مقالات آموزشی

رفع انواع مشکلات نظافتی در صنایع مختلف با جاروبرقی صنعتی دائم کار

فرآیند نظافت تمرکز اصلی همه کارخانه های تولید مواد شیمیایی است که در چرخه تولید به دنبال برتری هستند و در مسیر تولید محصولات همواره دو عامل وجود دارد که می تواند نتیجه نهایی را به خطر اندازد : خطر آلودگی های محیطی و خطر استنشاق گرد و غبار ریز و خطرناک. جهت حفظ ایمنی افراد مشغول به کار در محیط کارخانه و همچنین تولید محصول باکیفیت تمیزکاری ضرورت و اهمیت ویژه دارد و باید با استفاده از راهکارهای تخصصی و ایمن انجام پذیرد و در این میان بهره مندی از دستگاه جاروبرقی صنعتی دائم کار بهترین نتیجه را ارائه خواهد داد.

 

خطرات آلودگی صنایع شیمیایی

در صنایع شیمیایی آلودگی به روش های مختلف پدیدار می شود :

– آلودگی فیزیکی؛ قطعات و گرد و غبار ایجاد شده توسط ماشین آلات فشرده سازی

– آلودگی شیمیایی؛ بخار، رطوبت و مولکول ها

– آلودگی بیولوژیکی؛ باکتری، قارچ و ویروس

 

استخراج ریزگردها

در بسیاری از مواقع در صنایع و کارخانه ها، گرد و غبار خطرناک و یا حتی انفجاری هستند و در چنین شرایطی محافظت از اپرتورها در درجه اول اهمیت قرار می گیرد و به کارگیری جاروبرقی صنعتی دائم کار برای مکش کوچک ترین گرد و غبار از منبع تولید ضرورت می یابد.

 

جاروبرقی صنعتی دائم کار
استخراج ریزگردها

 

انواع جاروبرقی صنعتی دائم کار برای مقابله با آلودگی صنعتی

– دستگاه های مکنده صنعتی در طیف های گسترده و کاملی طراحی و تولید شده اند که با ارائه کارایی بالا و ایمن نیازهای نظافتی را رفع می کنند.

– مکنده ضد انفجار که برای جمع آوری ایمن گرد و غبار، جامدات و مایعات کاربرد دارد و اجازه نمی دهد کاربر به طور مستقیم با این مواد تماس داشته باشد.

– جاروبرقی صنعتی دائم کار مجهز به فیلتر هپا که فیلتراسیون کامل و قوی بقایای ذرات گرد و غبار خطرناک را تضمین می کند.

– مکنده صنعتی دارای مخزن استیل که امکان جمع آوری مواد شیمیایی اسیدی و خورنده را فراهم می کنند.

 

نظافت صنای فلزکاری

نگهداری از ماشین آلات و تمیز کردن محیط کار فعالیت های مهم صنایع فلزکری است که منجر به خرابی کمتر و سطح ایمنی و بهره وری بیشتر می شود.

 

جاروبرقی صنعتی دائم کار صنایع فلزکاری

ماشین آلات برش و تراشکاری در طول کار مقدار بسیار زیادی تراشه یا براده آهن تولید می کنند که در پایان چرخه کاری باید از میان برداشته شوند. با توجه به این برای خنک شدن و روان شدن ماشین آلات برش و تراش از روغن های مخصوص استفاده می شود، تراشه های تولید شده با این تراشه ها مخلوط خواهد و این پدیده نظافت و جمع آوری آلاینده ها را دشوارتر می سازد. اما مقابله با این چالش یعنی حذف براده ها و امولسیون ها به وسیله جاروبرقی صنعتی دائم کار تخصصی به سادگی و سریع امکان پذیر می باشد.

– مکنده های تخصصی علاوه بر این که با ایمنی ترکیب براده آهن و روغن را جمع آوری می کند، می تواند این دو ماده را به طور کامل از یکدگیر تفکیک کند و بنابراین :

– روغن دوباره قابل استفاده بوده و در هزینه های خرید روغن به میزان بسیار زیادی صرفه جویی به عمل می آید.

– در هزینه های دفع روغن مصرف شده صرفه جویی می شود.

– تعمیر و نگهداری ماشین آلات و فرآیند نظافت هم زمان به سرعت و به راحتی انجام خواهد شد.

– مدت زمان Stand by ماشین آلات به حداقل کاهش پیدا می کند.

– مکنده روغن از سری دستگاه های جاروبرقی صنعتی دائم کار تخصصی تمامی نیازهای استخراج روغن و تراشه را تجهیزات و ماشین آلات تامین می نماید و باید توجه داشت که مشکلات جمع آوری امولسیون های سنگین و لجن مربوط به گذشته است.

علاوه بر مکنده های یاد شده، رده تخصصی دیگری از دستگاه های جاروبرقی صنعتی مداوم کار وجود دارد که جهت جمع آوری ذرات حاصل از فلزات گران بها مورد استفاده قرار می گیرند. این ذرات از لحاظ اقتصادی ارزش زیادی دارند و جمع آوری و جلوگیری از هدر رفت آن ها می تواند به جبران هزینه ها کمک کند.

 

جاروبرقی صنعتی دائم کار صنایع فلزکاری
جاروبرقی صنعتی دائم کار صنایع فلزکاری

 

جاروبرقی صنعتی دائم کار برای صنایع نساجی، چوب و کاغذ

صنایع چوب، کاغذ و نساجی یک وجه اشتراک دارند و آن تولید حجم زیادی از ضایعات و پسماندها در هنگام تولید و فرآوری مواد می باشد و در همه این موارد، نیاز به تمیز نگه داشتن محیط کار یک امتیاز مفید برای عملکرد عالی محسوب می شود. جاروبرقی صنعتی دائم کار راهکاری مطمئن است برای نظافت و پاکسازی تمام بخش هایی را که در حین پردازش به طور مداوم زباله و گرد و غبار ایجاد می کنند.

 

راه حل هایی برای استفاده مداوم یا موقت

خواه فرآیند نظافت صنعتی پس از پایان یافتن کار لازم باشد خواهد به طور پیوسته در طول تولید، جاروبرقی صنعتی دائم کار دارای کاربرد منحصر می باشد. این مکنده ها دارای موتور توربینی بی نیاز از تعمیر و نگهداری هستند که با استفاده از این توربین و پمپ قدرتمند مکش به صورت ثابت و پیوسته انجام می گیرد. اگر لزومی به نظافت پیوسته نباشد و تنها در میان وقفه های از پیش تعیین شده فرآیند نظافت کافی باشد، می توان به جای جاروهای مداوم کار از جاروهای نیمه صنعتی نیز بهره گرفت که این به نوع و حجم آلودگی بستگی دارد.

 

استخراج مستقیم ضایعات

یکی از قابلیت های جاروهای دائم کار امکان اتصال آن ها به ماشین آلات مانند ماشین آلات CNC یا ماشین آلات نساجی به صورت ثابت می باشد که به این ترتیب در همان لحظه ای که آلودگی تولید می شود، بلافاصله به وسیله جارو برقی صنعتی مکش خواهد شد. مکش آلودگی از نقطه تولید از انتشار مواد به محیط جلوگیری می نماید و اجازه نمی دهد حجم آلاینده ها افزایش یافته و انباشته شوند. از طرف دیگر بدون آن که توقفی در خط تولید به وجود آید، زباله ها حذف خواهند شد.

 

 

جاروبرقی صنعتی دائم کار صنایع چوب و کاغذ
جاروبرقی صنعتی دائم کار صنایع چوب و کاغذ

 

ظرفیت بالای جمع آوری زباله

با افزایش حجم ضایعات و پسماندها انواع بزرگ تری از دستگاه های جاروبرقی صنعتی دائم کار استفاده می شوند که از گنجایش بالایی برای نگهداری مواد جمع آوری شده برخوردار هستند. در نتیجه بهره مندی از این رده مکنده میزان خرابی ها و عملیات تعمیر و نگهداری ماشین آلات و تاسیسات به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

 

ایمنی تضمین شده

در بخش هایی از فرآیند تولید و فرآوری چوب و کاغذ موادی تولید می شود که به طور ذاتی خاصیت انفجاری دارند و برای جمع آوری آن ها باید تجهیزات ایمن یعنی مکنده ضدانفجار به کار گرفته شود تا مانع از بروز جرقه گردد. در این مکنده ها تمامی بخش ها آنتی استاتیک هستند که اجازه تجمع بارهای الکتریکی را نمی دهند و از طرف دیگر مخزن دستگاه استیل بوده و در نهایت سیستم اتصال به زمین برای دستگاه طراحی شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا