مقالات آموزشی

استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی برای نظافت سالن های ورزشی

باشگاه ها و سالن های بدن سازی در طول ایام سال میزبان تعداد زیادی از مراجعه کنند گان و ورزشکاران می باشند. مسلما حضور تعداد زیاد افراد در این محیط ها و استفاده از تجهیزات ورزشی موجب انتقال آلاینده ها به داخل سالن ها شده و محیط مناسبی برای رشد و تکثیر انواع عوامل بیماری زا ایجاد می نماید. در سالن های ورزشی به واسطه استفاده همزمان و مشترک افراد از تجهیزات داخل سالن، عوامل بیماری زا و آلاینده ها به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. از این رو انجام نظافت منظم و با برنامه به منظور شستشو و حذف آلاینده ها و تامین سلامت محیط امری لازم و ضروری می باشد. مسلما فراهم نمودن محیطی عاری از آلودگی می تواند تاثیرات مطلوبی بر جذب ورزشکاران و افراد داشته و در نهایت موجب افزایش سود آوری و بهره وری کسب و کار می گردد. با توجه به اهمیت نظافت موثر و با کیفیت در سالن های ورزشی در ادامه این مقاله به بررسی چگونگی بهره گیری از تجهیزات نظافت صنعتی به منظور ارائه هر چه بهتر نظافت در سالن های ورزشی می پردازیم:

انواع باکتری ها و عوامل بیماری زای موجود در سالن های ورزشی

نظافت صنعتی و حذف باکتری

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، مشخص شده است که قریب به ۷۰ درصد باکتری های موجود در سالن های ورزشی برای انسان ها مضر می باشد. در این میان تقریبا ۴۱ درصد باکتری ها شامل کوکسی گرم مثبت می باشند که عامل اصلی شیوع بیماری های پوستی، عفونت های خونی و ذات الریه می باشند. گونه دیگری از باکتری های مضر موجود در سالن های ورزشی که عامل ایجاد بسیاری از عفونت ها در انسان ها می باشند باکتری های لوله ای گرم منفی و مثبت می باشند. این باکتری ها بر روی تجهیزات ورزشی چون تردمیل ها، وزنه ها و دوچرخه های ثابت وجود داشته و با تماس مستقیم ورزشکاران با تجهیزات به سرعت انتقال یافته و جذب بدن می شوند.

انواع تجهیزات نظافت صنعتی قابل استفاده در سالن بدنسازی

نظافت صنعتی و باشگاه ورزشیسالن های ورزشی به طور معمول متشکل از انواع دستگاه های تناسب اندام می باشند. تعداد بالای انواع تجهیزات ورزشی موجب می شود که چیدمان این تجهیزات به صورت متراکم باشد. در نتیجه فضای باز بین تجهیزات محدود بوده و همین امر چالش بزرگ چگونگی نظافت موثر و با کیفیت فضا و تجهیزات می باشد. با توجه به محدودیت فضای موجود در بین تجهیزات ورزشی و همچنین محدودیت زمانی برای ارائه و آماده سازی سالن در سانس های بعدی، استفاده از تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی گزینه ای ایده آل و تخصصی برای شستشو و نظافت تجهیزات می باشد. از آنجایی مه تجهیزات نظافت صنعتی در ابعاد گوناگون و کارکرد های متنوع طراحی و تولید می شوند، روند نظافت را تسهیل و تسریع می نمایند. از جمله دستگاه های پر کاربرد در سالن های ورزشی می توان به بخار شوی صنعتی، جاروبرقی صنعتی و انواع اسکرابر یا زمین شوی صنعتی اشاره نمود. این تجهیزات به واسطه داشتن ساختار ویژه و تخصصی قابل استفاده در سالن های ورزشی یم باشند.

شستشو و نظافت سطوح کف سالن ورزشی

اسکرابر و نظافت صنعتیبا استفاده از دستگاه جاروبرقی صنعتی به راحتی می توان تمامی آلاینده های انباشته در گوشه ها  و کناره های سالن ورزشی را بدون انتشار ذرات ریز گرد و غبار در محیط نظافت نمود، علاوه بر این تجهیز دستگاه جاروبرقی صنعتی به نازل های متنوع امکان نظافت و حذف موثر آلاینده ها را از زیر تجهیزات و وسایل ورزشی بهر راحتی مقدور می نماید. دستگاه های اسکرابر صنعتی نیز که در ابعاد گوناگون تولید می شوند به واسطه همزمانی در عملیات شستشو و خشک نمودن سطوح ابزاری کارآمد و تخصصی برای شستشو و حذف آلاینده ها می باشند.

ضد عفونی تجهیزات و دستگاه های بکار رفته در سالن های ورزشی

بخار شوی صنعتی و نظافت صنعتیهمانطور که پیشتر اشاره شد، تجهیزات و دستگاه های موجود رد سالن های ورزشی آلوده به انواع باکتری های بیماری زا می باشند. دستگاه بخار شوی صنعتی ابزاری کارآمد و تخصصی برای شستشو و ضد عفونی می باشد. استفاده از بخار آب با دماهای بسیار بالا نه تنها آلودگی های را از روی انواع سطوح هموار و ناهموار افقی و عمودی شستشو می دهد بلکه سطوح را ضد عفونی نموده و حجم بالایی از باکتری ها و دیگر عوامل بیماری زا را نیز حذف می نماید. علاوه بر این تجهیز دستگاه بخار شوی به سامانه مکش مانع از تجمع آلاینده ها در محیط شده و عملا محیطی عاری از آلودگی بر جای می گذارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا