مقالات آموزشی

فیلتر جاروبرقی صنعتی چه ویژگی هایی دارد؟

هنگامی که صحبت از نظافت به میان می آید، نخستین تصویری که در ذهن همه افراد نقش می بندد، دستگاه جاروبرقی می باشد و به ویژه در مراکز صنعتی این ابزار نقش پر رنگ تری ایفا خواهد کرد. رده های گوناگونی از مکنده ها تولید شده است که با توجه به ساختار و نوع پمپی که دارند نوع کارایی آن ها مشخص می گردد. دستگاه های جارو برقی صنعتی دارای قابلیت جمع آوری مواد مایع می باشند و در آن ها سری ضد انفجار نیز وجود دارد که در محیط هایی با خطر آتش سوزی و برای جمع آوری مواد اشتعال زا مورد استفاده قرار می گیرند. جاروهای خانگی، تجاری، نیمه صنعتی و صنعتی پرکاربردترین و کارآمدترین ابزارها به منظور نظافت یک محیط هستند که چه برای نظافت های سطحی و چه نظافت های تخصصی به کار می روند.

فیلتراسیون جاروبرقی صنعتی

فیلتر یکی از مهم ترین بخش های جاروبرقی است و کارایی دستگاه را به طور مستقیم تحت تأثیر خود قرار می دهد. در جاروهای خانگی فیلتر به صورت کیسه ای بوده و مکنده های صنعتی فیلترهایی از نوع ستاره ای و یا کارتریجی دارند. در بسیاری از دستگاه های جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی علاوه بر فیلتر اولیه امکان نصب فیلتر ایمنی فراهم می باشد و در شرایطی به کار می رود که مواد خاصیت پودری داشته باشند که جهت جلوگیری از ورود ذرات ریز به موتور و پمپ مکنده فیلتر ایمنی (هپا) استفاده می شود. فیلترها ذرات گرد و غباری را که به همراه هوا مکش شده اند، در خود نگه می دارد و هوای برگشتی به محیط تصفیه می گردد. فیلترهای ستاره ای به طور معمول از جنس پلی استر ساخته می شوند و به دلیل برخورداری از سطح  مقطع بالا عملیات فیلتراسیون را در سطح کیفی بسیار مطلوبی به انجام می رسانند. فیلتر کارتریجی نیز نوع دیگری از فیلتر مکنده می باشد که ذرات را به خوبی هر چه تمام تر فیلتر سازی می کند. انتخاب فیلتر کارتریجی یا پلی استری به ساختار مکنده بستگی دارد.

نقش فیلتر هپا

ابداع فیلتر هپا تغییراتی اساسی در زمینه نظافت های سنگین به وجود آورد و سبب رفع بسیاری از مشکلات در زمینه جمع آوری برخی از مواد و ضایعات صنعتی گردیده است. به عنوان مثال در بخش صنعت مانند صنایع داروسازی، صنایع غذایی و … بهداشت و نظافت یک امر ضروری تلقی شده و به منظور افزایش سطح ایمنی و سلامت محیط کارخانه و یا کارگاه جاروبرقی صنعتی به همراه فیلتر هپا به کار می رود. ساختار این فیلتر قدرتمند به گونه ای است که ذرات ریز ۰.۳ میکرونی را فیلتر می سازد و فرآیند نظافت را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. فیلتر هپا در رده های خانگی نیز ساخته شده است که می تواند گرد و غبار ریز و عوامل آلرژی زا را از محیط خانه حذف گرداند و هوای درون خانه را برای افرادی که دچار حساسیت و آلرژی هستند، تصفیه کند.

ارتقای سطح کیفیت و کارایی جاروبرقی صنعتی

همان طور که انتخاب یک مکنده صنعتی کارآمد و متناسب با شرایط از اهمیت زیادی برخوردار است، نظافت منظم و مرتب محیط نیز مهم خواهد بود. استفاده از جاروی صنعتی از انباشته شدن آلودگی ها جلوگیری می کند و علاوه بر آن می تواند وسیله ای برای حفظ امنیت و سلامت محیط کاری باشد. به منظور بهبود عملکرد مکنده صنعتی و در عین حال افزایش کیفیت نظافت، تمیز نمودن فیلتر دستگاه ضروری می باشد. با نظافت به موقع فیلتر از گرفتگی و انسداد آن جلوگیری به عمل خواهد آمد که این فرآیند به وسیله سیستم یکپارچه با دستگاه نظافت فیلتر امکان پذیر می گردد. فیلترهای پلی استری قابل شستشو هستند و در صورت لزوم می توان آن زا محفظه خارج نمود، شستشو داد و سپس به جای خود بازگرداند. فیلترهای ستاره ای و کارتریجی به آسانی قابل تعویض می باشند. به این ترتیب با مراقبت از فیلتر جاروبرقی صنعتی و هم چنین تخلیه به موقع مخزن مکنده می توان از عملکرد مطلوب دستگاه و جمع آوری آلودگی ها با قدرت هر چه بیشتر اطمینان حال نمود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا