مقالات آموزشی

ترولی چیست و استفاده از انواع ترولی چه مزایایی دارد؟

در اکثر محیط های خدماتی و مجموعه های رفاهی که نظافت سطوح و جمع آوری زباله ها توسط نیروی خدماتی صورت می گیرد، بکار گیری تجهیزات کار آمد برای کاهش انرژی لازم برای نظافت میتواند به میزان زیادی بهره وری از نیروی کار را افزایش دهد. در این میان استفاده از تجهیزاتی مانند ترولی میتواند کارساز باشد. اما ترولی چیست و در چه مواردی میتوان از آن در نظافت مجموعه های مختلف بهره گرفت؟ برای انجام کارهای روزمره نظافت هتل ها و ادارات، با در نظر گرفتن تجهیزات نظافت برای کارکنان بخش خدمات، مانند سطل های زباله، چرخ دستی ها و انواع ترولی نظافت برای حمل، جمع آوری و جابجایی اقلام و آلودگی های مختلف می تواند سرعت نظافت محیط های مختلف را به میزان زیادی افزایش دهد.

از سوی دیگر استفاده از چنین تجهیزاتی انسجام و مدیریت لوازم نظافت را آسان نموده و فرایند با کیفیت تری از نظافت فراهم خواهد آورد. دستگاه تی شوی صنعتی از جمله تجهیزات پر کاربرد جهت استفاده در هتل ها، رستوران ها، مراکز تجاری، درمانی و .. به حساب می آید. شستشوی سطح ، جابجایی تجهیزات و حمل زباله از جمله کاربرد های مدل های مختلف این ترالی می باشد. حمل و نقل آسان و ساختار منسجم به همراه بدنه پلاستیکی قابل بازیافت از مزایای ترولی ها است.

ترولی چیست؟

ترولی پیشرفته ترین ابزار نظافت دستی می باشد که در عین سادگی بسیار کاربردی و مفید است و انجام عملیات نظافتی و خدماتی را در محیط های گوناگون آسان می سازد. در پاسخ به سوال ترولی چیست می بایست به شما گفته شود که در واقع ترولی مجموعه ای از بخش های مستقل از هم بوده که به کمک این بخش ها به صورت هم زمان چندین فرآیند مرتبط با نظافت قابل انجام خواهد بود. تی شورها دارای دو سطل مجزا برای نگهداری و حمل آب تمیز و کثیف هستند و مدل های پیشرفته تر آن توانایی حمل ابزار نظافت و مواد شوینده از جمله وسایل گردگیری، جاروب، کیسه حمل زباله، بطری های مواد شوینده و  …را نیز دارند.

بخش های مختلف انواع ترالی

مزایای استفاده از انواع ترولی

اما مزیت و برتری استفاده و نظافت محیط های مختلف با ترولی چیست؟ ترالی ابزاری است که با توجه به نیاز افراد و سازمان ها و مراکز جهت شستشو، حمل لوازم و حمل زباله استفاده می شود. این ابزار کاربری آسانی داشته و موجب سهولت در امر نظافت و همچنین انتقال وسایل شده است. به حداقل رساندن آسیب های وارده به کمر و زانو در مقایسه با روش های دستی شستشو، حمل آسان وسایل ، تعویض آسان تی و کیفیت عالی نظافتی از مزایای ترولی ها به حساب می آید. طراحی چرخ های انعطاف پذیر برای مدل هایی از آن نیز، امکان جابجایی آسان وسایل را فراهم نموده است. همچنین وزن کم ترولی، خستگی کاربر را کاهش داده و موجب افزایش سرعت روند کاری می شود. استفاده از پلی پروپیلن در ساختار اغلب ترولی های ساخت شرکت های معتبر نیز علاوه بر کاهش دادن وزن ابزار، موجب شده تا قطعات آن قابل بازیافت باشد.

آشنایی با موارد کاربرد انواع ترولی

ترولی و تی شور ها در مدل ها و اندازه های متنوعی تولید و به بازارهای جهانی ارائه شده است. این تنوع امکان استفاده از این تجهیزات نظافتی در موقعیت های مختلف امکان پذیر نموده است. اما مزیت شناخت انواع ترولی چیست؟ شما با شناخت مدل های مختلف این دستگاه میتوانید با توجه به نیاز مجموعه خود دستگاه مناسب را انتخاب نموده و از آن جهت سرعت بخشیدن به فرایند نظافت مجموعه استفاده نمایید. دسته بندی های مختلفی برای ترولی ها وجود دارد اما متداول ترین آن ها بر اساس نوع کاربرد است. بر طبق این دسته بندی، این ابزار های نظافتی به ۴ دسته ترولی نظافتی ، چند منظوره، خدماتی و بیمارستانی تقسیم می شوند.

آشنایی با انواع ترولی

کاربرد انواع ترولی در محیط های گوناگون

نظافت و شستشو دو عمل جدایی ناپذیر هستند و همواره در کنار یکدیگر انجام می شوند. زمانی که بدانید کاربرد ترولی چیست و در استفاده از آن در محیط های مختلف چه مزایایی به دنبال دارد، میتوانید از آن برای ارتقا کیفیت نظافت بهره گیرید. در نظافت زباله ها و گرد و غبار جمع آوری می گردد و در عمل شستشو آب و مواد شوینده برای حذف جرم ها و آلاینده ها مورد استفاده قرار می گیرد. به منظور نظافت و شستشوی بخش های مختلف یک محیط باید ابزارها و تجهیزات مختلفی جا به جا گردد که حمل آن ها بدون ابزار کمکی دشوار خواهد بود.

بنابراین وسیله ای مانند تی شور که دارای چهار چرخ می باشد و جا به جایی آسان و ایمن دارد، برای حمل ابزارهای نظافتی مناسب خواهد بود. تی شوی ها مدل ها و اندازه های متنوعی دارند که امکان استفاده از آن ها را در محیط های گوناگون با ویژگی ها و کاربری های متفاوت فراهم می آورد. با توجه به تفاوت در ساختار یک محیط و نوع فعالیت های صورت گرفته در آن، تجهیزات نظافتی در مدل ها و اندازه های متعدد طراحی و تولید شده اند.

ترولی و چرخ دستی نظافت چند منظوره

این دسته از ترولی های نظافت از پر کاربرد ترین چرخ دستی ها در انجام امور نظافت هستند. این ترولی چند منظوره با داشتن محفظه های جداگانه برای نگهداری تجهیزات گوناگون نظافت توانایی بالایی در ارائه بهترین کیفیت نظافت در مجموعه های خدماتی و رفاهی را دارا میباشد. بدنه مقاوم، طراحی منسجم و سهولت کاربری انواع ترولی چند منظوره را به یکی از رایج ترین تجهیزات نظافت مبدل نموده است. داشتن بخش های جداگانه، برای نگهداری مواد شوینده، محفظه نگهداری زباله ها، محفظه های نگهداری آب و مواد شوینده و آلودگی های مجزا، از اصلی ترین دلایل محبوبیت این نوع چرخ دستی در انجام نظافت های محوطه های اداری، خدماتی و رفاهی است.

هنگامی که قرار است تعداد زیادی از وسایل و شوینده ها در فرایند نظافت مورد استفاده قرار گیرند، ترولی نظافت چند منظوره کاربردی تر و مناسب تر از سایر انواع آن خواهد بود. آنها برای حمل و جابجایی تجهیزات نظافت کوچک، مواد تمیز کننده، پارچه های تمیز و زباله ها ایده آل هستند. چنین چرخ دستی های چند منظوره و ترولی های نظافت از اتلاف وقت در جمع آوری تجهیزات از محل کار یا انتقال آنها از یک مکان به مکان دیگر جلوگیری می نمایند.

استفاده از ترولی در محیط بیمارستان

ترولی آنتی باکتریال بیمارستانی از تجهیزات کاربردی در مراکز درمانی بشمار می رود. این ابزار نظافتی، مخازن و بدنه آنتی باکتریال دارد و موجب عدم جذب یا انتشار میکروب می گردد. در نتیجه سازگاری بسیار خوبی با مراکز حساس به مسائل بهداشتی دارد. جلوگیری از انتقال آلودگی و عوامل بیماری زا از مزایای استفاده از ترولی بیمارستانی است. سطل یا کیسه زباله نیز به منظور جمع آوری زباله های درشت محیط در ساختار این ابزار تعبیه شده است. در بیشتر مدل های ترولی بیمارستانی ، سطل های دسته داری برای نگهداری آب ، مواد شوینده و ابزار های نظافتی مشاهده می شود. این دسته از تی شوی ها دارای درب های آرام بند هستند و هیچ گونه سر و صدایی ایجاد نمی کنند.

کاربرد انواع ترولی در محیط

ترولی هتلی یا چرخ دستی نظافت اتاق

چرخ دستی های نظافت خدمتکار یکی از مهمترین تجهیزاتی است که متصدیان اتاق نظافت اتاق ها در هتل برای کارهای نظافت روزانه خود استفاده می کنند. این تجهیزات نظافت ترولی هتلی نیز نامیده میشوند و شاید مهمترین تجهیزات در بخش خانه داری هتلی باشند. این تجهیزات مانند جعبه ابزاری بزرگ همه موارد لازم برای سرویس دهی به اتاق مهمان را در خود جای داده و به نیرو های خدماتی اجازه می دهد به طور موثر و کارآمد فرایند نظافت اتاق ها و بخش های مختلف در هتل ها و اقامتگاه ها را به انجام رسانند.

این نوع ترولی هتلی و چرخ دستی های نظافت از قاب های فلزی یا چوبی با چند پارتیشن و قفسه چوبی ساخته شده اند. در ساخت این نوع ترولی ها از مواد با کیفیت استفاده شده و به اندازه کافی جادار هستند، تا بتوانند تمام وسایل مورد نیاز برای نظافت و نگهداری از اتاق میهمانان را در خود جای داده و حمل نمایند.

ممکن است سوال شود که در محیط های خدماتی و رستورانی کاربرد و مزایای استفاده ترولی چیست؟ استفاده از تجهیزات و چرخ دستی های نظافت در حفظ بهداشت و تمیزی مراکز خدماتی و رفاهی یکی از شیوه های بهینه اجرای نظافت در این محیط ها می باشد. با این حال در مواردی که نظافت سطوح با این تجهیزات و چرخ دستی ها امکان پذیر نباشد، یا مستلزم صرف زمان و هزینه بسیار زیاد باشد، استفاده و به کار گیری تجهیزات نظافت مکانیزه میتواند به میزان قابل توجه تاثیر گذاری بیشتر داشته و مزایای بیشتری برای کاربران به همراه داشته باشد.

ترولی حمل و جابه جایی پارچه یا زباله

این دسته از ترولی ها برای انتقال پارچه های کثیف به رخش شور خانه هتل ها یا جابجایی ملافه های تمیز از لباسشویی به انبارها استفاده می شوند. داشتن محفظه حجیم و با کیفیت انتقال تعداد زیادی پارچه آلوده را برای نیروی خدماتی امکان پذیر می نماید. این ترولی های نظافت برای افزایش سرعت جابجایی، نظافت و تعویض پارچه ها و پرده های آلوده بسیار موثر خواهد بود. جنس محفظه این نوع چرخ دستی از پارچه مقاوم یا برزنت تهیه شده و میتواند مقاومت بالایی داشته باشد.

استفاده از این چرخ دستی و ترولی نظافت در مجموعه های خدماتی و رفاهی برای جابجایی ملافه و پارچه ها و یا جابجایی کیسه های زباله بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد.

چرخ دستی یا ترولی خدماتی

ترولی خدماتی مانند تی شور نظافتی و چند منظوره سطل حمل آب تمیز و آب کثیف ندارد و به منظور سرویس دهی در مراکز ارائه خدمات به مشتریان مانند هتل ها، مهمان پذیرها، رستوران ها، سالن های بزرگ و … با ساختار های متنوع به منظور نظافت و یا به عنوان ترولی خدماتی و پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد. تی شور خدماتی دارای طبقه بندی های مختلفی است که انواع ظروف، حوله، ملحفه، وسایل بهداشتی و سایر تجهیزات را حمل می نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا