مقالات آموزشی

انواع کارواش صنعتی و موارد استفاده از آن

شستشوی سطوح مختلف و تجهیزات از جمله فرایند هایی است که در نگهداری بهینه محیط و دستگاه ها و اطمینان از عملکرد صحیح آنها تاثیر گذاری بالایی دارد. کاربرد شیوه ها و دستگاه های مکانیزه در فرایند نظافت چنین سطوحی میتواند به میزان زیادی در بهینه سازی نظافت موثر واقع شود. از  جمله تجهیزاتی که میتواند به طور موثر و کارآمد در نظافت سطوح و تجهیزات مورد استفاده قرار گیرد، انواع کارواش صنعتی یا دستگاه واترجت است.

دستگاه کارواش صنعتی یا واترجت یکی از تجهیزات نظافت صنعتی می باشد که با فشار بالای آب موجب از بین رفتن آلودگی و جرم از روی اجسام و کف می شود. دستگاه واترجت صنعتی در اندازه ها و مدل های مختلف طراحی و تولید می شود که هر کدام به منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل خریدار باید در انتخاب واتر جت دقت کند و مناسب ترین دستگاه را برای هدف مورد نظر تهیه کند. شناخت انواع واترجت صنعتی و ویژگی های آن به شما در انتخاب دستگاه مناسب محیط و مصرف مورد نظر شما کمک کرده و از هدر رفت سرمایه تان جلوگیری خواهد نمود.

انواع کارواش و واترجت صنعتی براساس کاربرد

تنوع تجهیزات کارواش و واترجت های صنعتی ویژگی ها و کاربرد های مختلفی دارند. این تنوع کاربری و ویژگی ها، با توجه به بخش های اصلی انواع کارواش صنعتی تعیین شده و کیفیت و کارایی دستگاه را تعیین می کند. تمامی دستگاه های کارواش صنعتی از چهار بخش اصلی پمپ، موتور بنزینی یا موتور الکتریکی، نازل و شیلنگ تشکیل شده است. همچنین در کنار واترجت لنس و یک شیلنگ دیگر برای اتصال به منبع آب وجود دارد. واحد اندازه گیری فشار آب بار می باشد و متناسب با سطح و فضایی مورد نظر، انتخاب می شود. نوع کاربری و قیمت انواع واترجت صنعتی بر اساس فاکتور های ذکر شده تعیین می شود.

کارواش خانگی

کاربرد خانگی انواع دستگاه کارواش و واترجت صنعتیاین رده از انواع واترجت های صنعتی مناسب فعالیت های خانگی می باشد. این رده دستگاه کارواش صنعتی با ایجاد فشار آب کمتر از ۱۰۰ بار در دسته کارواش های خانگی قرار گرفته و برای شستشوی فضای سبز و دوچرخه، موتورسیکلت و ماشین های کوچک مناسب می باشند. از انواع این مدل کارواش صنعتی هم می توان در نظافت سطوح کف و محوطه با مساحت کوچک نیز استفاده کرد. کارواش و واترجت خانگی با قیمت کمتری نسبت به دستگاه ها نیمه صنعتی و صنعتی ارائه شده و تهیه آن برای کاربری خانگی مقرون به صرفه است. در هنگام خرید انواع کارواش خانگی می توانید از تجهیزات و لوازم جانبی استفاده نمایید که در قیمت خرید آن تاثیرگذار خواهد بود.

کارواش نیمه صنعتی

واترجت های صنعتی با توان تولید فشار بالای ۱۰۰ بار، در دسته انواع کارواش نیمه صنعتی قرار میگیرند. این رده از انواع واترجت نیمه صنعتی برای شست و شوی ماشین و دیگر وسایل نقلیه، دریچه ها، لوله های و ناودان ها قابل استفاده هستند. فشار تولید شده توسط کارواش های نیمه صنعتی در نظافت و شستشوی استخر، وان و نرده ها نیز کارآیی داشته و به راحتی میتواند در جرم زدایی و لایروبی از آنها به کار گرفته شود. از انواع واترجت نیمه صنعتی میتوان در نظافت محوطه کارگاه، لایروبی و شستشوی تجهیزات و محیط های نسبتا بزرگ استفاده نمود.

کاربری انواع کارواش و واترجت صنعتی

پمپ کارواش های صنعتی که در این رده قرار دارند قادر به تولید فشار آب تا ۳۰۰۰ بار را برای کاربری هستند. از کاربرد های انواع واترجت صنعتی یا کارواش میتوان به شستشوی وسایل نقلیه سنگین و محوطه های سنگی و آجری اشاره داشت. با توجه به فشار خروجی از نازل های این دستگاه، در استفاده از آن باید تمامی اصول ایمنی کار با تجهیزات مکانیزه صنعتی رعایت شود تا از سلامت کاربر حین کار با دستگاه کارواش صنعتی اطمینان حاصل شود. کاربرد انواع کارواش صنعتی در محیط های صنعتی که لایروبی از تجهیزات نیاز بوده و با آلودگی های سرسخت و عمیق مواجه هستید راهکار مناسبی است.

سایر دسته بندی انواع کارواش صنعتی

مانند هر دستگاه مکانیزه دیگری انواع واترجت و کارواش صنعتی نیز برای تامین انرژی خود به منابع تغذیه نیازمندند. در این بین انواع واترجت صنعتی از نظر منبع تغذیه به دو دسته برقی و بنزینی یا دیزلی تقسیم می شود. با توجه به موقعیت کاربری در مکان مورد استفاده دستگاه و نوع آلودگی می توانید از هرکدام از آن ها استفاده نمایید.

کاربرد انواع کارواش صنعتی

کارواش برقی

واترجت برقی یکی از دسته بندی های انواع واترجت صنعتی بر اساس منبع تغذیه می باشد. این نوع واترجت با بهره گیری از موتور الکتریکی برای تامین انرژی لازم برای کارکرد موتور پمپ، نیاز به پریز برق دارد. اغلب انواع کارواش نیمه صنعتی و خانگی در دسته کارواش های برقی قرار میگیرند.

کارواش بنزینی / دیزلی

این نوع واترجت برای تامین انرژی خود از بنزین و دیزل استفاده می کند و در سایز های مختلفی طراحی می شود و بیشتر برای کاربردهای صنعتی و سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه این دسته از انواع کارواش صنعتی دود و صدا تولید میکنند، نباید در محیط های داخلی مورد استفاده قرار گیرند. عملکرد این نوع واترجت ها تفاوت چندانی با نمونه برقی ندارد، اما با توجه به توان بیشتر پمپ در تولید آب با فشار بالا اغلب برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

واترجت آب گرم و سرد

واترجت آب سرد قیمت مناسب تری دارد و مناسب شستشوی انواع سطوح می باشد و مناسب عملیات های نظافت و شستشوی خانگی یا نیمه صنعتی می باشد. اما گاهی با توجه به نوع سطح مورد نظر و آلودگی موجود در بعضی از صنایع برای نظافت و شستشو باید از واترجت آب گرم استفاده کرد. این دسته از انوع کارواش صنعتی با افزایش دمای آب موجب می شود که بافت آلوده بر اثر ضربه ِ آب پر فشار و دمای بالا به راحتی از سطح جدا شود. به دلیل مجهز بودن این نوع واترجت صنعتی به مخزن گرمایشی قیمت آن نسبت به واترجت آب سرد بیشتر است.

شستشوی سطوح و تجهیزات صنعتی با انواع واترجت و کارواش صنعتی

انواع لوازم جانبی واترجت صنعتی

در کنار این واترجت ها می توان از لوازم جانبی متنوعی استفاده کرد. این لوازم، شامل برس متصل به نازل برای شستشو محیط های با آلودگی سرسخت و همچنین نوعی لنس دارای طول متفاوت برای استفاده از واترجت صنعتی برای شستشوی نقاط دور از دسترس، می باشند. همچنین می توان در کنار این واترجت ها از مواد شوینده نیز استفاده کرد اما باید این قابلیت در دسترس باشد.

نکات مهم قبل از انتخاب دستگاه کارواش

خریدار قبل از انتخاب یک دستگاه واترجت باید به چند نکته توجه داشته باشد:

  • مکان استفاده دستگاه و سطحی که باید شست و شو شود
  • حجم آلودگی که باید با انواع کارواش نظافت شود
  • میزان قدرت واترجت و منبع تغذیه آن که به مساحت و مشخصات فضای مورد استفاده بستگی دارد.
  • در نظر گرفتن منبع تغذیه و سهولت دسترسی به آن

با در نظر داشتن این نکات، شما میتوانید دستگاه واترجت صنعتی مورد نظر خود را به راحتی از بین انواع دستگاه کارواش انتخاب نموده و به سطح مطلوب نظافت در محیط مورد نظر خود دست یابید. بهره گیری از مشاوره و راهنمایی کارشناسان شرکت ابراهیم به شما در انتخاب بهینه دستگاه کارواش مناسب برای شستشوی محوطه مورد نظر شما تاثیر بسیاری خواهد داشت و از اتلاف سرمایه شما جلوگیری خواهد نمود.

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا