مقالات آموزشی

کاربردها و دلایل استفاده از فرش شوی اماکن مذهبی

اماکن مذهبی شامل مساجد، زیارتگاه ها، نمازخانه ها، حسنیه ها و … همه روزه با حجم زیادی از مراجعه کننده و بازدیدکننده روبه رو می باشند، نسبت تعداد افرادی که در یک محیط حضور می یابند رابطه ای مستقیم با میزان و حجم آلودگی منتقل شده به آن مکان دارد در نتیجه این اماکن باید به صورت روزانه و دقیق مورد نظافت قرار بگیرند. ار آنجایی که فرش و موکت مهم ترین و اصلی ترین کفپوش در اماکن مذهبی به شمار می آیند، در نتیجه استفاده از فرش شوی اماکن مذهبی یک وسیله کاملا تخصصی و در عین حال ضروری به منظور شستشو فرش و موکت می باشد.

اهمیت استفاده از فرش شوی اماکن مذهبی

با توجه به  اهمیت بالای اماکن مذهبی و حضور متعدد افراد، در صورت عدم نظافت مستمر، این اماکن مستعد تبدیل شدن به محل انباشت و انتقال آلودگی ها هستند. گرد و غبار و آلودگی های درشت و کوچک، لکه های گوناگون، همگی با به دام افتادن در الیاف فرش و موکت علاوه بر ایجاد ظاهری نازیبا این محیط ها را به پناهگاهی برای رشد عوامل بیماری زا تبدیل می نمایند. از طرف دیگر وسعت بالا و تراکم بالای جمعیت ممکن است عملیات نظافت را با مشکلاتی مواجه نماید. از این رو دستگاه های نظافت تخصصی طراحی شده این امکان را فراهم می آورند تا علاوه بر تسریع امر نظافت این عملیات به شیوه ای اصولی و دقیق انجام پذیرد. بدون شک فرش و موکت شوی یکی از مهم ترین این تجهیزات می باشد.

دستگاه مبل و موکت شوی چیست؟

استفاده از دستگاه های مکانیزه در نظافت علاوه بر صرفه جویی در زمان و بهینه سازی استفاده از آب و مواد شوینده، عملیات نظافت را به شیوه ای کاملا مکانیزه،‌ دقیق و اصولی انجام می دهند. دستگاه فرش شوی اماکن مذهبی با تجهیز به سه بخش اصلی شامل سامانه مکش، سامانه پاشش آب، ماده شوینده فرش و برس ضمن شستشوی عمیق، آب آلوده باقی مانده را از الیاف فرش و موکت مکش نموده و از نفوذ آب به داخل الیاف و آسیب به فرش جلوگیری می نماید.

نظافت تخصصی اماکن مذهبی
نظافت تخصصی اماکن مذهبی

مراحل انجام عملیات نظافت با فرش شوی اماکن مذهبی

مراحل شستشوی فرش به وسیله این دستگاه تخصصی عبارتند از:

. بررسی دسترسی به کابل برق به هنگام استفاده این دستگاه بسیار ضروری می باشد.

. تخلیه محیط در حد امکان و پیش از شروع عملیات نظافت می تواند در تسریع بخشیدن به این امر موثر باشد.

. با اتصال دستگاه به کابل برق و پاشش آب و مواد شوینده عملیات نظافت آغاز می گردد.

. چرخش برس غلطکی دستگاه موجب می گردد تا حتی عمیق ترین آلودگی ها نیز از لایه های فرش و موکت جدا شود.

. همزمان با شستشو،‌ آب های آلوده به وسیله سامانه مکش دستگاه جمع شده و وارد مخزن آب کثیف دستگاه می شود.

نکات مهم باره دستگاه موکت شوی

از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در بازدهی و عملکرد دستگاه، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

. قدرت موتور مکنده دستگاه: این عامل می تواند در میزان جذب آلودگی ها تاثرگذار باشد به گونه ای که موتور مکنده قوی تر به معنی مکش قوی تر آب آلوده به جای مانده بر فرش در هنگام شتشو می باشد.

. تعداد برس: تعداد برس فرش شوی اماکن مذهبی بدون شک یک عامل مهم و تاثیرگذار در کیفیت عمیلیات نظافت می باشد. در برخی دستگاه ها یک و برخی دیگر دو برس به منظور جداکردن آلودگی ها  از الیاف و اعماق فرش وجود دارد.

. موتور حرکتی: در صورتی که دستگاه به موتور حرکتی مجهز باشد، هدایت آن توسط کاربر آسان تر می شود و کاربر تنها به کنترل دستگاه اقدام می نماید.

. ظرفیت مخازن آب تمیز و کثیف: ظرفیت مخازن تاثیر بالایی در سرعت انجام عملیات دارند. هرچه حجم مخزن بیشتر باشد نیاز به پر و خالی کردن آن کمتر شده و می توان وسعت بالاتری را بدون ایجاد وفقه شستشو نمود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا