مقالات آموزشی

استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک، چه مزایایی را فراهم می آورد؟!

از جمله امور مهم در ارتباط نگهداری و مراقبت از خودرو ، شستشو و تمیز نمودن آن می باشد. این امر با توجه به تردد روزانه وسایل نقلیه در محیط بیرونی و قرار گرفتن در معرض آلودگی های مختلف ، از اهمیت بالایی برخوردار است. دستگاه کارواش اتوماتیک یکی از راه حل های جدید جهت شستشوی انواع مختلف خودرو ها می باشد که سرعت و کیفیت مطلوبی دارد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مزایای استفاده از کارواش اتوماتیک برای صاحبان آن ، مالکان خودرو و حتی محیط زیست بپردازیم.

اهمیت شستشوی خودرو

عدم توجه به تمیزی خودرو ، ظاهر آن را نا زیبا جلوه داده و حس ناخوشایندی به راننده و شهروندان منتقل می نماید. خودرویی که بطور منظم شستشو می شود، از آسیب های بدنه نیز در امان است. همچنین با شستشوی دقیق و مداوم بدنه و چرخ ها ، ارزش خودرو حفظ شده و کم تر دچار افت قیمت می گردد. استفاده از دستگاه کارواش سواری شوی برای شستشوی بهینه خودرو، میتواند مزایا و ویژگی های منحصر به فردی برای نظافت خودرو به همراه داشته باشد.

بخش های مختلف دستگاه کارواش اتوماتیک

دستگاه کارواش اتوماتیککارواش اتوماتیک ، دستگاهی مکانیزه برای شستشوی انواع مختلف وسایل نقلیه می باشد. این دستگاه از یک سیستم کنترلی با امکان تنظیم برنامه مورد نیاز افراد بهره می برد. اپراتور کارواش، ابتدا بخش های مختلف آبکشی، برس زنی، پاشش فوم و خشک کردن را تنظیم نموده و سپس عملیات به ترتیب انجام می شود. کارواش اتوماتیک در دو مدل تونلی و دروازه ای طراحی و تولید می گردد. کارواش تونلی از یک تونل شامل بخش های مختلف تشکیل شده، بطوریکه هر بخش مسئولیت یک عملیات مشخص را بر عهده دارد. برای حرکت دادن خودرو در داخل این نوع دستگاه ها ، از یک کانوایر استفاده شده است. اما در کارواش دروازه ای، یک چارچوب با حرکت بر روی ریل، خودرو را که در یک مکان ثابت قرار گرفته، شستشو می دهد. بر روی این چارچوب، نازل های پاشش آب و واکس، برس های شستشو و سیستم خشک کن قرار گرفته است.

مزایای استفاده از کارواش اتوماتیک

کارواش تمام اتوماتیک مزایای متعددی را برای سرمایه گذاران، مالکان خودرو و حتی محیط زیست فراهم آورده است. در ادامه، به مهم ترین مزایای این دستگاه ها پرداخته می شود.

سرعت بالای شستشو

کارواشاهمیت زمان بر هیچ کسی پوشیده نیست. دستگاه های کارواش اتوماتیک با بهره مندی از سیستم سریع و بی نقص خود، عملیات شستشو را در چند دقیقه انجام می دهند. در نتیجه وقت افراد تلف نشده و مشتری ها با رضایت مندی کامل از کارواش بهره مند می شوند. سرعت بالای شستشو برای صاحبان کارواش نیز یک مزیت مهم به شمار رفته و در افزایش سود دهی کسب و کار موثر است.

پیشرفته و با کیفیت بالا

عملیات شستشوی خودرو بوسیله ماشین شوی ، شامل مراحل مختلف از شستشو، برس زنی و پاشش فوم تا خشک کردن می باشد. استفاده از ماژول های هوشمند با قابلیت تشخیص موقعیت بدنه خودرو ، عملیات را کاملا پیشرفته و دقیق انجام می دهد. برس های با کیفیت با میزان دور چرخش بالا به منظور جدا کردن آلودگی ها از بدنه، خشک کن بی نقص و سیستم پاشش آب پر فشار، عملیات را با کیفیت عالی به انجام می رسانند.

صرفه جویی در مصرف آب

یکی از هزینه های جاری کارواش ها به مصرف آب مرکز مربوط می شود. دستگاه های کارواش اتوماتیک با استفاده از سیستم هوشمند خود، مصرف آب را تا حدود ۳۰ درصد نسبت به روش های دستی کاهش می دهند. وجود سیستم تصفیه آب و بازگشت آب استفاده شده به چرخه مصرف نیز می تواند در صرفه جویی آب تاثیر چشم گیری داشته باشد.

کاهش هزینه ها

شستشوی خودرودستگاه های کارواش اتوماتیک بصورت خودکار عمل نموده و تنها به یک یا دو اپراتور برای راه اندازی سیستم و تنظیم برنامه مورد نیاز افراد احتیاج دارد. در نتیجه مراکز دارای کارواش اتوماتیک، هزینه کم تری بابت استخدام کارگر پرداخت می نمایند. همچنین بعلت استفاده از واکس خشک کن در اغلب کارواش های اتوماتیک، میزان جذب آلودگی کاهش یافته و کاربر در بازه های زمانی طولانی تری نیازمند شستشوی خودرو می شود. استفاده از یک دستگاه کارواش اتوماتیک سنگین شوی در مراکز ترابری و پایانه های اتوبوسرانی میتواند تاثیر زیادی در کاهش هزینه ها و زمان نظافت خودرو ها داشته باشد.

ایمنی بالا

سیستم ایمنی این دستگاه ها با بهره مندی از سنسور ها و فوتوسل های متعدد و چند لایه حفاظتی، آسیبی به بدنه خودرو وارد نمی کنند. همچنین جنس برس ها به گونه ای است که بدنه ماشین دچار خط و خشی نمی شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا