مقالات آموزشی

مزایای استفاده از سویپر و نحوه انتخاب صحیح آن

امر نظافت و جمع آوری مواد و ضایعات از بخش های مهم یک محیط صنعتی، تجاری یا شهری به حساب می آید. وسعت این محیط ها، استفاده از روش های سنتی نظافت را با دشواری روبرو ساخته است. اما امروزه دستگاه های نظافتی صنعتی با نام سوییپر تحول بزرگی در پاکسازی سطوح این مراکز ایفا نموده اند. سویپر ها سرعت نظافت را تا چندین برابر افزایش داده بطوریکه حتی یک جاروی خیابانی کوچک هم می تواند تا ۱۰ برابر در افزایش سرعت نظافت موثر باشد. این دستگاه ها از برس های جانبی خود جهت جمع آوری زباله و از برس مرکزی جهت پرتاب نمودن این زباله ها به مخزن بهره می برند. انتخاب سوییپر مناسب، بازدهی دستگاه را افزایش داده و از نظر اقتصادی نیز به صرفه است.


انواع سویپر

سویپر خودروییسویپر ها از نظر چگونگی هدایت دستگاه، به دو دسته سوییپر دستی و خودرویی تقسیم می شوند. سویپر های دستی با قرار گرفتن کاربر در پشت دستگاه هدایت شده و در محیط های با وسعت کم قابل استفاده است. نمونه های خودرویی، دسته دیگری از این دستگاه ها به حساب می آیند که به مانند خودرو توسط کاربر هدایت و کنترل می شوند. از نظر کاربردی نیز می توان این جاروی محوطه را به دو دسته شهری و صنعتی تقسیم نمود. تفاوت عمده نمونه های شهری با صنعتی در توانایی و کارایی، کابین دار بودن و بهره مندی از یک برس متحرک اضافی جهت نظافت کناره های جداول و .. می باشد. تامین نیروی محرکه سویپر های دستی بوسیله باتری یا نیروی کاربر و تامین این نیرو جهت به چرخش در آوردن برس های سویپر خودرویی توسط باتری یا سوخت های فسیلی صورت می پذیرد.


مزایای استفاده از جاروی خیابانی

سویپر شهریجاروی خیابانی، مزایای زیادی را برای محیط های مذهبی، صنعتی و شهری فراهم آورده است. مزیت اصلی این دستگاه ها، افزایش چندین برابری سرعت جمع آوری مواد و ضایعات می باشد. سویپر ها به سهولت توسط کاربر قابل استفاده بوده و نیازی به آموزش چندانی ندارند. با استفاده از این دستگاه ها، محیط به خوبی پاکسازی شده و نیازی به جاروب کردن دوباره یک مکان نیست. سیستم مکش گرد و غبار آن ها نیز محیط ایمن و سالمی را برای کاربران فراهم می آورد. سوییپر ها کیفیت نظافت را چند برابر نموده و در کاهش هزینه های نظافتی موثرند. همچنین تنها با نظافت منظم برس ها بعد از پایان هر روز کاری، می توان در افزایش طول عمر دستگاه و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری موثر بود.


کاربرد های سویپر

نظافت فرش امکان مذهبی با سوییپرسویپر ها جهت نظافت محیط و جمع آوری زباله، گرد و خاک و دیگر مواد استفاده می شوند. نظافت محیط های بیرونی و داخلی و سطوحی چون بتن، آسفالت، سرامیک و حتی اپوکسی بوسیله این دستگاه امکان پذیر است. انبار ها و مراکز پخش محصولات، مراکز تولیدی، پارکینگ های بزرگ، مراکز تفریحی و ورزشی، صنایع شیمایی، حمل و نقل، صنایع فلزی و آهن آلات و خیابان ها و معابر شهری به خوبی توسط سوییپر ها نظافت می شوند. در بعضی مدل های سویپر نیز به منظور جلوگیری از انتشار گرد و غبار و فراهم نمودن سطح تمیز و ایمن، در حین نظافت از سیستم پاشش آب بهره برده می شود.



انتخاب سوییپر

سویپر خودرویی و نظافت پارکینگاولین گام در جهت انتخاب سوییپر مناسب، توجه به نوع نیاز خود می باشد. اینکه چه سطحی قرار است نظافت شود و محیط دارای چه وسعتی می باشد. جنس سطح ممکن است از بتن، سنگ، کاشی و حتی پلی اورتان تشکیل شده باشد. وسعت محیط نیز در تعیین سوییپر مناسب تاثیر چشم گیری دارد. برای نظافت یک محیط کم وسعت مانند انبار کوچک یا فضای بیرونی کم وسعت یک مجموعه اداری یا تفریحی، نمونه های دستی سویپر راهگشا می باشد. محیط های صنعتی بزرگ، مراکز تجاری و کارخانجات بی تردید نیازمند سوییپر سرنشین دار هستند. جهت امور نظافت شهری نیز، سویپر شهری مورد استفاده قرار می گیرد. برس های الیاف طبیعی برای جمع آوری گرد و غبار و زباله فرش ها، برس های فولادی جهت جمع آوری زباله و سنگ ریزه ها از روی بتن یا آسفالت کاربردی هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا