مقالات آموزشی

شستشوی میکسر بتن یا بتونیر و ماشین آلات راهسازی و ساختمانی با دستگاه واترجت صنعتی

میکسر بتن یک ماشین سنگین تخصصی است که به منظور همگن نمودن موادی مانند سیمان، ماسه، شن و آب و در نهایت تولید بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد.  میکسر بتن همواره با مواد سیمانی و گرد و خاک تماس دارد و به دلیل حضور در محیط های صنعتی به سرعت در معرض آلودگی قرار می گیرد. با گذشت زمان بتن در میان لوله، مجرا و سایر بخش های میکسر باقی مانده مانده و خشک می شود. این پدیده باعث اختلال در عملکرد میکسر می‌شود و اجازه نمی دهد روند تولید بتن به نحوی صحیح پیش رود. ماشین آلات راه‌سازی، ساختمان سازی، معدنی، کشاورزی و سایر ماشین آلات سنگین صنعتی نیز همواره در معرض آلودگی های شدید قرار دارند. گرد و خاک، روغن و گریس، گازوئیل، قیر، دانه های ریز و … از جمله آلودگی هایی هستند که می توانند به سرعت با این ماشین آلات تماس پیدا کنند. حفظ عملکرد بهینه، ایمنی و ارزش پایدار ماشین آلات سنگین صنعت، معدن و کشاورزی در گرو نگهداری اصولی، شستشوی صنعتی، نظافت منظم و کامل آن ها است. این ماشین‌آلات دارای ساختار صنعتی بوده و به طور معمول در ابعاد بزرگ و کامیونی تولید می شود. با شستشوی میکسر از بروز این اتفاق می‌توان به راحتی جلوگیری کرد. شستشو با واترجت صنعتی بهترین و اصولی‌ترین راه کار برای نظافت این نوع دستگاه‌ها به شمار می آید.

مشکلات رایج میکسر بتن یا بتونیر

بتن خشک و گرد و خاک مشکلات زیادی را در زمینه تولید بتن به وجود می آورد و سبب کاهش بازدهی و کارایی میکسر و بتونیر می شود. با کاهش بازدهی این تجهیزات عملیات متوقف خواهد شد و باید زمان زیادی برای جداسازی و حذف بتن خشک شده و سخت صرف گردد. ایجاد وقفه در عملیات ساخت و ساز، صرف انرژی و هزینه زیاد و بازدهی پایین مورد پسند صنایع نیستند و باید پیش از آن که چنین مشکلاتی به وجود آید، جلوی وقوع آن گرفته شود. در صورت باقی ماندن بتن بر جداره درونی و بیرونی باید از روشی استفاده شود که آلودگی ها به سرعت از میان برداشته شده و لزومی نباشد زمان زیادی برای شستشوی میکسر و بتونیر اتلاف شود.

مشکلات رایج شستشوی میکسر بتن یا بتونیر

چالش ها و دلایل شستشوی میکسر بتن

هر چه ضخامت و سرسختی لایه های تشکیل شده بیشتر باشد، تکنیک های قوی تر و پیشرفته تری برای از بین بردن آن ها لازم است. پس از انباشته شدن بتن در میکسر، لوله های آن دچار انسداد می شوند و برای شستشو و تمیز نمودن آن ها باید لوله ها از میکسر خارج شده و تمیز شوند. خروج اجزا و لوله ها به نوبه خود یک چالش بوده و می تواند عملی وقت گیر باشد، بنابراین بهتر است روش شستشو، روشی سریع و دقیق باشد.

دلایل شستشوی میکسر

شستشوی فشار قوی میکسر بتن با دستگاه واتر جت صنعتی با اهداف زیر صورت می گیرد:

  • جلوگیری از کاهش ظرفیت مفید مخزن
  •  جلوگیری از آسیب به بدنه و سایر اجزا
  •  جلوگیری از انسداد لوله های انتقال بتن

رفع مشکلات آلودگی بتونیر با واترجت صنعتی

روش موثر برای شستشوی میکسر بتن و بتونیر روشی است که هر دو بدنه بیرونی و درونی تجهیزات را شستشو دهد، دقیق باشد و هیچ گونه آسیبی به میکسر وارد نکند. نتیجه بهره مندی از این روش افزایش بازدهی، حفظ کیفیت تجهیزات و جلوگیری از استهلاک آن ها و هم چنین بازیابی کارایی مطلوب میکسر و بتونیر خواهد بود. این روش شستشوی فشار قوی نام دارد که توسط دستگاه واترجت صنعتی انجام می پذیرد. شوینده فوق فشار قوی به همراه نازل دوار بهترین کارایی را برای شستشو میکسر سیمان دارد و با حرکت دایره ای جریان آب فشار قوی، بتن های سرسخت را جدا می کند.

کاربردهای واترجت صنعتی برای شستشوی میکسر

شستشوی میکسر بتن با واترجت صنعتی مراحل مختلفی را در بر می گیرد:

شستشوی بدنه با واتر جت

حفظ و نگهداری میکسر سیمان با شستشوی منظم و اصولی امکان پذیر می شود و شستشوی بدنه بیرونی و جداره داخلی میکسر و شستشوی ماشین آلات کشاورزی با جلوگیری از تجمع آلودگی سبب بهبود عملکرد تجهیزات شده و از پیشروی خرابی و فرسودگی ممانعت می کند.

رنگ بری میکسر

میکسرها از جنس فلز ساخته شده‌اند و دارای پوششی از رنگ هستند که با گذشت زمان فرسوده می شوند. برای از بردن رنگ های فرسوده ماشین الات سنگین از واتر جت صنعتی آب سرد  مورد استفاده قرار می گیرد و زمینه را برای رنگ آمیزی دوباره فراهم می نماید.

حذف بتن خشک

بتن خشک شده استحکام زیادی دارد و هیچ روشی به اندازه شستشوی فشار قوی نمی تواند با کیفیت بالا و بدون آسیب رساندن به میکسر، این مواد را از میان بردارد.

کاربردهای واترجت صنعتی برای شستشوی میکسر

مزایای شستشوی میکسر بتن با واترجت صنعتی

میکسر بتن در رده ماشین آلات صنعتی و سنگین قرار می گیرد و از همین رو برای شستشوی آن نیز باید روش های صنعتی و حرفه ای به کار گرفته شود. شستشوی معمولی و یا استفاده از روش های مکانیکی و شیمیایی تاثیری در تمیزی و بهبود کارایی و بازیابی کیفیت اولیه آن نخواهد داشت. بهره مندی از دستگاه واتر جت صنعتی یک شیوه کاملاً تکنیکی، صنعتی و کارآمد است که با ماشین آلات صنعتی همانند میکسر و بونکر سازگاری دارد. مزیت هایی که این روش را از سایر روش ها متمایز می سازد:

  •  امکان نظافت و شستشوی کامل جداره های داخلی و سطوح غیر قابل دسترس
  •  کیفیت و سرعت بالای عملیات شستشو
  •  جلوگیری از نیاز به تعویض مخزن
  •  بازیابی کارایی اولیه میکسر

شستشوی ماشین آلات کشاورزی و ساختمانی با دستگاه کارواش صنعتی

. ماشین آلات ساختمانی مانند میکسر آسفالت، فینیشر، غلتک، لودر، بولدوزر، بیل مکانیکی، ماشین های حفاری و … بیشترین آلودگی را به خود جذب می کنند. اجزای حساس ماشین آلات مانند سطوح دارای پوشش رنگ، سطوح دارای پوشش لاستیکی، شیشه ها و … بیشتر در معرض آسیب هستند و  نباید اجازه داده آلودگی های نقش بسته بر روی آن ها به دستگاه صدمه ای وارد کند. اگر به روند تمیز نمودن و شستشوی ماشین آلات صنعتی و معدنی توجهی نشود، این بی توجهی و عدم رسیدگی تأثیر منفی بر طول عمر ماشین آلات و کارایی آن ها می گذارد.

ماشین آلات کشاورزی ابزارهای حرفه ای هستند که برای تولید مواد غذایی سالم و تمیز، نظافت و شستشوی منظم آن ها اهمیت و ضرورت دارد و می تواند یک مزرعه را زنده و سالم نگه دارد. تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی نیاز به نگهداری دوره ای دارند تا بتوانند بهترین عملکرد و توانایی خود را ارائه دهند.

شستشوی ماشین آلات کشاورزی و ساختمانی با دستگاه کارواش صنعتی

شستشوی ماشین آلات صنعتی و معدنی با دستگاه کارواش

شستشوی ماشین آلات صنعتی و معدنی با دستگاه کارواشدستگاه واترجت صنعتی سر سخت ترین آلودگی های ماشین آلات ساخت و ساز را پاک می کند. با توجه به این که ماشین آلات صنعتی با آلودگی های شدیدی مانند قیر، گازوئیل، گل و لای، روغن و گریس تهدید می شوند. این دستگاه‌ها در مدل های متنوعی طراحی و تولید شده و به منظور شستشوی ماشین آلات راهسازی و ساخت و ساز واترجت های قدرتمند با فشار عملیاتی ۲۵۰ تا ۵۰۰ بار و حتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. جریان خروجی از واترجت صنعتی تمامی بخش ها و زوایای غیر قابل دسترس ماشین آلات صنعتی را شستشو داده و آلودگی ها را حذف می نماید.

شستشوی ماشین آلات کشاورزی با دستگاه کارواش

شستشوی ماشین آلات کشاورزی با دستگاه کارواش علاوه بر این که فرآیند شستشوی را عمیق و حرفه ای  به انجام می رساند، یک سرمایه گذاری در امر محافظت از ماشین آلات نیز به حساب می آیند. واترجت صنعتی سریع‌تر، دقیق‌تر و عمیق‌تر از هر روش دیگری ماشین آلات کشاورزی مانند تراکتور، کمباین و ده ها نوع دیگر از ماشین های مکانیزه را شستشو می دهند. پیش از انجام عملیات جدید به عنوان مثال قبل از برداشت محصول باید از تمیز بودن تجهیزات و ماشین آلات اطمینان حاصل نمود و در صورت وجود آلودگی باید با واترجت صنعتی شستشو گردند. با استفاده از واترجت صنعتی آب گرم که آب داغ را با فشار بالا پاشش نموده و انواع آلودگی های سخت به ویژه آلاینده های چرب و روغنی را به خوبی از میان برمی دارد و حتی دمای بالای آب سبب صد عفونی شدن ماشین آلات می شود.

بهترین روش شستشوی ماشین آلات ساختمانی

استفاده از شیوه های سنتی و دستی نظافت با توجه به حجم آلانیده های انباشته بر روی این سطوح امری دشوار و زمان بر می باشد. با توجه به تمام چالش های پیش رو در استفاده از شیوه های سنتی، دستگاه های واتر جت صنعتی راهکار مناسب و ایده آلی برای شستشو و حذف لایه های عمیق آلودگی انباشته بر روی این سطوح می باشد.

بهترین روش شستشوی ماشین آلات ساختمانی

دلیل تمیز کردن ماشین آلات راهسازی با استفاده از کارواش صنعتی

واترجت صنعتی دستگاهی مکانیزه و کاربردی برای شستشو و حذف لایه های عمیق آلودگی انباشته بر روی انواع سطوح هموار و ناهموار افقی و عمودی می باشد. استفاده از فشار بالای آب در این دستگاه ها موجب سهولت در شستشو و نظافت انواع سطوح می شود. همچنین استفاده از سامانه های مکانیزه موجب می شود که عملیات شستشو و نظافت در زمان کوتاه تری انجام شود. بر خلاف شیوه های سنتی و دستی نظافت استفاده از سامانه های مکانیزه، موجب سهولت بیشتر در شستشو و نظافت می گردد. از سوی دیگر،‌ شستشو و نظافت با استفاده از شیوه های قدیمی به حجم بالایی از آب و مواد شوینده نیاز دارد،‌ در حالی که استفاده از دستگاه مکانیزه ای چون واترجت صنعتی عملیات شستشو و نظافت را با حجم کمتری از آب و مواد شوینده انجام می‌دهد. همچنین استفاده از واترجت صنعتی آب گرم در عملیات های نظافتی، به واسطه استفاده از پاشش پر فشار آب با حرارت های بالا موجب تسهیل در شستشو و حذف لایه های عمیق آلودگی های چرب و روغنی از روی سطوح می گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا