و لباس آتش نشانان استفاده می شود تا مقاومت آن ها را بالا ببرند. از آزبست در ترکیبات موادی که در سقف و دیوار، عایق ها، چسب کفپوش ها، سیمان و موادی از این قبیل مورد استفاده قرار می گیرد و ترکیبی کاربردی می باشد. اما انتشار گرد و غبار این ترکیب در محیط به شدت برای افراد حاضر می تواند بیماری زا باشد. برای جلوگیری از انتشار این گرد و غبار و دفع آن راهکارهای مختلفی وجود دارد اما دفع ایمن آن که توسط جاروبرقی صنعتی میسر می باشد، راهی بسیار مناسب می باشد که در ادامه شرح داده می شود.

مشکلات و خطرات دفع آزبست از محیط

جاروبرقی صنعتی مخصوص آزبستهمانطور که گفته شد از آزبست در محصولات مختلفی استفاده می شود و کاربردهای فراوانی دارد. اما انتشار گرد و خاک آن در هوا می تواند خطرات و مشکلات فراوانی را برای افراد ایجاد کند. به همین دلیل حذف این مواد از محیط باید با احتیاط کامل و حفظ ایمنی انجام شود. دفع آزبست از محیط طبق قوانین کشور انجام می پذیرد. دفع آزبست از محیط در چند مرحله از جمله جمع آوری، عایق بندی، بسته بندی و انتقال مواد به محل دفن تشکیل شده است. با طی این مراحل خطرات ناشی از انتشارات بخار سمی از آزبست به طور کامل از بین می رود. تخریب دیوار ها و پشت بام، تخریب کفپوش ها و سازه هایی که در آن ها از آزبست استفاده شده می تواند غبارات سمی آزبست را در فضا پراکنده کند که برای اپراتور به شدت خطرناک می باشد. بنابراین مراحل دفع آلودگی آزبست در تمامی محیط ها از جمله محیط های عمومی، خانه ها، کارخانه های و نواحی صنعتی می باشد.

نحوه دفع موثر و ایمن آزبست

فیلتر هپا آزبستبرای دفع آلودگی های حاوی آزبست استفاده از جاروبرقی صنعتی راهکاری بسیار بهینه و موثر است. با استفاده از جارو برقی صنعتی یا مکنده می توان گرد و غبار را از منشاء مکش نمود به نحوی که از پراکنده شدن آن در هوای محیط جلوگیری نماید. جاروبرقی صنعتی که برای چنین عملی به کار می رود باید ویژگی هایی را داشته باشد که بتواند ایمنی کامل در این شرایط را مهیا کند، فیلتراسیون دو مرحله ای و مخزن ایمن از جمله مهمترین این ویژگی ها هستند. یک فیلتر دو مرحله ای اولیه و ثانویه هپا، می تواند ایمنی و سلامت محیط را با درصد بالایی فراهم نماید. مخزن جاروبرقی صنعتی باید به صورت کیسه longopac یا کیسه یکبار مصرف کلاس H باشد. با این سیستم انتقال مواد به راحتی امکان پذیر می باشد. کیسه های یکبار مصرف از تماس مستقیم کاربر با گرد و غبار سمی جلوگیری می نماید.

جاروبرقی صنعتی DG EXP

جاروبرقی صنعتی مکش آزبستشرکت Delfin تولید کننده انواع جاروبرقی صنعتی پیشرفته و مکنده، برای حذف گرد و غبار آزبست از منشاء راه حل ویژه ای دارد. این دستگاه مکنده مدل DG 50 EXP ASBESTOS دارای گواهینامه معتبر به منظور مکش آزبست می باشد. بنابراین دارای ایمنی های لازم برای جمع آوری این ماده سمی می باشد . مکنده DG 50 دارای فیلتر اولیه کلاس M و فیلتر ثانویه هپا و فیلتر هپای مخصوص جذب  گرد و غبار آزبست می باشد و ذرات ریز را جذب کرده و مانع از بازگشت مجدد آن ها به محیط می شود. کیسه مخزن به گونه ای طراحی شده که برای دفع مواد آلوده بسیار مناسب می باشد. از دیگر ویژگی های این مکنده صنعتی می توان به فیلتر پاکتی ۳ متر مربعی، ترولی استیل ضد ضربه، اانواع نازل مکش، قفل ایمنی مخزن و نگهدارنده کابل اشاره نمود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا