مقالات آموزشی

آشنایی با دستگاه اسکرابر باطری دار و مزیت های آن

با توجه به تقاضای روز افزون برای کاهش آلاینده ها و افزایش سطح بهداشت محیط های کاری مختلف، دستگاه های اسکرابر صنعتی به ویژه دستگاه اسکرابر باطری دار به سرعت در حال جایگزین شدن به جای انواع روش های دستی و سنتی هستند. اما وقتی سخن از اسکرابر شارژی به میان بیاید، عدم ایجاد آلودگی تنها یکی از مزایای قابل توجه است. باطری ها توانایی بالایی در تغذیه تجهیزات و ماشین آلات صنعتی دارند و از همین رو می توان از آن ها برای تامین نیروی محرکه دستگاه های زمین شوی صنعتی بهره گرفت. برخی از مدل های کف شوی دستی و همه دستگاه های کف شوی خودرویی به وسیله باطری تغذیه می شوند. اکنون این پرسش مطرح می گردد که استفاده از دستگاه کف شوی باطری دار چه مزایایی به همراه خواهند داشت؟

مزایای شاخص دستگاه اسکرابر باطری دار

دستگاه های کفشوی شارژی دارای ویژگی ها و مزیت های مخصوص به خود هستند که مهم ترین آن ها عبارت اند از:

نظافت بدون کابل و دوشاخه

هنگام استفاده از دستگاه های باطری دار نظافت صنعتی در مقایسه با دستگاه های کابلی، پیش از هر چیز عدم وجود دوشاخه توجه ها را جلب خواهد کرد. خصوصا در محیط  های کاری شلوغ با پرسنل زیاد و حرکت لیفتراک، نبود کابل و دو شاخه به ایمنی و سهولت پوشش فضای بزرگ با سرعت بیشتر و زمان کوتاه­تر می­ افزاید بدون آن که نیازی به جستجو برای پریزهای برق وجود داشته باشد. نبود دوشاخه علاوه بر کمک به کاهش زمان نظافت، خطر زمین خوردن را در محیط ها شلوغ و پر رفت و آمد نیز کاهش داده و کار با دستگاه را برای کاربر ساده ­تر خواهد کرد.

آماده­ حرکت

به لطف پیشرفت و تکامل همیشگی تکنولوژی به ویژه در سال های اخیر، دستگاه های بزرگ نظافت صنعتی مانند اسکرابر باتری دار با هدایت خودرویی، می توانند در حداقل زمان به طور کامل شارژ شوند. تنها با استفاده از پریز برق استاندارد، این ماشین آلات قادر خواهند بود تا شارژ بعدی عملکردی طولانی مدت و قابل اطمینان داشته باشند.

کم صدا در محیط کار

افراد، فارغ از صنعتی که در آن مشغول به کار هستند، باید صدای دستگاه مورد استفاده خود را هم برای ایمنی کاربر و هم باقی کارکنان و عموم حاضر در مراکز خرید، تولیدی ها، مراکز توزیع و یا پارکینگ ها که ممکن است در نزدیکی دستگاه نظافت باشند، مدیریت کنند. اسکرابر سرنشین دار باتری دار را می توان برای نظافت زمین در فضاهای سرپوشیده و یا سرباز استفاده کرد چرا که باطری های آن بدون صدا هستند و امکان بهره مندی از آن ها زمان های مختلف حتی در ساعت های کاری و پر رفت و آمد وجود دارد.

نظافت محیط هایی با حساسیت بالا

برای مراکز درمانی که آلودگی های محیطی باید به حداقل کاهش یابد و یا در مجتمع های تجاری که رفت و آمدهای زیاد نیاز به ارتقای ایمنی محیط را افزایش می دهد، استفاده از اسکرابر خودرویی یکی از بهترین گزینه ها برای شستشوی سطوح کف می باشد.

مطالعه این مقاله را از دست ندهید !
عیب یابی دستگاه اسکرابر باطری دار

حفظ و نگه داری دستگاه اسکرابر باطری دار

برای حفظ و نگه داری دستگاه اسکرابر باطری دار چند مرحله ساده وجود دارد که به کمک آن بهترین عملکرد را ارائه خواهد داد و تجهیزات اسکرابر سالم باقی می مانند. با توجه به قیمت زمین شوی صنعتی و اهمیت استفاده از آن، زمین شوی باطری دار چه در یک انبار استفاده شود، چه در یک بیمارستان و یا هر محیط دیگری باید به درستی حفظ و مراقبت گردد. مهم ترین مراحل نگه داری دستگاه اسکرابر باطری دار که بر کارایی آن تاثیر گذار است و اپراتور خود می تواند این وظایف را انجام دهد، عبارت اند از:

شستشوی مخزن آب کثیف

در پایان هر عملیات شستشوی با دستگاه کف شوی برقی مخزن آب کثیف باید به طور کامل تخلیه و حتما شستشو شود. جهت تخلیه مخزن دستگاه شلنگی تعبیه شده که با باز شدن درپوش آن و قرار دادن دهانه شلنگ در محل مناسب،‌ آب آلوده درون مخزن تخلیه خواهد شد. با تخلیه و شستشوی مخزن از باقی ماندن آلودگی، تشکیل لجن و انسداد مجراها جلوگیری می شود.

نظافت و رسیدگی به لاستیک تی

تیغه لاستیکی تعبیه شده در انتهای دستگاه اسکرابر باطری دار وظیفه جمع آوری آب و آلودگی را از سطح زمین بر عهده دارد از همین رو به طور مستقیم با آلودگی تماس داشته و احتمال چسبیدن زباله ها و ذرات آلودگی به این قطعه افزایش می یابد. با استفاده از یک پارچه مرطوب تمیز می توان تی لاستیکی را تمیز نمود، در صورت نیاز لبه های آن را جا به جا کرد. تی باید به طور مرتب مورد بررسی قرار گیرد تا اگر هر گونه بریدگی و فرسایش بیش از اندازه وجود دارد،‌ لاستیک تی تعویض گردد.

توجه به باطری ها

باطری های به کا رفته در دستگاه های زمین شوی باطری دار معمولا از نوع ژل می باشد که بی نیاز از تعمیر و نگه داری است و لزومی ندارد کاربر باطری را چک کند. اما باید توجه داشت که باطری ها در محلی با تهویه مناسب شارژ شوند و به مدت زمانی که باطری اسکرابر در شارژ باقی می ماند، توجه شود. از شارژ شدن باطری ها به مقدار کم و در مدت زمان کوتاه خودداری نموده و باطری باید پس از تخلیه کامل به طور کامل شارژ شود. متصل بودن به شارژ برای مدت کوتاه از عمر باطری می کاهد.

نظافت فیلتر

همه دستگاه های زمین شوی صنعتی از جمله دستگاه اسکرابر باطری دار دارای فیلتری هستند که از ورود مواد زائد به لوله های عبور محلول شوینده جلوگیری نموده و اجازه مسدود شدن مسیر را نمی دهد. هم چنین فیلتر مانع از ورود زباله ها و مواد زائد به موتور مکنده خواهد شد. فیلتر به راحتی از دستگاه جدا شده و شستشو می شود و در صورت نیاز امکان تعویض آن وجود دارد.

نظافت برس

برس یکی از مهم ترین اجزای کف شوی صنعتی است که برای داشتن شستشوی ایده آل همواره باید در شرایط بهینه قرار داشته باشد. الیاف برس اسکرابر باطری دار می تواند ذرات آلاینده را در خود نگه دار، بنابراین به منظور آن که از ایجاد خط و خش بر روی سطح جلوگیری شود،‌ باید پس از هر بار عملیات شستشو، برس نظافت گردد و در صورت مشاهده فرسایش و کوتاه شدن الیاف، لازم است برس تعویض گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا