مقالات آموزشی

ویژگی های استفاده از جاروبرقی صنعتی در نظافت

در دنیای مدرن و پیشرفته امروزی استفاده از شیوه های نوین و دستگاه های مکانیزه به منظور انجام امور نظافتی از اهمیت ویژه ایی برخوردار می باشد. جایگزین نمودن شیوه های متداول و سنتی نظافت با شیوه های نوین و به کارگیری دستگاه های مکانیزه نظافتی که متناسب با نیاز های نظافتی محیط می باشند علاوه بر کاهش هزینه ها و زمان لازم برای نظافت موجب ارتقا کیفیت نظافت شده و نقش مهمی در تامین ایمنی و سلامت محیط کار ایفا می نمایند. در این میان از بین انواع تجهیزات نظافت صنعتی، دستگاه های جاروبرقی صنعتی گزینه ای مناسب و کارآمد برای انجام امور نظافتی در محیط کارخانه ها می باشند.

جمع آوری آلاینده ها از محیط های وسیع

جاروبرقی صنعتی مناسب با نیازصنایع بزرگ در راستای تامین سلامت و ایمنی کارکنان و هم چنین استفاده از حداکثر ظرفیت تجهیزات و دستگاه ها نیازمند نظافت مستمر و پی در پی می باشند. به عبارت دیگر، دستگاه ها و تجهیزات صنعتی به منظور افزایش عمر مفید و باز دهی بالا به نظافت موثر، با کیفیت و منظم نیاز دارند. از سوی دیگر انجام امور نظافتی در محیط صنایع و کارخانه ها باید به گونه ایی باشد که هیچ گونه خللی در عملکرد دستگاه ها و تجهیزات صنعتی و  پرسنل شاغل در محیط وارد ننماید، چرا که ایجاد توقف های متوالی و پی در پی ایجاد شده در فرایند تولید می تواند تاثیرات قابل ملاحظه ایی در میزان راندمان کاری و بهره وری داشته باشد. در این میان دستگاه ای جاروبرقی صنعتی به واسطه نحوه عملکرد دستگاه مکنده و تجهیز به انواع نازل ها و لوازم جانبی نه تنها نظافت موثر و با کیفیت محیط را در زمانی کوتاه انجام می دهند بلکه هیچ گونه خللی در عملکرد تجهیزات، دستگاه ها و پرسنل وارد نکرده و نقش موثری در افزایش راندمان کاری و سودآوری کسب و کار ایفا می نمایند.

تاثیر جاروبرقی صنعتی در سلامت پرسنل

نحوه انتخاب جاروبرقی صنعتیدستگاه های جاروبرقی صنعتی به واسطه استفاده از فیلتر هپا توانایی بالایی در جداسازی ذرات ریز داشته و مانع از باز نشر ذرات در محیط می شوند. فیلتر های هپای استفاده شده در دستگاه های جاروبرقی صنعتی به واسطه استفاده از شبکه بندی بسیار ریز و متراکم توانایی بالایی فیلتراسیون و جداسازی ذرات تا ۳/۰ میکرون دارد. این ذرات به واسطه ابعاد ریز به راحتی وارد سیستم تنفسی افراد شده و می توانند موجب بیماری های حاد تنفسی شوند. این در حالیست که دستگاه های جاروبرقی صنعتی با جمع آوری موثر ذرات ریز گرد و غبار مانع از انتشار این ذرات در محیط پیرامون شده و  محیطی کاملا ایمن و سالم را برای پرسنل فراهم می نمایند.

نظافت عمیق و موثر با دستگاه جارو برقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی یا مکندهدستگاه های مکنده یا جارو.برقی صنعتی به واسطه تجهیز به انواع نازل ها به راحتی می توانند به نقاط دور از دسترس و دشوار دسترسی داشته و نظافت موثر این بخش ه را انجام دهند. دستگاه ها ی جاروبرقی صنعتی مجهز به موتور های قدرتمند مکنده بوده و از این رو توانایی بالایی در مکش آلاینده های مایع و جامد دارند. دستگاه های مکنده صنعتی با بیرون کشیدن تمامی آلاینده ها از داخل خلل و فرج سطوح و شیار ها موجب ارتقا کیفیت نظافت محیط می شوند.

 

 

کاربرد های متنوع جاروی صنعتی

مکنده یا جاروبرقی صنعتیدستگاه های جاروبرقی صنعتی علاوه بر اینکه برای نظافت و حذف آلاینده ها از محیط به کار می روند، کاربرد ویژه ایی در جمع آوری و بازگشت مواد هدر رفته در چرخه تولید دارند. از دیگر کاربرد های دستگاه های مکنده می توان به انتقال مواد از نقطه ایی به نقطه دیگر اشاره نمود. عملیات انتقال مواد معمولا با دستگاه های مکنده هواکار انجام می گیرد. میزان توان دستگاه در مکش و جا به جایی مواد ارتباط مستقیمی با قدرت مکش دستگاه دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا