مقالات آموزشی

نظافت باغ وحش با تجهیزات پیشرفته نظافت صنعتی

باغ وحش به عنوان یکی از جاذبه های تفریحی است که گونه های مختلفی از جانداران نگه داری می شود و در روزهای سال بازدید کنندگان زیادی دارد. در این مراکز نیاز به نظافت و تمیزی بسیار بالا بوده و همواره باید فضولات و آلودگی های حیوانات به طور مرتب و مداوم حذف شود. بازدید کنندگان هنگام رفت و آمد آلودگی و زباله با خود می آورند و بر سرعت کثیف شدن باغ وحش می افزاید. نظافت پیوسته باغ وحش برای حفظ امنیت جانداران و هم چنین سلامت بازدید کنندگان کاملاً ضرورت دارد و از مهم ترین معیارهای جذب بازدید کننده و جلب رضایت آن ها می باشد. از همین رو محل زندگی حیوانات و محل تردد افراد باید همواره در شرایط تمیزی قرار داشته باشد. وسعت بالا و حجم زیاد آلودگی نظافت را با دشواری رو به رو ساخته و هزینه های زیادی نیز در پی دارد. به منظور رفع این مشکل بهره مندی از شیوه های مکانیزه یعنی استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی به میزان قابل توجهی مشکلات نظافت باغ وحش را از میان بر می دارد.

اهمیت نظافت باغ وحش با روش مناسب

اهمیت نظافت باغ وحش با روش مناسبهنگام تمیز نمودن باغ وحش باید مراقب بود که مزاحمتی برای حیوانات به ویژه گونه های حساس به صداهای غیر معمول، ایجاد نشود و البته تجهیزات به کار گرفته شده نباید آرامش بازدید کنندگان را بر هم زند. مناسب ترین شیوه برای نظافت بخش های مختلف باغ وحش استفاده از دستگاه هایی همانند سوییپر و واترجت صنعتی خواهد بود که علاوه برای دارا بودن سرعت و کیفیت بالا در امر نظافت، مزاحمت و مشکلی برای حیوانات به وجود نمی آورد. با بهره مندی از ماشین آلات مکانیزه و پیشرفته نظافتی نظافت دائمی و منظم به راحتی انجام می پذیرد و در کنار آن هزینه های عملیاتی نیز کاهش پیدا می کند.

کاربرد دستگاه نظافت صنعتی سوییپر در باغ وحش

کاربرد دستگاه نظافت صنعتی سوییپر در باغ وحشسوییپرها جهت نظافت سطح زمین در محیط های گوناگون طراحی شده اند و به دلیل کارایی و سازگاری بالا با محیط برای نظافت محوطه باغ وحش کاربرد دارند. مسیرهای بیرونی محل زندگی حیوانات یعنی بخش هایی که بازدید کنندگان در رفت و آمد هستند، به وسیله دستگاه نظافت صنعتی سوییپر تمیز می شوند. سوییپرهای خودرویی در مدل ها و اندازه های متنوعی طراحی و تولید شده اند که نظافت مسیرهای مختلف امکان می پذیرد و برای تمیز نمودن قسمت هایی که پهنای کمتری دارند سوییپر دستی مورد استفاده قرار می گیرد. سوییپر صنعتی مانور پذیری بالایی دارد و در مسیر حرکت خود و در گوشه ها و کناره ها گرد و خاک و زباله های کوچک و بزرگ را به طور کامل جمع آوری می نماید و کاربر بدون دخالت فیزیکی در فرآیند نظافت تنها به هدایت دستگاه می پردازد. با توجه به ویژگی مکنده صنعتی در برخی موارد نظافتی جهت جمع آوری آلودگی ها از محیط میتوان از این دستگاه نیز در فرایند نظافت باغ وحش استفاده نمود.

کاربرد واترجت صنعتی در باغ وحش

کاربرد واترجت صنعتی در باغ وحشدستگاه نظافتی کارواش صنعتی یک شوینده فشار قوی است که برای از میان برداشتن انواع آلودگی های سخت و عمیق به کار می رود. در باغ وحش ها مناطق زندگی حیوانات به سرعت آلوده می شود و برای نظافت آن واترجت صنعتی عملکردی بی نظیر ارائه می دهد. شوینده فشار قوی قادر خواهد بود با شستشوی سریع و پر قدرت محیط را از آلودگی ها و فضولات حیوانی پاک کند. تمیز نگه داشتن ناحیه سکونت حیوانات علاوه بر این که شرایط استاندارد و بهداشتی را برای موجودات زنده فراهم می آورد، جنبه های دیداری را برای بازدید کنندگان خوشایند می سازد. با استفاده از دستگاه نظافت صنعتی واترجت نظافت های روتین و روزانه قفسه ها و محوطه های نگه داری حیوانات، برای نیروهای انسانی بسیار آسان شده و بدون نگرانی از آسیب به جانداران در کوتاه ترین زمان و با بهترین کیفیت بخش های مورد نظر شستشو می گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا