مقالات آموزشی

فواید و ویژگی ها استفاده از پولیشر صنعتی

سطوح در اماکن متفاوت چه پس از نظافت توسط دستگاه های نظافت صنعتی، چه به شیوه سنتی و دستی و چه زمانی که اصلا نظافتی صورت نگرفته است، ممکن است کدر باشند و شفافیت خود را از دست داده باشند. به منظور افزایش شفافیت این سطوح می توان ساب زنی را انجام داد؛ اما این کار ممکن است باعث آسیب به سطوح شود و ضرر و زیان آن بیشتر از منفعتش باشد. بهترین شیوه نظافت صنعتی که می توان از آن به منظور ساب زنی و افزایش شفافیت سطوح استفاده کرد، دستگاه پولیشر صنعتی می باشد.

دستگاه پولیشر چه کاربرد هایی دارد؟

بازگرداندن شفافیت به سطوح گدر با پولیشربه منظور حفاظت از سطوح متفاوت در اماکن گوناگون روش های متفاوتی وجود دارد. همانگونه که بیان شد بهترین دستگاه به منظور لایه برداری از سطوح، پولیشر صنعتی می باشد. از این وسیله هم می توان به عنوان ترمیم سطوح استفاده کرد و هم به منظور مراقب از سطوح از آن بهره گرفت. با استفاده از برس های نرم می توان به شستشوی سطوح پرداخت که به دلیل عدم قدرت مکش در دستگاه ساب زنی، می بایست پس از این کار از مکنده های قدرتمند آب و خاک برای جمع آوری آب باقی مانده بر روی سطوح استفاده کرد. اما روش دوم کاربرد دستگاه پولیش، لایه برداری از سطوح به منظور ترمیم و بازگرداندن شفافیت از دست رفته می باشد. برخی از دستگاه های پولیش و ساب زنی، مخزن مواد شوینده نیز دارند که می توان با استفاده از مواد جلا دهنده، بر خاصیت شفاف کنندگی پولیشر افزود. اما سطوح در اماکن گوناگون، شرایط متفاوتی دارند و نمی توان همه آن ها را با یک روش لایه برداری کرد. برخی از نا همواری های سطوح بسیار سطحی می باشند و بعضی دیگر بسیار عمیق هستند و نمی توان با پد های معمولی آن ها را هموار کرد و از بین برد. بدین منظور برس و پد های متفاوتی برای این دستگاه طراحی گشته است. تفاوت برس و پد در این است که برس بیشتر به دلیل نفوذ در داخل لایه ها برای شستشو مفید است و پد برای لایه برداری بکار می رود.

برس و پد های زبر پولیشر

نظافت راهرو ها با پولیشر صنعتیبه منظور لایه برداری از سطوحی با خراش و ناهمواری های عمیق تر، می بایست از پد یا برسی استفاده کرد که قدرت بیشتری در لایه برداری داشته و بتواند با برداشتن یک لایه با ضخامت مناسب، سطح را هموار کند. برس های زبر قادرند تا این کار را به سادگی انجام دهند؛ اما مشکلی که این برس ها دارند این است که به دلیل لایه برداری عمیق، سطوح پس از استفاده از آن ها، کدر شده و می بایست یک بار با برس های نرم بر روی آن ها به صورت مکملی برای برس زبر پولیش انجام شود. اما به طور کلی این دستگاه عملکرد و کارایی فوق العاده ای در لایه برداری سطوح دارند. با این حال استفاده بی رویه و زیاد از این برس می تواند موجب آسیب به سطوح و از بین رفتن مقاومت آن سطح گردد.

برس و پد های استاندارد پولیشر

پولیشر صنعتیبه منظور شستشو یا لایه برداری سطوح معمولی می توان از این دسته پد و برس ها استفاده کرد. سطوحی که ظریف نبوده و حساسیت بالایی ندارند بهتر است که به صورت معمول با ابزار های استاندارد پولیشر نظافت شوند.

برس و پد های نرم پولیشر

ساب زنی با استفاده از دستگاه پولیشر صنعتینوع سوم برس و پد های کفساب صنعتی نوع نرم آن هستند که به منظور لایه برداری و یا شستشوی سطوحی با ناهمواری های سطحی و درجه ظرافت و حساسیت بالای سطح به کار می روند. در این مورد می توان با استفاده از تجهیزات نرم دستگاه پولیش زنی، به لایه برداری یا شستشوی سطوح پرداخت. همچنین برخی از آلودگی هایی مانند لکه های روغن، شیره درخت و… که بر روی سطوح باقی مانده و از بین نمی روند را می توان به سادگی نظافت نمود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا