مقالات آموزشی

سیستم گرمکن در واترجت صنعتی آب گرم

واترجت صنعتی از جمله ابزار های صنعتی هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و قابلیت نظافت و شستشوی سطوح عمودی و افقی و همچنین نظافت دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی را دارند. واتر جت  ها با توجه به دمای آب خروجی از نازل ها به دو دسته آب سرد و آب گرم تقسیم می شوند. با توجه به اینکه تجهیزات در صنایع سطوح چرب و روغنی دارند واترجت آب گرم کاربرد ویژه ای در این صنایع دارند.




واترجت آب گرم فشار قویمزایای واترجت صنعتی آب گرم

با توجه به فشار بالای آب خروجی از نازل های واترجت صنعتی و همچنین دمای بالای واترجت های آب گرم، میتوان عملیات نظافت و چربی زدایی را با کیفیت بالا به انجام رساند. با توجه به اینکه در مولکول های آب گرم انرژی بیشتری نهفته است، این انرژی با فشار زیاد آب، اثر پذیری فوق العاده بالایی در جدا نمودن ذرات آلاینده باقی مانده بر روی سطح دارد، از این رو واترجت صنعتی آب گرم به دلیل قدرت پاک کنندگی بالا نسبت به واترجت صنعتی آب سرد، در صنایع بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.




واتر جت صنعتیاساس کار واترجت آب گرم فشار قوی

نحوه کار واترجت صنعتی به طور کلی مانند واترجت آب سرد می باشد. تنها تفاوت در این دو مدل، وجود سیستم گرمکن آب در مدل آّب گرم می باشد. در واترجت صنعتی آب گرم به منظور افزایش دمای آب از سیستم گرمکن استفاده می شود. ورود آب گرم به درون پمپ موجب آسیب به پمپ و در نتیجه کاهش عمر پمپ می شود، به همین دلیل گرمکن کارواش صنعتی بعد از پمپ قرار می گیرد. در هنگام عبور آب پر فشار از داخل سیستم گرمکن، دمای آب افزایش می باید و بعد از عبور از شیلنگ و نازل به سطح مورد نظر پاشش می شود. در واترجت های ساخت کشور آلمان، سیستم گرمکن در دو نوع الکتریکی یا گازوئیلی تولید می شود.




کارواش صنعتیکارواش صنعتی آب گرم با گرمکن دیزلی

در واترجت صنعتی مجهز به گرمکن دیزلی، آب پر فشار خارج شده از پمپ، وارد یک لوله های کویل استوانه ای می شود. آب وارد شده به داخل لوله های کویل به دلیل وجود مشعل عمودی در وسط استوانه، گرم می شود. یکنواختی حرارت در سیستم از ویژگی های وجود مشعل عمودی در ساختار گرمکن دیزلی است. جنس این کویل با توجه به مقاومت بالا در برابر حرارت و رسانا بودن آن از جنس فولاد ضد زنگ است. گرمکن های دیزلی از قدرت و توان بالا برخوردار بوده و می توانند دبی های بالای آب را تا ۱۵۰ درجه سانتیگراد گرم کنند. حداکثر دمای آب خروجی در مقدار بار پایین فشار آب، بدست می آید. استفاده از واترجت صنعتی مجهز به سیستم گرمکن دیزلی در محیط های باز توصیه می شود.




واترجتدستگاه واترجت صنعتی با گرمکن الکتریکی

به منظور رعایت نکات ایمنی و کار در محیط های حساس به آلودگی از واترجت صنعتی آب گرم با سیستم گرمکن الکتریکی استفاده می شود. در این مدل از المنت های الکتریکی استفاده شده است که در قسمت پایین گرمکن قرار دارد و در قسمت بالای گرمکن، دمای آب با عبور از بین لوله های مارپیچی تعبیه شده افزایش می یابد. سیستم گرمکن دیزلی نسبت به گرمکن الکتریکی از توانایی و قدرت گرم کنندگی بیشتری برخوردار است. گرمکن الکتریکی حداکثر تا ۶۰ درجه سانتیگراد قدرت گرم کنندگی دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا