مقالات آموزشی

مقایسه کارواش اتوماتیک با شستشوی دستی

تردد و حضور بلند مدت خودرو ها در خیابان ها، جاده ها و فضای بیرونی اصلی ترین عوامل در الودگی سطوح بدنه خودرو ها می باشند، نشست و ماندگاری بلند مدت آلاینده ها بر روی سطوح بدنه خودرو ها نه تنها جلوه های بصری خودرو ها را کاهش می دهد بلکه با از بین بردن پوشش رنگ و لایه محافظ به سطوح زیرین خودرو اسیب وارد می نماید. از این رو شستشو و نظافت سطوح بدنه خودرو از اهمیت ویژه ایی بر خوردار می باشد. استفاده از شستشوی خودرو ها با استفاده از کارواش اتوماتیک به جای شیوه های سنتی راه حلی سریع و مناسب برای صاحبان خودرو می باشد. دستگاه های کارواش اتوماتیک در مقایسه با شیوه های سنتی سرعت عمل و کیفیت بالاتری داشته و از این رو عملیات شستشو را در زمانی کوتاه تر انجام می دهد.

مزایای استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک در مقایسه با شیوه های سنتی

کارواش اتوماتیکدستگاه های کارواش اتوماتیک دستگاه های مکانیزه ایی می باشند که به واسطه تجهیز به سیستم های مکانیزه تمامی عملیات های شستشو را به صورت اتوماتیک انجام می دهند. در ادامه این بخش به تفکیک به بررسی مزایای کارواش اتوماتیک در مقایسه با شیوه های سنتی خواهیم پرداخت:

۱-پاشش مواد و شوینده های لازم برای شستشوی خودرو ها به صورت کاملا اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام می گیرد.
۲- دستگاه های کارواش مکانیزه ، شستشو و خشک نمودن خودرو ها را به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام داده و مانع از ایجاد لکه های ناشی از خشک شدن آب بر روی بدنه خودرو می گردد.
۳- استفاده از دستگاه ای اتوماتیک کارواش مانع از ایجاد لک و خراش های احتمالی ناشی از خطای اپراتور می گردد.
کارواش تمام اتوماتیک۴- دستگاه های کارواش اتوماتیک در مقایسه با شیوه های سنتی نظافت سرعت بیشتری دارند. زمان لازم برای شستشوی خودرو ها با استفاده از کارواش اتوماتیک در حدود ۴ تا ۶ دقیقه می باشد در حالیکه شستشوی دستی خودرو ها به ۲۰ الی ۶۰ دقیقه زمان نیاز دارد.
۵- استفاده از دستگاه های کارواش تمام اتوماتیک به جای شیوه های سنتی نظافت موجب کاهش تعداد نیروی خدماتی در کارواش ها شده و از این رو موجب کاهش هزینه ها می گردد. کارواش های اتوماتیک در مدت کوتاهی موجب بازگشت سرمایه شده و افزایش سود آوری را در پی دارند.
۶- دستگاه های کارواش اتوماتیک به واسطه تجهیز به سیستم های مکانیزه، در مقایسه با روش های سنتی حجم کمتری از آب و مواد شوینده استفاده نموده و از این رو نقش مهمی در کاهش مصرف آب و در نهایت کاهش هزینه ها ایفا می نمایند. استفاده از پاشش پر فشار آب در دستگاه های کارواش اتوماتیک نقش موثری در ارتقا کیفیت نظافت و شستشو دارد.
۷- دستگاه های کارواش اتوماتیک علاوه بر ارتقا کیفیت و سرعت شستشو، قابل برنامه ریزی بوده و بر اساس نیاز یا خواست کاربر می توانند عملیات شستشو را انجام دهند.

ویژگی های شستشوی خودرو با استفاده از شیوه های سنتی

کارواش اتوماتیک یا تمام اتوماتیک۱-اگر چه استفاده از شیوه های نوین و مکانیزه نقش مهمی در ارتقا کیفیت نظافت و شستشو ایفا می نماید اما به طور کامل نمی توانند بخش های داخلی کابین و بخش هاشی داخلی گل گیر خودرو ها را به صورت کامل انجام دهند.
۲- استفاده از شیوه های سنتی و روش های دستی امکان بازبینی سطوح خودرو را فراهم نموده و با صرف هزینه نسبت به رفع آنها اقدام نمود.
۳- شستشوی خودرو با شیوه های دستی در مقایسه با استفاده از کارواش سواری شوی، انعطاف پذیری بیشتری داشته و از این رو امکان شستشوی بخش های بسیار آلوده و دور از دسترس را برای اپراتور فراهم می نماید.
۴- در شستشوی دستی خودرو ها می توان از طیف گسترده تری از مواد شوینده و جلا دهنده ها استفاده نمود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا