مقالات آموزشی

تضمین سلامت و بهداشت اماکن درمانی با اسکرابر

شستشو و نظافتی موثر و با کیفیت سطوح کف تنها با استفاده از دستگاه های مکانیزه نظافتی امکان پذیر می باشد. دستگاه های اسکرابر یا کف شویی صنعتی تجهیزات مکانیزه ایی می باشند که به منظور شستشو و نظافت موثر سطوح کف و با هدف کاهش در مصرف منابع طبیعی و حمایت از محیط زیست تولید و به بازار عرضه شده اند. علاوه بر این، اسکرابر ها با کاهش در مصرف آب و زمان لازم برای نظافت نقش مهمی در کاهش هزینه ها و افزایش سود آوری ایفا می نمایند. در ادامه این مقاله به بررسی نقش اسکرابر ها در حفظ سلامت محیط های بهداشتی و درمانی خواهیم پرداخت.

حذف عوامل بیماری زا و میکروب ها از مراکز درمانی و آسایشگاه ها

اسکرابرحضور و تردد جمعیت در اماکنی چون خانه سالمندان، مهد های کودک و مراکز درمانی که نیازمند سطوح بالای بهداشتی می باشند، بی شک انتشار و تکثیر عوامل بیماری زا را در پی دارد. یکی از عوامل موثر در انتشار و تکثیر عوامل بیماری زا در چنین محیط هایی، استفاده از شیوه های سنتی نظافت می باشد که به واسطه عدم توان کافی در از بین بردن کامل عوامل بیماری زا می تواند موجب بیماری افراد گردد. از این رو استفاده از شیوه های نوین نظافتی و به کارگیری دستگاه نظافت صنعتی ای مانند اسکرابر بیمارستانی یا آنتی باکتریال، که با توجه به نیاز های نظافتی مراکز درمانی طراحی و ساخته شده است گزینه مناسبی برای شستشو و ضد عفونی سطوح کف در چنین اماکنی می باشد. اسکرابر های بیمارستانی با از بین بردن و حذف انواع عوامل بیماری زا نقش مهمی در ارتقا سطوح بهداشتی محیط ایفا می نمایند.

شستشوی سطوح با اسکرابر صنعتی

کاربرد اسکرابر آنتی باکتریالاستفاده از تکنولوژی های مهندسی در تولید و ساخت دستگاه اسکرابر موجب ارتقا کیفیت نظافت می گردد. از جمله مزایای استفاده از دستگاه اسکرابر برای شستشوی سطوح می توان به کاهش قابل ملاحظه در مصرف آب و مواد شوینده اشاره نمود که علاوه بر سازگاری بالا با محیط زیست و کاهش هزینه ها، به واسطه کاهش در مصرف مواد شوینده در مقایسه با شیوه های سنتی، نقش موثری در بهبود هوای محیط دارد. با توجه به رعایت اصول بهداشتی و ارتقا استاندارد ها در محیط هایی با حساسیت بال چون اماکن درمانی و مراکز نگهداری از سالمندان و کودکان، از اسکرابر های آنتی باکتریال استفاده می گردد. اسکرابر های بیمارستانی یا آنتی باکتریال کاملا مشابه دیگر اسکرابر ها بوده اما به واسطه استفاده از نانو یون های نقره در ساختار بدنه و مخازن آب تمیز و آب کثیف دستگاه علاوه بر شستشو و از بین بردن آلاینده ها، می تواند سطوح را ضد عفونی نماید. اسکرابر های آنتی باکتریال ظرف مدت ۳ روز می توانند باکتری ها و عوامل بیماری زای محیط را تا۹/۹۹% از بین برده و مانع از تکثیر مجدد آنها می گردند.

مزایای استفاده از دستگاه اسکرابر در نظافت

اسکرابر آنتی باکتریالکاهش در تعداد نیروی خدماتی و در نتیجه کاهش هزینه های مرتبط با بخش نظافت از جمله ویژگی های مهم خرید اسکرابر صنعتی یا کف شوی و استفاده از آن در محیط های مختلف می باشد. از سوی دیگر کاهش در مصرف آب و مواد شوینده با توجه به بحران کم ابی سال های اخیر و آسیب های وارد انده به محیط زیست که ناشی از مصرف نادرست مواد شیمیایی و تخلیه فاضلاب های الوده به مواد شیمیایی در محیط زیست می باشد، از دیگر ویژگی های این دستگاه ها می باشد که موجب افزایش مصرف آنها در امور نظافتی در سالهای اخیر گردیده است. سطح صدای این دستگاه ها پایین بوده و از این رو بدون ایجاد مزاحمت برای افراد حاضر در محیط می توانند در هر ساعت از شبانه روز عملیات نظافت را انجام دهند.

مزایای استفاده از اسکرابر بیمارستانی

اسکرابر آنتی باکتریالدستگاه های اسکرابر بیمارستانی و آنتی باکتریال علاوه بر داشتن ویژگی های کف شوی های معمولی به واسطه استفاده از مواد غیر ارگانیک در ساختار بدنه دستگاه، می توانند سطوح را ضد عفونی نموده و نقش موثری در کنترل و ممانعت از سرایت بیماری ها ایفا می نمایند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا