مقالات آموزشی

حفظ و نگهداری دستگاه اسکرابر صنعتی

حجم بالای آمد و شد در یک محیط نیروهای خدماتی را بر آن می دارد که وقت بیشتری را برای تمیز نمودن بخش های مختلف آن مکان صرف کنند. سطوح کف از مهم ترین عوامل تمیزی و زیبایی یک محیط هستند که نظافت صحیح و مرتب آن سطح بهداشت عمومی را ارتقا بخشیده و بر جلوه ظاهری فضای پیش رو می افزاید. امروزه استفاده از روش های دستی برای انجام نظافت و شستشوی سطح زمین تقریباً منسوخ گردیده و تمایل ها به سمت بهره مندی از تجهیزات مدرن و مکانیزه نظافتی گرویده است. دستگاه اسکرابر یا کف شوی صنعتی علاوه بر این که سبب افزایش سرعت، سهولت و ایمنی در امر شستشوی سطوح می گردد، دارای قابلیت نظافت کنج ها و گوشه ها می باشد.

اصول رسیدگی به دستگاه اسکرابر صنعتی

به منظور دست یابی به کارایی هر چه بهتر و بهینه دستگاه شستشوی زمین رعایت چند قانون ساده اما کلیدی نقش بسیار مهمی ایفا می کند. این اصول نحوه صحیح نگه داری اسکرابر صنعتی را نشان می دهند و در صورت اجرای آن ها طول عمر دستگاه نیز افزایش پیدا می کند. کلیدهای طلایی نگه داری از کفشور صنعتی شامل موارد زیر می شود.

۱- بازبینی اسکرابر قبل از استفاده

بازبینی دستگاه اسکرابر صنعتی قبل از استفاده

یکی از وظایف کاربر پیش از شروع به کار با زمین شوی صنعتی بازبینی دستگاه است؛ در این شرایط باید از درستی نصب قطعات و سالم بودن اسکرابر اطمینان حاصل شود و تمیزی مخازن آب مورد بررسی قرار گیرد. از بین بردن گرفتگی فیلتر دستگاه، اطمینان از عدم وجود پارگی و زدگی در شلنگ ها، تمیز کردن برس ها  و خارج نمودن زباله های باقی مانده در میان الیاف آن، تمیز کردن و یا تعویض تی لاستیکی فرسوده از دیگر اقداماتی است که در زمان به کارگیری کف شور صنعتی انجام می گردد. به این ترتیب به آسانی از استهلاک زود هنگام دستگاه و بر جای ماندن رد آب بر روی زمین جلوگیری به عمل می آید.

۲- نظافت پیش از شستشو

نظافت دستگاه اسکرابر صنعتی پیش از شستشو

اگر در محیط آلودگی ها و زباله های با اندازه های بزرگ وجود داشته باشد، لازم است پیش از شستشوی سطح به وسیله اسکرابر، این ذرات با استفاده از سوییپر صنعتی و یا جاروبرقی صنعتی جمع آوری شوند. این عمل موجب می شود زباله ها در تی، برس و دیگر اجزای کف شور به دام نیفتند، زیرا در صورت بروز این اتفاق نه تنها به دستگاه آسیب می رسد بلکه احتمال ایجاد خط و خش بر روی سطح زمین افزایش پیدا می کند. نظافت پیش از شستشو کیفیت بهداشت و تمیزی محیط را بهبود می بخشد و از سطوح محافظت می کند.

۳- به کارگیری ماده شوینده به شیوه درست

مصرف ماده شوینده با دستگاه اسکرابر صنعتی به شیوه درست

در دستگاه های زمین شور صنعتی قابلیت افزودن مواد شوینده به مخزن آب تمیز وجود دارد که این ماده متناسب با جنس سطح و شدت آلودگی انتخاب می شود. یکی از مهم ترین نکاتی که در اضافه کردن مواد شوینده به مخزن باید مورد توجه قرار گیرد، اسیدی و خورنده نبودن ماده شوینده می باشد؛ این مواد به دستگاه صدمه وارد می رسانند و در صورتی که برای دست یابی به تمیزی بیشتر مصرف ماده شوینده ضرورت پیدا می کند، باید موادی حاوی ترکیبات غیر خورنده مورد استفاده قرار گیرد.

۴- انتخاب تجهیزات مناسب

انتخاب تجهیزات مناسب برای دستگاه اسکرابر صنعتی

یکی از عواملی که می تواند سبب استهلاک کفشور صنعتی گردد و طول عمر آن را کاهش دهد استفاده از دستگاهی است که با محیط سازگاری تناسب ندارد؛ به این معنا که به کارگیری یک کفشوی کوچک برای یک محیط خیلی بزرگ به دستگاه فشار وارد می کند و یا استفاده از یک دستگاه با ابعاد بزرگ برای یک محیط با متراژ کم به هیچ عنوان مناسب نخواهد بود. بنابراین بررسی شرایط محیطی پیش از تهیه انواع مختلف زمین شوی برقی یا باتری دار امری مهم و ضروری قلمداد می شود.

۵- بررسی دستگاه اسکرابر صنعتی در پایان کار

بررسی دستگاه اسکرابر صنعتی در پایان کار

مرحله پایانی رسیدگی به اسکرابر صنعتی زمانی است که کار دستگاه تمام می شود. پس از آن که شستشوی محیط مورد نظر به پایان رسد، در صورتی که در هر کدام از مخازن آب تمیز و کثیف دستگاه آبی باقی مانده باشد، باید تخلیه گردد. هم چنین شلنگ های دستگاه نیز مورد بررسی قرار گرفته تا هر گونه گرفتگی احتمالی درون مجراها از میان برداشته شود. پس از آن نوبت به بررسی تی لاستیکی می رسد تا آلودگی ها و زباله های چسبیده به آن تمیز شوند و در نتیجه دستگاه برای استفاده بعدی آماده خواهد بود. انجام چند اقدام ساده می تواند تأثیر بسیار شگرفی بر طول عمر زمین شوی صنعتی داشته باشد و بازدهی آن را به بهینه ترین حالت برساند. بهره مندی از تجهیزات مکانیزه نظافتی مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و صرفه جویی در زمان را به ارمغان می آورد. مضاف بر این که با برخورداری از کارایی فوق العاده سطوح را با کیفیتی دو چندان تمیز و پاکیزه می گرداند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا