مقالات آموزشی

بهینه سازی عملکرد سوییپر صنعتی با رعایت دستورالعمل ها

تجهیزات مکانیزه نظافتی ابزارهایی جهت تسهیل بخشیدن به امور نظافتی هستند که در محیط های صنعتی و تجاری کارایی درخشان آن ها به روشنی قابل مشاهده است. سوییپر یک دستگاه نظافتی بسیار کاربردی جهت تمیز نمودن سطح زمین می باشد و استفاده از آن تقریباً در همه محیط های صنعتی و تجاری ضروری است، چرا که با افزایش وسعت و فعالیت های گوناگون در یک محیط، سرعت تولید آلودگی نیز بالا می رود. برای مقابله سریع، آسان و ایمن با گرد و خاک و زباله های پراکنده شده بر روی سطح زمین دستگاه سوییپر صنعتی کاربرد دارد و تمامی آلودگی ها را بدون تماس کاربر جمع آوری می نماید. بهبود کارایی سوییپر با رعایت چند نکته ساده و مهم و هم چنین حفظ و نگهداری اصولی آن فراهم می شود که در ادامه به مهم ترین این نکات اشاره خواهد شد.

 

اصول کار با دستگاه سوییپر

به منظور دست یابی به بهترین عملکرد از دستگاه جاروی شهری رعایت نکات و دستورالعمل ها بهترین راهکار به شمار می آید:

 

مطالعه دفترچه راهنمای کاربر

دستگاه های سوییپر دارای طیف گسترده ای هستند و هر یک ویژگی های مخصوص به خود را دارند، هر چند اساس عملکرد بیشتر آن ها یکسان است. آموزش و راه اندازی از جانب شرکت های ارائه دهنده سوییپر مهم و ضروری بوده و در کنار آن مطالعه دفترچه راهنما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. در ابتدا شاید این امر غیرضروری به نظر برسد اما باید بدانیم که دفترچه راهنما دربردارنده اصول کار کردن و حفظ و نگهداری دستگاه بوده که از جانب کمپانی سازنده ارائه شده است و نکات درج شده در آن به استفاده درست و مراقبت از دستگاه کمک می کند.

 

تمرین پیش از نظافت فضای شلوغ

نظافت محیط های پر رفت و آمد همواره با چالش هایی رو به رو است. برای آن که کاربر نسبت به کار با دستگاه کامل مسلط باشد و بتواند کنترل آن را به خوبی در دست گیرد، می تواند به صورت آزمایشی در فضای خلوت به کار با دستگاه بپردازد. به این ترتیب اپراتور پیش از حضور در محیط شلوغ با تمامی مراحل کار دستگاه آشنا شده و هنگامی که در محیط پر رفت و آمد به کار با دستگاه می پردازد، با موارد ایمنی آشنایی کامل دارد.

 

پاکسازی محیط در صورت امکان

پیش از نظافت منطقه مورد نظر با دستگاه سوییپر صنعتی در صورت امکان باید موانع حرکت دستگاه از محیط دور شود. سوییپر مخصوص جمع آوری مواد خشک طراحی شده و در سطحی که آب یا زباله های مرطوب وجود دارد، امکان به کارگیری سوییپر صنعتی نیست و بهتر است از دستگاه جاروبرقی صنعتی برای جمع آوری آب و زباله های تر استفاده شود. پس از دور نمودن موانع حرکت دستگاه، کاربر باید از سازگاری میان سوییپر و نوع سطح اطمینان حاصل کند. با رعایت موارد ذکر شده، سرعت عملیات نظافت افزایش می یابد و ایمنی محیط کار و دستگاه نیز حفظ می گردد.

 

تخلیه مخزن خاکروبه

دستگاه های سوییپر دارای مخزنی با گنجایش بالا هستند که آلودگی های جمع آوری شده درون آن انباشته می شوند. هنگام پر شدن مخزن باید هر چه سریع تر نسبت به تخلیه آن اقدام شود. کار با مخزن پر کارایی و تاثیری بر تمیزی محیط ندارد و اجازه نمی دهد سوییپر به درستی آلودگی ها را جمع آوری کند. بنابراین بالا بودن ظرفیت مخزن به این معنا نیست که نسبت به تخلیه به موقع آن بی تفاوت بود و حالت بهینه آن است که پس از هر بار استفاده از دستگاه مخزن تخلیه گردد.

 

رسیدگی منظم سوییپر

حفظ و مراقبت از سوییپر در کارایی بهینه دستگاه تاثیر بسیار زیادی دارد. برس ها، محافظ لاستیکی، فیلتر، مخزن و سایر اجزای سوییپر که در دسترس قرار دارند،‌ باید با پایان یافتن کار دستگاه نظافت شوند. باقی ماندن هر گونه آلودگی در سوییپر سبب خرابی دستگاه می شود و از طرف دیگر بر کارایی دستگاه تاثیر منفی می گذارد. بنابراین هرچه میزان دقت و نظم در رسیدگی به سوییپر بیشتر باشد می توان از عملکرد بهینه، طول عمر بالا و ایمنی دستگاه اطمینان بیشتری داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا