مقالات آموزشی

برس تجهیزات نظافتی چیست؟

برس یکی از بخش‌های مهم دستگاه‌های نظافتی مانند اسکرابر، سوییپر و حتی پلیشر است. برس‌ها در ساختار دستگاه سوییپر وظیفه جمع‌آوری زباله‌ها و در اسکرابرها عهده‌دار عملیات شستشوی سطح و جدا کردن آلودگی‌ها هستند. اگر برس این تجهیزات نظافتی نا‌مناسب و دارای کیفیت پایینی باشد، نتیجه فرآیند نظافت حتی با بهترین دستگاه قابل قبول نخواهد بود. بنابراین برس باید متناسب با شرایط کار انتخاب شود تا بهترین نتیجه از فرآیند نظافت و شستشوی بدست آید. در این مقاله به این سوال که برس تجهیزات نظافتی چیست می‌پردازیم و اهمیت کیفیت برس مورد استفاده با تجهیزات نظافتی اسکرابر و سوییپر و مدل‌های متنوع آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای آشنائی بهتر با اسکرابرهای صنعتی و همچنین خرید و فروش اسکرابر دست دوم می‌توانید به شرکت تجهیزات نظافت صنعتی ابراهیم مراجعه کنید.

انواع تجهیزات نظافتی

گرد و غبار، زباله‌ها، روغن و باقی مانده‌های دیگر همگی در محیط صنعتی شما تجمع پیدا می‌کنند و ممکن است برای سلامتی و ایمنی کارگران و تکنسین‌های شما خطرهایی ایجاد کند. تمیز کردن معمولی به تنهایی نمی‌تواند یک انبار صنعتی را تمیز نگه دارد، به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها از سوییپر صنعتی و یا اسکرابر برای نظافت تاسیسات خود استفاده می‌کنند. تجهیزات نظافتی شامل طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های مخصوص نظافت و شستشوی سطوح است. در این بین تجهیزاتی مانند اسکرابر و سوییپر به یک یا چند برس نظافتی برای نظافت و شستشوی سطح نیاز دارند. این برس‌ها در زیر دستگاه قرار گرفته و جمع آوری آلودگی ها یا شستشوی سطح را انجام می‌دهند. در دستگاه اسکرابر برس‌ها آغشته به محلول شستشو هستند و وظیفه جدا کردن آلودگی از سطح را بر عهده دارند. در دستگاه سوییپر صنعتی نیز برس‌های جانبی زباله‌ها را از اطراف جمع می‌کنند و برس مرکزی انتقال آنها به مخزن را انجام می‌دهد.

برس دستگاه اسکرابر

نقش برجسته برس دستگاه نظافتی

در دستگاه‌های نظافتی به کمک فرآیند مکانیکی آلودگی ها جمع می شود. به همین دلیل برس دستگاه که وظیفه این کار را بر عهده دارد، یک بخش مهم و اساسی به حساب می‌آید. برس تجهیزات نظافتی مستقیما بر روی اثربخشی عملکرد مکانیکی و تمیزی محیط تاثیر می‌گذارند. بنابراین برس اسکرابر و سوییپر بایستی کیفیت مناسبی داشته باشد. همچنین این بخش از دستگاه‌های نظافتی باید بطور منظم بررسی شوند. در صورت لزوم برس اسکرابر‌ها باید نظافت شود. برس‌ها بخشی از دستگاه نظافتی هستند که در تماس مستقیم با آلودگی‌ها قرار داشته و بنابراین باید همیشه آماده و در شرایط ایده آل باشند.

برس دستگاه نظافت صنعتی مناسب شستشوی هر سطح

برس‌ها نقش مهمی در فرآیند تمیز کردن دارند و ممکن است دستگاه شما به برس‌های مختلفی نیاز داشته باشد. برس نادرست می‌تواند به کف و سطوح شما آسیب برساند یا آن ناحیه را تمیز نکند. اکثر تولید کنندگان انواع برس‌های مختلفی را ارائه می‌دهند که هر کدام برای سطوح خاص و کاربردهای متفاوتی ساخته شده‌اند.

نظافت کثیفی های رسوب کرده

اگر بقایایی روی زمین جمع شده باشد، باید به سراغ استفاده از برس های زبرتری بروید. یک اسکرابر سوییپر صنعتی به صورت استاندارد دارای برس‌هایی است که برای شستشو و تمیز کردن عمیق مناسب هستند. با این حال، برای از بین بردن لکه‌های غلیظ و سرسخت، یک برس ضخیم تر، سطوح را به طور کامل نظافت می کند و از سایش غیر ضروری برس استاندارد آنها جلوگیری می‌کند.

انواع برس اسکرابر و سوییپر

صرفه جویی در مصرف مواد شوینده با برس سوییپر مناسب

از دیگر مزایای استفاده از برس مناسب می‌توان به محافظت از تجهیزات و هدر ندادن مواد شیمیایی برای تمیز کردن کف اشاره کرد. هنگامی که اپراتورها نمی‌توانند یک منطقه را تمیز کنند، فشار بیشتری می‌آورند و برس‌ها و تیغه های اسکرابر آن را تحت فشار قرار می‌دهند. یا اپراتور ممکن است مشکل را به مواد شیمیایی کف نسبت دهد و از میزان بیشتری مواد شوینده برای تمیز کردن سطح استفاده کند. بسته به کاربرد شما، برس‌های اسکرابر سوییپر صنعتی به مدت ۶ تا ۱۲ ماه در شرایط کار خوب باقی می‌مانند. تعویض باید به دلیل سایش قابل مشاهده برس‌ها یا به توصیه تکنسین شما انجام شود.

ساختار برس اسکرابر و سوییپر

تمامی برس‌ها در ساختار تجهیزات نظافتی اعم از سوئیپر و اسکرابر دارای یک بدنه محافظ هستند که از جنس پلاستیک، مقوا و یا چوب ساخته می‌شوند. در داخل این بدنه یا چارچوب، مویی برس‌ها کاشته و فیکس شده‌اند. ساختار پلاستیکی برس قابل اطمینان‌تر از دیگر ساختارهاست، زیرا پلاستیک حتی در صورت خیس شدن نیز تغییر شکل نمی‌دهد.

انواع برس اسکرابر

برس تجهیزات نظافتی چیست و چه انواع مختلفی دارد؟ برس‌ها از نظر شکل ظاهری به دو دسته رولی و دیسکی تقسیم می‌شوند. برس‌های رولی برای جمع آوری آلودگی‌ها و همچنین پرتاب کردن آن‌ها به داخل مخزن اسکرابر صنعتی استفاده می‌شوند. برس دیسکی نیز معمولا برای شستشوی سطوح در اسکرابرها استفاده می‌گردد. این برس‌ها نسبت به برس‌های رولی عملکرد موثرتری در حذف آلودگی‌های به هم چسبیده دارند. این موضوع بعلت ساختار مویی برس دیسکی است که فشار بیشتری را به سطح منتقل می کند. در ساختار سوییپر‌ها برس جانبی به شکل مخروطی طراحی شده است. این نوع برس‌ها آلودگی‌ها را از اطراف جمع نموده و به مرکز سوییپر منتقل می کند تا برس مرکزی آن‌ها به داخل مخزن زباله پرتاب نماید. امکان نصب سیستم مکش بر روی این برس‌های جانبی از بلند شدن گرد و خاک در محیط جلوگیری می‌کند. مویی برس‌ها نیز از جنس‌های متفاوتی مانند پلی پروپیلن و نایلون هستند.

  • جاروی کنار برس

یک جارو کناری زباله‌ها را به جلوی جاروی اصلی فشار می‌دهد تا جارو اصلی آن‌ها را جمع کند.

  • جارو اصلی

جارو اصلی حول یک هسته سنگین ساخته شده است، با دسته‌های منگنه که در ردیف‌های مارپیچی قرار گرفته‌اند. این ساختار همیشه موها را روی زمین نگه می‌دارد، راندمان دستگاه شما را افزایش می‌دهد و وکیوم را بهبود می‌بخشد.

  • برس چرخشی دوّار

یک برس چرخشی یا اسکراب جانبی برای چرخاندن و از بین بردن زباله‌ها از زمین طراحی شده است و دارای موهای متراکم و سفت است.

  • اسکرابر استوانه‌ای یا “اسکرابر اصلی”
  • اسکرابر استوانه‌ای از طرحی کاملاً متراکمی از رشته‌های مصنوعی استفاده می‌کند که کاملا با زمین در تماس است. محلول شوینده شما را به مرکز مسیر شستشو هدایت می‌کند و از طریق اسکرابر استوانه‌ای آن را بر روی زمین پخش می‌کند. چرخش این بخش باعث شل شدن و حل آلودگی‌ها توسط برس می‌شوند.
  • درایور پد یا برد درایو پد

درایور پد با موهای سفت پلی پروپیلن ۲/۱ اینچی تنظیم شده است. آنها به طور ناهموار برش خرده‌اند و با فواصل زیادی قرار گرفته‌اند تا چسبندگی محکمی روی لنت‌های کف داشته باشند.

حفظ کیفیت عملکرد برس تجهیزات نظافتی

در نگهداری از برس رولی که بیشتر در دستگاه‌های سوییپر صنعتی دیده می‌شود، چند نکته مورد توجه است. اول اینکه هرگونه جسم خارجی مانند طناب از داخل مویی برس‌ها بیرون کشیده شود. همچنین هر چیز دیگری که امکان به دام افتادن آن در داخل مویی برس و یا آسیب زدن به برس وجود دارد، بایستی از داخل برس حذف گردد. تعویض برس در زمان مناسب نکته مهم در رابطه با برس تجهیزات نظافتی است. بر روی بعضی برس‌ها یک شاخص نصب شده که با رسیدن مویی برس به آن، برس را باید تعویض نمود. برس دیسکی اسکرابر هم باید بطور منظم تمیز و شستشو شود و آلودگی‌های ریز از داخل مویی آن جدا شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا