مقالات آموزشی

نظافت حیاط مدرسه با استفاده از دستگاه سوییپر صنعتی

امر نظافت و بهداشت محیط از جمله موضوعات مهمی است که در هر بخش اداری، تجاری، آموزشی و .. مورد توجه قرار می گیرد. مدارس یکی از این مراکز است که امور نظافتی و بهداشتی آن بطور مستقیم با سلامت دانش آموزان در ارتباط می باشد. در این محیط های آموزشی اغلب حیاطی نسبتا بزرگ و زمین بازی تعبیه شده تا دانش آموزان به بازی و  تفریح در آن بپردازند. تمیزی و نظافت این محیط ها با توجه به وسعت آن ها زحمت زیادی برای نیروی خدماتی داشته و موجب اتلاف وقت آن ها می گردد. به همین دلیل، امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های سویپر صنعتی برای نظافت چنین محیط هایی کاربردی هستند.

 

عملکرد سویپر صنعتی

نظافت مدرسه با سوییپردستگاه سوییپر صنعتی، یک جاروی مکانیزه است که بوسیله چند برس ، سطوح کف را نظافت می نماید. این دستگاه توسط کاربر و بصورت دستی یا خودرویی هدایت می شود. در مدل های دستی، حرکت رو به جلوی دستگاه به دو صورت امکان پذیر است. یک حالت اینکه، کاربر با هل دادن دستگاه آنرا به جلو حرکت دهد و حالت دیگر، تجهیز دستگاه به یک موتور جلوبرنده است تا نیازی به هل دادن کاربر نباشد. در سویپر خودرویی کاربر بر روی صندلی تعبیه شده در بخش جلویی دستگاه می نشیند و مدیریت و کنترل آن را با دید وسیع انجام می دهد. برای جمع آوری خاک، برگ درختان و دیگر آلودگی ها از روی سطح، سوییپر به برس ها جانبی و مرکزی تجهیز شده است. برس جانبی وظیفه جمع آوری زباله ها از اطراف و برس مرکزی وظیفه انتقال آن ها به داخل مخزن را بر عهده دارد.

 

 

مزایای استفاده از سوییپر در مراکز آموزشی

دستگاه سوییپر مزایای متعددی را برای محیط های آموزشی مانند مدارس فراهم نموده است. مهم ترین این مزایا در ادامه شرح داده می شوند.

صرفه جویی در زمان

سویپر صنعتیدر مدارس و محیط های آموزشی دیگر معمولا یک نفر مسئولیت امور خدماتی و نظافتی را بر عهده دارد. این امور گستردگی زیادی داشته و مدت زمان بسیاری از فرد مسئول می گیرد. نظافت حیاط و زمین بازی یکی از این امور است که خود بعلت وسعت بالا وقت گیر بوده و باعث می شود فرد مسئول زمانی برای دیگر امور خود نداشته باشد. در حالیکه با استفاده از دستگاه سوییپر صنعتی بخصوص در مدل های خودرویی که از سرعت عملکرد  بالایی برخوردار است می توان از اتلاف وقت جلوگیری نمود.

 

 

 

نیاز کم تر به نیروی انسانی

دستگاه سوییپر دارایی کارایی بسیار زیادی بوده و تا چند برابر ابزار های نظافتی سنتی بازدهی دارد. این دستگاه بوسیله یک کاربر و به سهولت هدایت می شود. کاربری آسان دستگاه در مدل های خودرویی و عملکرد عالی آن در نظافت سطح طی یک مرحله موجب شده تا سطح با نهایتا یک کاربر نظافت شود و نیازی به نیروهای خدماتی بیشتری نباشد.

 

بهبود سطح بهداشت محیط

نظافت مدرسه با سوییپردر مراکز آموزشی به دلیل حساسیت های بهداشتی دانش آموزان، تمیزی و پاکیزگی محیط از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نظافت سطوح کف حیاط یکی از امور مهمی است که در ارتباط با بهداشت دانش آموزان است. دستگاه سوییپر صنعتی با استفاده از سیستم  فیلتراسیون قدرتمند و موتور مکش گرد و غبار بر روی برس ها ، گرد و غبارات را در حین نظافت جمع نموده و مانع از بازگشت آن ها به محیط می شود. در نتیجه محیط به نحو عالی تمیز شده و سلامت دانش آموزان تضمین می گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا