مقالات آموزشی

دستگاه اسکرابر صنعتی و تحولی بزرگ در نظافت سطوح

انجام نظافت و شستشو با روش های ستی از گذشته تا کنون با استفاده نمودن آب و مواد شوینده صورت می گرفته است. بسیاری افراد بر این باورند که جهت افزایش قدرت پاک کنندگی و تمیزی به ویژه در محیط های بزرگ تر و صنعتی باید مقدار آب و مواد شوینده مصرفی را افزایش داد؛ اما باید بدانیم که این تصور نادرست است زیرا مصرف زیاد آب و شوینده ها به تنهایی هیچ گاه نمی تواند روشی مؤثر و کارآمد باشد و به منظور دست یابی به نظافتی با کیفیت هر چه تمام تر وجود نیرویی مکانیکی بسیار تأثیر گدار خواهد بود. به همین منظور استفاده از ماشین آلات مکانیزه نظافتی و خرید اسکرابر صنعتی به طور روز افزون گسترش یافته است و با کاهش قابل توجه آب و مواد شوینده سهم به سزایی در نظافتی ایمن و قدرتمند داشته اند.

تفاوت شیوه های دستی و مکانیزه نظافتی

دستگاه اسکرابر صنعتی
تفاوت نظافت دستی و مکانیزه

روش سنتی شستشوی سطوح کف با به کارگیری سطل آب و تی دستی همراه است اما با پیشرفت و توسعه سیستم های مکانیزه نظافتی تحولات عظیمی در زمینه نظافت حرفه ای به وجود آمده که نه تنها عملکردی کارآمد و پر قدرت دارند بلکه سبب افزایش سرعت نظافت و ایمنی کاربران می گردند. اسکرابر یا کف شوی صنعتی یکی از پرکاربردترین دستگاه های نظافت صنعتی است که سطوح کف را شستشو داده و به صورت هم زمان آب و آلودگی های باقی مانده را مکش می کند.

مقاومت بالای دستگاه اسکرابر صنعتی

مقاومت دستگاه اسکرابر صنعتی
مقاومت بالای دستگاه اسکرابر صنعتی

با توجه به این که دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی در محیط های صنعتی کاربرد فراوان دارد، این تجهیزات به گونه ای ساخته می شوند که از مقاومت بالایی برخوردار بوده و در هنگام کار در محیط های خشن صنعتی دچار آسیب دیدگی نمی شود. بدنه کف شور صنعتی از پلی اورتان فشرده ساخته شده است و در دو طرف دستگاه استوانه هایی تعبیه شده که با عنوان استوانه ضربه گیر شناخته می شوند. در صورتی که اسکرابر به مانع های محیطی برخورد کند و به آن ضربه وارد شود، استوانه ها شدت ضربه را جذب نموده و در نتیجه از بروز خسارت و آسیب های جدی به دستگاه جلوگیری به عمل می آید.

قطعات قابل دسترس و جدا سازی دستگاه اسکرابر صنعتی

قطعات دستگاه اسکرابر صنعتی
قطعات قابل دسترسی دستگاه اسکرابر صنعتی

توسعه دستگاه های اسکرابر در راستای افزایش سهولت استفاده و تعمیر و نگه داری آسان می باشد. اجزای داخلی کفشوی صنعتی به راحتی در دسترس قرار دارند و هنگام انجام تعمیرات دشواری به وجود نخواهد آمد. از طرف دیگر کاربر قادر خواهد بود قطعات مصرفی اسکرابر را همانند تی لاستیکی، برس ها، شلنگ مکش، شلنگ آب تمیز، شلنگ آب کثیف و …، به منظور تعمیر، تعویض و یا نظافت به آسانی از دستگاه جدا نماید. طراحی مخازن آب دستگاه نیز به گونه ای است که فرآیند تخلیه مخزن آب کثیف و پر نمودن مخزن آب تمیز به راحتی و به سرعت انجام می پذیرد.

قابلیت تنظیم

تنظیم دستگاه اسکرابر صنعتی
قابلیت تنظیم

انواع دستگاه های کف شور صنعتی یعنی اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار دارای طراحی ارگونومیک می باشند؛ به این معنا که در برخی مدل های اسکرابرهای دستی، دسته تا شونده بوده و کاربر می تواند آن را متناسب با وضعیت خود تنظیم نماید و یا در دستگاه های کفشوی خودرویی صندلی که کاربر بر روی آن می نشیند، دارای قابلیت تنظیم می باشد و به این ترتیب کاربر احساس خستگی نداشته و بر محیط اطراف خود تسلط کامل دارد.

قدرت بالای سامانه برس زنی و مکش

دستگاه اسکرابر صنعتی یا کف شوی
قدرت بالای سامانه برس زنی و مکش

ویژگی منحصر به فرد دستگاه اسکرابر وجود سیستم برس زنی و مکش می باشد و همین امر سبب تمایز شیوه مکانیزه از روش های دستی گردیده است. حرکت دورانی برس ها آلودگی های چسبیده به زمین را به خوبی از سطح جدا می کنند و با استفاده از تیغه لاستیکی و سیستم مکش پر قدرت اسکرابر، به صورت هم زمان آب و آلودگی های باقی مانده جمع آوری و مکش می شود. به این ترتیب اثری از رد آب و آلودگی باقی نمی ماند و سطح زمین بلافاصله خشک می گردد که در نتیجه آن خطر لغزندگی و سر خوردن برای کاربر و دیگر افراد به وجود نخواهد آمد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا