مقالات آموزشی

مزایای استفاده از سوییپر صنعتی در نظافت شهری

در دنیای مدرن و پیشرفته امروزی که با سرعتی روز افزون به سمت صنعتی شدن پیش می رود، ابزار آلات به کار گرفته شده در عملیات های نظافتی نیز دستخوش تغییر شده و از مدل های دستی به مدل های مکانیزه و صنعتی ارتقا یافته اند. در این میان جارو های دستی نیز که برای نظافت محیط و جمع آوری آلاینده های خشک از روی سطوح به کار گرفته می شدند نیز به جارو های مکانیزه یا به عبارت دیگر، دستگاه های سوییپر تبدیل شده اند. جایگزینی شیوه های سنتی با روش های نوین و استفاده از تجهیزات مکانیزه نقش مهمی در کاهش هزینه ها و زمان داشته و در نهایت افزایش بهره وری و سود آوری ر ا در پی خواهد داشت.

 

آشنایی با عملکرد سوییپر صنعتی

سوییپر صنعتیسوییپر صنعتی یا جاروی خیابانی دستگاهی پر کاربرد در نظافت می باشد که با جمع آوری انواع آلاینده های خشک، سطوح معابر و خیابان های شهر را نظافت می نماید. دستگاه سوییپر مجهز به یک یا دو برس در قسمت جلو می باشد که حرکت دورانی این برس ها موجب هدایت آلاینده ها و زباله ها به قسمت میانی می شوند. در نهایت آلاینده های جمع آوری شده در بخش میانی با حرکت دورانی برس مرکزی به داخل مخزن زباله منتقل می شوند.

 

 

ویژگی های سویپر صنعتی

سویپر شهریسوییپر ها در دو مدل دستی و سرنشین دار تولید و به بازار عرضه می شوند. پهنای کاری این دستگاه ها بسته به نوع هدایت آن، از ۹۵ تا ۱۹۰ سانتیمتر متغیر می باشد. در برخی از مدل های سوییپر سرنشین دار، تخلیه مخزن زباله توسط جک هیدرولیکی انجام می گیرد که امکان تخلیه زباله تا ارتفاع یک و نیم متر را فراهم می آورد. برخی دیگر از مدل ها به واسطه نظافت فیلتر، مجهز به سیستم تکاننده فیلتر می باشند که موجب بهبود در عملکرد سیستم فیلتراسیون می گردد. برس های جانبی و میانی دستگاه سوییپر به منظور افزایش قدرت مانور دستگاه، افزایش طول عمر مفید قطعات و برس ها و هم چنین بهبود کیفیت در نظافت و عبور از سطوح ناهموار قابل تنظیم می باشند. به منظور افزایش عمر مفید و توان دستگاه در شرایط سخت کاری، بدنه دستگاه سوییپر از فلز ساخته شده است. امکان تجهیز به کابین راننده و سیستم سرمایشی و گرمایشی از دیگر ویژگی های دستگاه سوییپر می باشد. چرخ های به کار رفته در این دستگاه ها به منظور سهولت در حرکت بر روی سطوح سخت توپر بوده و شاسی های آن از جنس فولاد می باشد. سوییپر ها در مدل های برقی، بنزینی و دیزلی در دسترس می باشند.

 

مزایای استفاده از سویپر صنعتی در نظافت معابر شهری

سوییپر صنعتیاستفاده از دستگاه های سوییپر در نظافت سطوح شهر مانع از انتشار ذرات ریز گرد و غبار در محیط می شود. اگر چه استفاده از شیوه های سنتی چون جارو کشی دستی، آلاینده های خشک و حجیم را از روی سطوح جمع آوری می نماید اما توانایی لازم و کافی در حذف آلاینده های ریز را نداشته و در نهایت موجب انتشار گرد و غبار در محیط می شود. این در حالیست که استفاده از دستگاه سوییپر در نظافت شهری نه تنها آلاینده های حجیم را جمع آوری می ننماید بلکه به واسطه سیستم فیلتراسیون و مکش مانع از انتشار ذرات ریز در هوا می شود. از دیگر مزایای استفاده از دستگاه های سوییپر می توان به کاهش در تعداد نیروی خدماتی و افزایش سرعت عملیات اشاره نمود که تاثیر بسزایی در افزایش بهرهوری ایفا می نماید. نظافت و جمع آوری آلاینده ها از جاده ها و هم چنین جمع آوری و حذف شن و ماسه هایی که در فصل زمستان برای تردد راحت تر وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند از دیگر کاربرد های دستگاه های سوییپر می باشد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا