مقالات آموزشی

نکات کلیدی ارتقای بهداشت با دستگاه زمینشوی

یک کسب و کار در محیط آلوده به موفقیت نخواهد رسید و گاهی این موضوع مهم نادیده گرفته می شود. در هر محیطی بنا به نوع کاربری آن فضا باید استانداردهای بهداشتی و نظافتی اجرا گردد و پیش از هر چیز دیگری نباید تمیزی سطح زمین فراموش شود. پاکیزه نگه داشتن سطوح کف فرآیندی پیشگیرانه است که سرعت انتشار و انتقال میکروب و بیماری را کاهش داده و در نهایت به حفظ سلامت کارکنان و مشتریان می انجامد. کفش های افراد به طور دائم با خاک و آلودگی تماس دارد و باکتری را از هر جایی به جای دیگر پخش کرده و بستر را برای رشد هر چه بیشتر میکروب فراهم می کند. براساس مطالعات انجام شده باکتری ها بیشتر از سایر نقاط روی کفش ها هستند و بنابراین نظافت و شستشوی کف برای افزایش موفقیت مشاغل و ارتقای بهداشت محیط نقشی پر رنگ و بسیار مهم دارد. اسکرابر صنعتی تجهیزی مناسب و کارآمد برای شستشوی زمین می باشد که علاوه بر نظافت روزانه برای ضدعفونی شدن سطوح نیز کاربرد دارد. ارتقای بهداشت با دستگاه زمینشوی امری است که در حال حاضر می تواند بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد.

 

ارتقای بهداشت با اسکرابر - زمین شوی صنعتی
ارتقای بهداشت با اسکرابر

 

کنترل آلودگی با دستگاه زمینشوی صنعتی

مرکز جهانی کنترل و پیشگیری از بیماری ها، توصیه می کند که در هر فضایی سطح زمین به طور مرتب تمیز گردد و سپس با ضدعفونی کننده مناسب که برای از بین بردن ویروس، باکتری و میکروب کاربرد دارد، ضدعفونی شوند. به همان میزان که تمیز نگه داشتن سطوح حائز اهمیت است، انتخاب روش و تجهیزات مناسب برای شستشو و ضدعفونی کف امری بسیار مهم تلقی می شود. کنترل آلودگی سطوح به ویژه در مراکز درمانی، صنعتی، تجاری و به طور کلی همه فضاهای شلوغ و پر رفت و آمد با استفاده از سطل و تی به دست نمی آید بلکه دستگاه کف شوی صنعتی است که با دارا بودن عملکرد مکانیزه و حرفه ای می تواند بخش بزرگی از آلودگی های پراکنده شده روی سطح را کنترل نماید.

 

نکات ضدعفونی نمودن سطوح کف

– مواد ضدعفونی کننده مختلفی برای از بین بردن ویروس ها و باکتری ها به اثبات رسیده اند که بهتر از موادی استفاده شود که به افراد و یا به کفپوش و دیگر اجسام آسیبی وارد نکند.

– پیش از ضدعفونی کردن گرد و خاک و زباله ها باید جمع آوری شوند.

– با استفاده از دستگاه زمین شوی دستی یا خودرویی سطح شستشو گردد.

 

نحوه ضدعفونی و ارتقای بهداشت با دستگاه زمینشوی

دستگاه کف شوی صنعتی ابزاری مکانیزه و تخصصی برای شستشو و خشک کردن هم زمان سطوح کف از جنس سخت می باشند و به دلیل آن که سیستم برس زنی قدرتمند و سیستم خشک کن پیشرفته دارد، شستشو را با کیفیتی بی نظیر به انجام می رساند، اما در کنار این ویژگی، کف شوی می تواند برای ضدعفونی شدن سطوح نیز کاربرد داشته باشد. این کار به سه روش امکان پذیر است:

 

ارتقای بهداشت با اسکرابر - زمین شوی صنعتی
ارتقای بهداشت با اسکرابر

 

پر کردن مخزن دستگاه از محلول ضدعفونی کننده

همه دستگاه های کف شوی صنعتی دارای دو مخزن جداگانه آب تمیز و آب کثیف هستند و برای ارتقای بهداشت با دستگاه زمینشوی به مخزن آب تمیز آن می توان مواد شوینده یا ضدعفونی کننده مناسب افزود؛‌ موادی که از سوی کارخانه سازنده دستگاه تایید شده اند، آسیبی به دستگاه نمی رسانند و الکلی نیستند.

 در این روش می توان ماده ضدعفونی کننده را به مخزن دستگاه اضافه کرد و بدون آن که سیستم مکش فعال باشد، زمین شوی صنعتی در محیط حرکت کند، سطح را شستشو داده و ضدعفونی کند و زمانی برای باقی مانده ماده روی زمین اختصاص داده شود.

 پس از آن که گذشت مدت زمان کافی اطمینان حاصل شد، سیستم مکش کف شوی را فعال نموده و محلول از روی سطح جمع آوری می شود. هنگام استفاده از این روش باید توجه داشت که ساعت شلوغی و رفت و آمد زیاد نباشد تا ایمنی افراد حاضر در محیط از لحاظ لغزش و سر خوردن حادثه ای روی ندهد.

 

پاشش ماده ضدعفونی کننده و جمع آوری با دستگاه زمینشوی

در مسیر ارتقای بهداشت با اسکرابر می توان این رویه را پیش گرفت که ابتدا ماده ضدعفونی کننده مورد نظر (ماده تایید شده و بی خطر برای کف شوی صنعتی) بر روی سطوح به صورت دستی پاشش شده و بعد از گذشت زمان کافی، دستگاه در محیط به حرکت در آمده و هم زمان با شستشو، محلول ضدعفونی کننده را جمع آوری کرده و زمین را خشک می کند.

در هر دو روش، در پایان عملیات شستشو، مخازن دستگاه باید تخلیه شوند و مخزن آب کثیف کاملا شستشو و ضدعفونی گردد چرا که می تواند باکتری ها را در خود جای دهد. علاوه بر مخازن، برس یا برس های دستگاه، لاستیک تی و شیلنگ ها به راحتی قابل دسترس، شستشو و ضدعفونی هستند. هنگام ضدعفونی این قطعات استفاده از دستکش، ماسک یا محافظ صورت ضروری بوده می باشد. دستگاه باید در محل مناسب تخلیه و نظافت گردد.

 

اسکرابر آنتی باکتریال

کف شوی بیمارستانی یا آنتی باکتریال از ابتدا به صورت طراحی و تولید شده که قادر است طی سه روز کاری ۹۹/۹۹ درصد باکتری ها و ویروس های زمین را از میان بردارد. این رده از تجهیزات مکانیزه نظافتی با هدف ارتقای بهداشت با اسکرابر ساخته شده اند و جهت به کارگیری در محیط های دارای حساسیت بهداشتی بالا مانند بیمارستان و دیگر مراکز درمانی و … بسیار مناسب هستند. بدنه این دستگاه از مواد معدنی تشکیل شده که خاصیت آنتی باکتریالی دارد و امکان مواد شوینده و ضدعفونی کننده به همراه آن نیز وجود دارد.

 

ارتقای بهداشت با اسکرابر - زمین شوی صنعتی
ارتقای بهداشت با اسکرابر

 

ارتقای بهداشت با اسکرابر

بهداشت محیط به طور مستقیم با سلامتی و ایمنی افراد در ارتباط است و از همین رو در هیچ محیطی نباید نسبت به آن بی توجهی و غفلت داشت. دستگاه کف شوی صنعتی ماشینی برای دستیابی به پاکیزگی فوق العاده با سرعت عمل، کارایی و ایمنی بالا می باشد که بهره مندی از آن به فضای خاصی محدود نشده و در همه زمینه های صنعتی، تجاری، درمانی، آموزشی و ده ها زمینه دیگر امکان بهره گیری از آن وجود دارد. در شرایطی که حفظ بهداشت محیط و ضدعفونی نمودن سطوح بیش از هر زمان دیگری ضرورت و اهمیت پیدا کرده، کاربرد دستگاه زمینشوی صنعتی نمایان و برجسته خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا