مقالات آموزشی

استفاده از واترجت صنعتی در نظافت فاضلاب

برای شستن سطوح آلوده، لوله ها و نظافت فاضلاب شیوه های متنوعی وجود دارد. از جمله این شیوه ها میتوان به بکارگیری روش های سنتی دستی و یا استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی مکانیزه اشاره کرد. در روش های قدیمی و سنتی معایبی همچون هدر رفتن آب و مواد شوینده، صرف انرژی زیاد و زمان بر بودن فرایند شست و شو وجود دارد. روش های بهینه و جایگزین برای این گونه فرایندهای نظافتی استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی مانند واترجت میباشد. واترجت صنعتی با بهره گیری از موتور قدرتمند قابلیت تبدیل آب ورودی کم فشار را به آب پر فشار دارد. مدلهای آب گرم این دستگاه توانایی ضدعفونی کنندگی و حذف آلودگی های عمیق را دارند.

دستگاه واترجت صنعتی در مواردی از قبیل نظافت سطوح، شست و شوی تجهیزات بتنی و فلزی، در نمونه های فوق فشار قوی، برای برش قطعات فلزی و بتنی و رسوب زدایی لوله ها و معابر آلوده کاربرد دارد. فاضلاب ها از دسته محیط های دارای آلوگی های سرسختی هستند که به نظافت عمقی و آلودگی زدایی نیازمند هستند. لازم است در نظافت این مکان ها شرایط مختلفی را در نظر گرفت، از میزان آلودگی و گرفتگی لوله های فاضلاب گرفته تا انتخاب نوع دستگاه نظافتی مورد نیاز و کارآمد.

در ادامه به توضیح روش استفاده از فشار آب دستگاه واترجت صنعتی برای نظافت لوله های فاضلاب پرداخته میشود.

استفاده از واترجت در نظافت فاضلاب

نظافت فاضلاب با استفاده از واترجت صنعتی

باز بودن مسیر لوله ها و کانال های فاضلاب از اهمیت و ضرورت بالایی برخوردار است. جریان مواد نباید با مانع مواجه شود، در غیر این صورت ممکن است در سیستم جابجایی فاضلاب اختلال ایجاد شود. بازرسی تمیز بودن حرفه ای لوله ها از مهمترین عواملی به حساب می آید که در بالارفتن سطح کارکرد بهینه سیستم فاضلاب موثر است. استفاده از واترجت های صنعتی با فشار بالا می تواند برای شستشو و رسوب زدایی لوله ها چه از داخل چه از خارج بکار رود. برای این منظور، با توجه به قیمت دستگاه کارواش آب گرم و مزیت های استفاده از آن در فرایند های نظافت صنعتی خرید و استفاده این رده از کارواش صنعتی توصیه می شود.

نظافت لوله های مسیر آب فاضلاب

با وجود تنوع نازل ها بر اساس نوع و زاویه پاشش، می توان انواع رسوبات موجود در لوله ها را جدا کرد و یا لوله هایی که کاملا مسدود شده را تمیز کرد. در بسیاری از موارد، خطوط لوله ها ثابت هستند و راه ورودی برای دسترسی به داخل آنها وجود ندارد. در این حالت، شست و شو با آب پر فشار همیشه به طور مستقیم در محل و بدون برداشتن لوله ها امکان پذیر است. در این روش نظافت با واترجت بر خلاف ابزارهای سنتی و مکانیکی مانند چکش و برس، در هنگام رسوب زدایی هیچ گونه خسارتی به لوله ها و تجهیزات وارد نمیشود. استفاده از دستگاه واترجت با فشار بالا طی یک فرایند سریع، ساده و بسیار مقرون به صرفه صورت میگیرد. در استفاده از این روش آب مورد استفاده جهت شست و شو را می توان به راحتی از طریق فیلتر بازیافت کرد.

مزایای استفاده از دستگاه واترجت صنعتی در نظافت فاضلاب

استفاده از شوینده فشار قوی در فرایند شست و شوی لوله های فاضلاب در مقایسه با روش های قدیمی و سنتی مزایای متعددی دارد، برخی از این مزایا عبارتند از:

  • عدم استفاده از مواد شیمیایی و سازگاری با محیط زیست
  • افزایش سرعت و کیفیت فرایند شست و شو
  • عدم محدودیت در قطر و طول لوله ها و عمودی یا افقی بودن آنها
  • قابلیت تنظیم فشار آب خروجی واترجت بسته به نوع رسوبات، جرم ها و درجه سختی آنها
  • با توجه به تنوع نازل و لنس امکان نظافت بخش هایی از لوله که به آسانی در دسترس کاربر نیستند به راحتی فراهم میشود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا