مقالات آموزشی

صرفه جویی در هزینه ها با استفاده ازدستگاه سوییپر صنعتی

هر مجتمع اداری، تجاری و صنعتی مشتمل بر دو فضای داخلی و خارجی می باشد. هر یک از این فضا ها متناسب با نوع فعالیت ها و حجم تردد ها آلوده شده و نیازمند نظافت می باشند. در این میان محوطه های بیرونی به واسطه تماس مستقیم با فضای بیرون و تحت تاثیر عوامل جوی همانند، ریزش برگ درختان مستعد حجم بالایی از آلودگی ها می باشد. با توجه به اینکه فضای بیرونی اولین بخش از هر مجموعه یا می باشد که نظر مخاطبان و مراجعان را به خود جلب می نماید،‌ انباشت آلاینده ها می توندتاثیرات نامطلویی در میزان توجه و رغبت مراجعان مجموعه ها داشته باشد. از این رو نظافت و حذف آلاینده های انباشته در فضای بیرونی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و می تواند تاثیرات مطلوبی در سود آوری و بهره وری اقتصادی مجموعه ها داشته باشد. یکی از شیوه های مناسب و مقرون به صرفه برای جمع آوری آلاینده های انباشته در محیط، دستگاه سوییپر صنعتی می باشد.

 


نحوه عملکرد سوییپر صنعتی در جمع آوری آلاینده ها

سوییپرسوییپر صنعتی با استفاده از سامانه های کاملا مکانیزه عملیات جمع آوری و حذف آلاینده ها را انجام می دهد. سوییپر صنعتی به منظور جمع آوری و حذف آلاینده ها از سیستم برس زنی استفاده می نماید. این دستگاه ها مجهز به برس های دیسکی جانبی و یک برس رولی مرکزی می باشد. چرخش پر سرعت برس های دیسکی موجب هدایت آلاینده ها به بخش میانی دستگاه شده و در نهایت چرخش برس رولی مرکزی موجب انتقال آنها به داخل مخزن دستگاه می شود. دستگاه های سوییپر صنعتی به منظور مهار و ممانعت از انتشار ذرات ریزی که به واسطه حرکت چرخشی برس های جانبی در هوا معلق شده اند، مجهز به سیستم کنترل گرد و غبار می باشند. از جمله سیستم های کنترل گرد غبار در دستگاه های سوییپر صنعتی می توان به سیستم پاشش آب و مکش گرد و غبار اشاره نمود.

 


دسته بندی دستگاه های سویپر صنعتی

سوییپر خوردوییسوییپر های صنعتی از توان بالایی در نظافت و جمع آوری آلاینده ها برخوردار می باشند. این دستگاه ها به منظور برآورده سازی نیاز های نظافتی در محیط هایی با ابعاد گوناگون در مدل های متنوعی طراحی و تولید می شوند. این دستگاه ها در دو نمونه سوییپر های دستی و سوییپر های خودرویی طراحی و تولید می شوند. ابعاد کاری نمونه های خودرویی در مقایسه با نمونه های دستی بالاتر بوده و از این رو به راحتی نظافت محیط های وسیع و گسترده را در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام می رسانند.

 

 


نقش سویپر صنعتی در کاهش هزینه ها

سوییپر دستیاز دیر باز تا کنون از شیوه های سنتی و دستی جهت نظافت و حذف آلاینده های انباشته در محیط استفاده می شود. استفاده از چنین شیوه هایی به تعداد زیادی نیروی خدماتی نیاز دارد. همین امر هزینه های هنگفتی را بر دوش صاحبان و مدیران مجموعه ها تحمیل می نماید. بر اساس بررسی ها و مطالعات انجام شده پیرامون هزینه عملیات نظافت، قسمت اعظم هزینه ها مرتبط با نیروی خدماتی می باشد. در نتیجه کاهش در تعداد نیروی خدماتی موجب کاهش قابل ملاحظه در هزینه ها می گردد. استفاده از سامانه های مکانیزه و تخصصی که با هدف تسهیل و تسریع در امر نظافت و همچنین ارتقا کیفیت نظافت ارائه شده اند،‌ راهکار مناسب وایده الی برای کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری اقتصادی مجموعه ها می باشد. استفاده از سامانه های مکانیزه ای چون دستگاه سوییپر صنعتی که به طور خاص برای جمع آوری و حذف آلاینده های خشک انباشته بر روی سطوح طراحی و تولید شده اند،  راهکار مناسب و ایده الی برای ارائه یک نظافت موثر،‌ با کیفیت و مقرون به صرفه می باشد. پهنای کاری بالای این دستگاه ها در کنار سرعت عمل بالا،‌ موجب کاهش قابل ملاحظه در تداد نیروی خدماتی و در نتیجه کاهش در هزینه ها می گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا