مقالات آموزشی

معرفی دستگاه نماشوی و اهمیت استفاده از تجهیزات حرفه ای در انجام نماشویی

اینکه در فروشگاه کار میکنید یا اداره و یا انبار کارگاه فرقی ندارد، شما همواره سعی بر تمیز نگه داشتن فضای داخلی آن دارید. اما آیا نظافت نمای بیرونی آن را نیز در نظر دارید؟ نمای بیرونی ساختمان اولین جایی است که مراجعین شما با آن مواجه میشوند. پس نظافت آن همانند نظافت فضای داخلی ساختمان لازم است همواره تمیز نگه داشته شود.

نماشویی چیست

به طور کلی نماشویی، فرایند شستشوی نمای بیرونی ساختمان ( اکثر اوقات جلوی ساختمان ) و پاک نمودن آن از گرد غبار و آلودگی ها است. این آلودگی ها در اثر موارد مختلفی همچون آلودگی هوا، بارش باران و وزش باد همراه با گرد و غبار ایجاد میگردد، و با بجا گذاشتن آثار لک بر روی رنگ، ظاهر کلی ساختمان را تحت تاثیر قرار میدهد. شیشه، سنگ، چوب و در برخی ساختمان ها فلزات مانند آلومینیوم از جمله موارد به کار رفته در نمای ساختمان ها محسوب میشوند. چگونگی شستشوی نمای ساختمان به مواد بکار رفته در آن بستگی دارد. تجهیزات و راه حل های بنا به نوع ساختار نما تعیین میشود تا از وارد شدن آسیب و خسارت به آن جلوگیری شود.

اهمیت نماشویی

به عبارت ساده، جذابیت یک ساختمان تمیز و خوشایند از یک ساختمان با نمای غبار آلود بیشتر است. نمیتوان انکار کرد که نمای تمیز ساختمان شما در پذیرایی و مهمان نوازی اولیه مراجعین به کسب و کار شما تاثیر بسیار زیادی دارد. بنابراین اگر میخواهید مراجعین، رهگذران و افرادی که ممکن است وارد محوطه ساختمان شما شوند تحت تاثیر قرار گیرند، مهم است که از زیبایی و تمیزی ظاهر ساختمان خود اطمینان حاصل کنید. حتی زمانی که ملک در اجاره شما باشد هم از اهمیت این موضوع کاسته نمیشود. استفاده از دستگاه نماشوی ایرانی ابراهیم یکی از روش های کسب کیفیت بالای نظافت و بهبود جلوه نمای ساختمان اداری و تجاری است.

معرفی دستگاه نماشوی

اهمیت استفاده از دستگاه نماشوی

امروزه به یاری فناوری های جدید، شستشوی نمای ساختمان ها فرآیندی سریع و کارآمد مبدل شده است. دستگاه شیشه شور از تجهیزات نظافتی کارآمد در شستشوی نمای بیرونی و حتی درونی ساختمان میباشد. با داشتن این دستگاه حرفه ای میتوانید خودتان در کمترین زمان، بدون صرف هزینه های اضافی مانند نصب داربست و بدون خطرات کار در ارتفاع این کار را به راحتی و از روی سطح زمین انجام دهید. این دستگاه مجهز به پمپ آب برای فرستادن آب به ارتفاع بالا است و با داشتن دسته تلسکوپی آلومینیومی قابلیت شستشوی نمای ساختمان هایی تا ارتفاع ۲۱ متر را برای شما فراهم میکند. انواع مختلف برس ها و پد های طراحی شده برای آن فرایند و شستشوی با کیفیت نمای شیشه ای را برای شما فراهم میکند. وجود سیستم فیلتراسیون، املاح آب را جدا کرده و شستشوی با آب خالص را تضمین میکند. این امر از ایجاد اثر رد و لکه بر سطح نمای ساختمان جلوگیری به عمل می آورد. طراحی ارگونومیک مقاومت و کیفیت بالای ساخت در دستگاه نماشوی استفاده از آن را مقرون به صرفه، کاملا بی خطر و کم هزینه تر از روش نصب داربست و کار در ارتفاع میکند.

نحوه عملکرد سیستم فیلتراسیون دستگاه نماشو

سیستم فیلتراسیون در دستگاه شستشوی نما، از مخزنی با دانه های رزین تشکیل شده است. این دانه ها شکل کروی دارند و دارای یک بخش یونی متحرک و یک بخش یونی ثابت هستند. حرکت آب در میان این دانه ها باعث تبادل یونی بین آب و رزین میگردد و با یون های متحرک رزین جایگزین میشوند. آنیون و کاتیونی بودن بستر رزینی، یون های موجود در آب ورودی را جدا نموده و آب تصفیه شده از سمت دیگر فیلتر خارج میگردد. با توجه به جایگزین شدن یون های متحرک در این سیستم فیلتراسیون، عملکرد فیلتر رزین دائمی نیست. مدت عملکرد فیلتر با توجه میزان استفاده از دستگاه و سختی آب مورد استفاده برای شستشوی نما متغیر میباشد و فیلتر بعد از مدتی نیاز به تعویض دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا